|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tarımsal Yapılar Ve Sulama |
|
Dersin Kodu |
: |
TEP211 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SEVİLAY TOPÇU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tarımsal yapılar ile ilgili genel kavram ve prensipleri kavrar Sulama ve sulama ile ilgili temel kavramları tanıyabilir Sulama ve drenaj yönetimini bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tarımsal yapılar ve sulamanın ana konuları ile tarım işletmelerinde toprak ve su kaynaklarından optimum biçimde faydalanma amacını sağlayan bilgiler vermektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tarımsal yapılar; toprak su yapıları, bitkisel ve hayvansal üretim yapıları, işletme yapıları, koruma ve depolama yapıları, toprak ve su kaynakları, su yönetimi ve politikaları; toprak-bitki-su-atmosfer ilişkileri, sulama ve drenajın temel ilkeleri, sulama yöntemleri; yüzey ve basınçlı sulama yöntemleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, laboratuvar, arazi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tarımsal yapılara giriş; toprak su yapıları, |
Ders notu ve diğer kaynakların ilgili bölümleri |
Ders anlatımı ve sunumlar |
|
2 |
Bitkisel ve hayvansal üretim yapıları; seralar |
Ders notu ve diğer kaynakların ilgili bölümleri |
Ders anlatımı ve sunumlar |
|
3 |
İşletme yapıları, koruma ve depolama yapıları, |
Ders notu ve diğer kaynakların ilgili bölümleri |
Ders anlatımı ve sunumlar, arazi uygulaması |
|
4 |
Toprak ve su kaynakları, su yönetimi ve politikaları; |
Ders notu ve diğer kaynakların ilgili bölümleri |
Ders anlatımı ve sunumlar |
|
5 |
Toprak-bitki-su-atmosfer ilişkileri, |
Ders notu ve diğer kaynakların ilgili bölümleri |
Ders anlatımı ve sunumlar, laboratuvar uygulaması |
|
6 |
Bitki su gereksinimi ve sulama programlaması |
Ders notu ve diğer kaynakların ilgili bölümleri |
Ders anlatımı ve sunumlar, laboratuvar uygulaması |
|
7 |
Sulama ve drenajın temel ilkeleri, |
Ders notu ve diğer kaynakların ilgili bölümleri |
Ders anlatımı ve sunumlar, arazi uygulaması |
|
8 |
Sulama yöntemleri; yüzey ve basınçlı sulama yöntemleri |
Ders notu ve diğer kaynakların ilgili bölümleri |
Ders anlatımı ve sunumlar |
|
9 |
ARA SINAV |
Ders notu ve diğer kaynakların ilgili bölümleri |
ARA SINAV |
|
10 |
Yüzey sulama yöntemleri (tava, karık vd.) |
Ders notu ve diğer kaynakların ilgili bölümleri |
Ders anlatımı ve sunumlar |
|
11 |
Yağmurlama sulama yöntemi |
Ders notu ve diğer kaynakların ilgili bölümleri |
Ders anlatımı ve sunumlar, arazi uygulaması |
|
12 |
Damla sulama yöntemi |
Ders notu ve diğer kaynakların ilgili bölümleri |
Ders anlatımı ve sunumlar |
|
13 |
Drenaj ve uygulanan yöntemler |
Ders notu ve diğer kaynakların ilgili bölümleri |
Ders anlatımı ve sunumlar |
|
14 |
Su kalitesi ve tuzluluk |
Ders notu ve diğer kaynakların ilgili bölümleri |
Ders anlatımı ve sunumlar, laboratuvar uygulaması |
|
15 |
Sulama ve drenaj projelerinin çevresel etkiler, sürdürülebilirlik |
Ders notu ve diğer kaynakların ilgili bölümleri |
Ders anlatımı ve sunumlar |
|
16/17 |
YIL SONU SINAV |
Ders notu ve diğer kaynakların ilgili bölümleri |
YIL SONU SINAV |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Sönmez, N., Balaban, A., Benli, E., 1984. Kültürteknik Ders Kitabı. 335 s.
Kanber, R., 1997. Sulama Ders Kitabı. Ç.Ü. Ziraat Fak. Ders Kitapları, 530. Kanber, R., Ünlü, M., 2010. Tarımda su ve toprak tuzluluğu. Ç.Ü. Ziraat Fak. Ders Kitapları, 307s.
Çeşitli kaynaklardan yararlanılarak derlenmiş sunumlar
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleğiyle ilgili ileri düzeyde konuları anlayabilmesine olanak sağlayacak bir altyapı oluşturmak üzere temel bilim ve temel mühendislik dersleriyle ilgili başlıca kuramları açıklayabilme ve uygulayabilme |
4 |
|
2 |
Bitkisel ve hayvansal üretim tekniklerini, bu alanda kullanılan araç-gereçler ile yararlanılan teknolojileri tanımlayabilme, tanıtabilme ve değerlendirebilme; tarımın ulusal ekonomi ve dünya ekonomisindeki yerini, önemini ve gelişimini açıklayabilme |
5 |
|
3 |
Tarım sektöründe üretimden tüketime kadar yer alan tüm aşamaların karakteristik özelliklerini ve aralarındaki ilişkileri tanımlayabilme, kaynakların etkin kullanımı ve sürdürülebilirliği ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme, bu amaçla yararlanılan temel ekonomik ilkeleri açıklayabilme ve uygulayabilme |
5 |
|
4 |
Tarım sektörü ve kırsal alanlardaki faaliyetler üzerinde etkili olan başlıca ekonomik, sosyal, doğal, kültürel, kurumsal, örgütsel ve yasal faktörleri, ulusal ve uluslararası güçleri ve aralarındaki etkileşimi, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini, ilgili kavram, düşünce, kuram ve yöntemleri açıklayabilme |
1 |
|
5 |
Tarım sektöründe karşılaşılan sorunlara ekonomi biliminin temel ilkelerini uygulayabilme |
1 |
|
6 |
Tarımsal üretim karar sürecinde kullanılacak ekonomik ve sosyal verileri çizelgeler, şekiller ve matematiksel semboller ile gösterebilme ve sözel olarak ifade edebilme |
2 |
|
7 |
Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, kırsal kalkınma, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik bilgileri bitkisel ve hayvansal üretim ve pazarlama süreçlerine uygulayabilme |
3 |
|
8 |
Tarım sektöründe karşılaşılan sorunların analizine ilişkin gerekli verileri belirleme, toplama, eleştirel gözle inceleme, kullanma, uygun çerçeve, model ve yöntem seçme, verileri analiz etme, analiz sonuçlarını değerlendirebilme |
1 |
|
9 |
Ekonomik ve sosyal verilerin analizinde temel bilgi teknolojilerinden ve bu amaçla hazırlanmış yazılımlardan yararlanma ve sonuçları yorumlama |
0 |
|
10 |
Alanıyla ilgili çalışmaları yasal mevzuata uygun ve bağımsız bir şekilde yürütebilme; bu alanlarda danışmanlık, denetim, bilirkişilik yapabilme; disiplinler arası çalışmalara, ekip çalışmalarına katılabilme |
1 |
|
11 |
Alanıyla ilgili güncel bilgilere erişebilme, edindiği bilgileri sorgulayabilme ve amaca uygun değerlendirerek kamu yararına kullanabilme |
1 |
|
12 |
Sözlü ve yazılı olarak uzman ve uzman olmayan kişilerle iletişim kurabilme, bu amaçla en uygun iletişim yöntemlerini seçebilme; üretici ve örgüt bazında paydaşlarla işbirliği geliştirebilme |
1 |
|
13 |
Mesleki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla ilişki kurabilecek düzeyde genel ve mesleki yabancı dil bilgisinin kazanılması, bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanılabilmesi |
0 |
|
14 |
Tarım sektöründe karşılaşılabilecek sorunları tanıyabilme, kapsamını belirleyebilme, bu konuda uygulanan çözüm, proje ve politikaların etkilerini değerlendirebilme; çözüm, proje ve politika alternatifleri üretebilme, ürettiği veya önerilen alternatiflerin olası etkilerini öngörebilme, alternatifler arasından belirlenen amaca en uygununu seçebilme; proje uygulayabilme, yönetebilme ve izleyebilme |
2 |
|
15 |
Mesleğinin tarihsel gelişimi ve geçirdiği aşamaları, mesleğinin uygulanmasında uyulması zorunlu etik ilkeleri tanımlayabilme ve bu ilkeleri titizlikle uygulama bilincine sahip olma |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
3 |
9 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 109 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|