|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Malzeme Bilgisi |
|
Dersin Kodu |
: |
TEP123 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ALİ BAYAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1) Bu dersi alan öğrenci, tarımsal faaliyetlerin sürdürebilmek için gerekli alet ekipman ve tarımsal yapılarda kullanılan malzemelerin teknik özelliklerini araştırır ve öğrenir. 2) Malzemenin özellikle fiziksel, kimyasal ve mekanik özelliklerinin seçiminde genel ve mesleki öğrenimi sırasında edindiği bilgilerden yararlanır.
3) Gerektiğinde konu ile ilgili tartışmalara katılır, görüşlerini ifade eder.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
TEP123 Malzeme Bilgisi
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerin, iş yaşamları süresince karşılaşabilecekleri çeşitli malzemelerin genel ve teknik özellikleri hakkında bilgi edinmelerini sağlamak, malzemelerin teknik özellikleri ile kulanım yer ve amaçları doğrultusunda ekonomik analizler yaparak, emniyet, ekonomi ve estetik değerleri de göz önünde bulundurmak koşulu ile en uygun malzeme türünü seçme yetisi kazandırmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Malzemelerin sınıflandırılması iç yapısı ve iç yapının oluşumu,Malzemelerin mekanik, elektriksel ve fiziksel özellikleri,Demir ve diğer metal malzemeler,Metallerde dayanım artırıcı işlemler, alaşımlandırma, tane büyüklüğünü azaltma, soğuk biçimlendirme, ısıl işlem.Organik malzemeler, Plastik malzemeler ve diğer organik malzemeler.Tarımsal yapıların tanıtılması sınıflandırılması ve tarımsal yapıları oluşturan elamanlar, ve kullanılan malzemeler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin amacı ve önemi hakkında açıklamalar,Malzemelerin sınıflandırılması iç yapısı ve iç yapının oluşumu. |
Ders kitabında ilgili bölüm |
Power point sunular |
|
2 |
Malzemelerin mekanik, elektriksel ve fiziksel özellikleri |
Ders kitabında ilgili bölüm |
Power point sunular |
|
3 |
Metal Malzemeler: Demir ve diğer metal malzemeler |
Ders kitabında ilgili bölüm |
Power point sunular |
|
4 |
Metallerde dayanım artırıcı işlemler, alaşımlandırma, tane büyüklüğünü azaltma, soğuk biçimlendirme, ısıl işlem |
Ders kitabında ilgili bölüm |
Power point sunular |
|
5 |
Organik malzemeler, Plastik malzemeler ve diğer organik malzemeler. |
Ders kitabında ilgili bölüm |
Power point sunular |
|
6 |
Seramik malzemeler. Genel özellikleri ve türleri |
Ders kitabında ilgili bölüm |
Power point sunular |
|
7 |
I.ARASINAV |
|
Power point sunular |
|
8 |
Tarımsal yapıların tanıtılması sınıflandırılması ve tarımsal yapıları oluşturan elamanlar, ve kullanılan malzemeler. |
Ders kitabında ilgili bölüm |
Power point sunular |
|
9 |
Doğal taşlar elde edilmesi sınıflandırılması özellikleri kullanım alanları |
Ders kitabında ilgili bölüm |
Power point sunular |
|
10 |
Pişmiş kil malzemeler (tuğla, kiremit ve seramikler) |
Ders kitabında ilgili bölüm |
Power point sunular |
|
11 |
Bağlayıcı malzemeler (çimento, kireç, alçı) elde edilişi özellikleri kullanım alanları. |
Ders kitabında ilgili bölüm |
Power point sunular |
|
12 |
Agregalar ve beton agregaların elde edilişi, sınıflandırma, özellikleri, beton çeşitleri elde edilişi, özellikleri |
Ders kitabında ilgili bölüm |
Power point sunular |
|
13 |
Ahşap ve ahşaptan elde edilen malzemeler. Sunta, kontrplak, kontrtabla, kaplama malzemeleri, |
Ders kitabında ilgili bölüm |
Power point sunular |
|
14 |
Polimerler, ses, ısı, nem ve su yalıtım malzemeleri elde edilişi özellikleri |
Ders kitabında ilgili bölüm |
Power point sunular |
|
15 |
Metal malzemeler, camlar elde edilmesi sınıflandırılması, kullanım alanları |
Ders kitabında ilgili bölüm |
Power point sunular |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Prof.Dr. Yusuf ZEREN. Makian malzeme bilgisi.Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları No:87
Prof.Dr. Doğan ERDOĞAN. Makian malzeme bilgisi Ank.Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları No:913
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleğiyle ilgili ileri düzeyde konuları anlayabilmesine olanak sağlayacak bir altyapı oluşturmak üzere temel bilim ve temel mühendislik dersleriyle ilgili başlıca kuramları açıklayabilme ve uygulayabilme |
2 |
|
2 |
Bitkisel ve hayvansal üretim tekniklerini, bu alanda kullanılan araç-gereçler ile yararlanılan teknolojileri tanımlayabilme, tanıtabilme ve değerlendirebilme; tarımın ulusal ekonomi ve dünya ekonomisindeki yerini, önemini ve gelişimini açıklayabilme |
3 |
|
3 |
Tarım sektöründe üretimden tüketime kadar yer alan tüm aşamaların karakteristik özelliklerini ve aralarındaki ilişkileri tanımlayabilme, kaynakların etkin kullanımı ve sürdürülebilirliği ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme, bu amaçla yararlanılan temel ekonomik ilkeleri açıklayabilme ve uygulayabilme |
1 |
|
4 |
Tarım sektörü ve kırsal alanlardaki faaliyetler üzerinde etkili olan başlıca ekonomik, sosyal, doğal, kültürel, kurumsal, örgütsel ve yasal faktörleri, ulusal ve uluslararası güçleri ve aralarındaki etkileşimi, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini, ilgili kavram, düşünce, kuram ve yöntemleri açıklayabilme |
0 |
|
5 |
Tarım sektöründe karşılaşılan sorunlara ekonomi biliminin temel ilkelerini uygulayabilme |
2 |
|
6 |
Tarımsal üretim karar sürecinde kullanılacak ekonomik ve sosyal verileri çizelgeler, şekiller ve matematiksel semboller ile gösterebilme ve sözel olarak ifade edebilme |
0 |
|
7 |
Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, kırsal kalkınma, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik bilgileri bitkisel ve hayvansal üretim ve pazarlama süreçlerine uygulayabilme |
2 |
|
8 |
Tarım sektöründe karşılaşılan sorunların analizine ilişkin gerekli verileri belirleme, toplama, eleştirel gözle inceleme, kullanma, uygun çerçeve, model ve yöntem seçme, verileri analiz etme, analiz sonuçlarını değerlendirebilme |
1 |
|
9 |
Ekonomik ve sosyal verilerin analizinde temel bilgi teknolojilerinden ve bu amaçla hazırlanmış yazılımlardan yararlanma ve sonuçları yorumlama |
2 |
|
10 |
Alanıyla ilgili çalışmaları yasal mevzuata uygun ve bağımsız bir şekilde yürütebilme; bu alanlarda danışmanlık, denetim, bilirkişilik yapabilme; disiplinler arası çalışmalara, ekip çalışmalarına katılabilme |
2 |
|
11 |
Alanıyla ilgili güncel bilgilere erişebilme, edindiği bilgileri sorgulayabilme ve amaca uygun değerlendirerek kamu yararına kullanabilme |
1 |
|
12 |
Sözlü ve yazılı olarak uzman ve uzman olmayan kişilerle iletişim kurabilme, bu amaçla en uygun iletişim yöntemlerini seçebilme; üretici ve örgüt bazında paydaşlarla işbirliği geliştirebilme |
0 |
|
13 |
Mesleki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla ilişki kurabilecek düzeyde genel ve mesleki yabancı dil bilgisinin kazanılması, bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanılabilmesi |
0 |
|
14 |
Tarım sektöründe karşılaşılabilecek sorunları tanıyabilme, kapsamını belirleyebilme, bu konuda uygulanan çözüm, proje ve politikaların etkilerini değerlendirebilme; çözüm, proje ve politika alternatifleri üretebilme, ürettiği veya önerilen alternatiflerin olası etkilerini öngörebilme, alternatifler arasından belirlenen amaca en uygununu seçebilme; proje uygulayabilme, yönetebilme ve izleyebilme |
3 |
|
15 |
Mesleğinin tarihsel gelişimi ve geçirdiği aşamaları, mesleğinin uygulanmasında uyulması zorunlu etik ilkeleri tanımlayabilme ve bu ilkeleri titizlikle uygulama bilincine sahip olma |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
1 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 65 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|