|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kimya |
|
Dersin Kodu |
: |
TEP105 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SİBEL IRMAK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kimya bilimindeki gelişmeleri öğrenir. Birim sistemlerini ve çevirmeleri öğrenir. Atomlar ve atom kuramlarını öğrenir. Kimyasal tepkimeleri yazar ve hesaplama yapabilir. Gaz kanunlarını öğrenir ve gazlar üzerine hesaplamalar yapabilir. Asitler ve bazlar hakkında bilgi edinir. Organik bileşikler hakkında bilgi edinir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kimya ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklamak ve günlük ve bilimsel yaşamda karşılaşılan olayları anlatmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Maddenin özellikleri ve ölçümü Atomlar ve atom kuramı Kimyasal bileşikler Kimyasal tepkimeler Sulu çözelti tepkimeleri Gazlar Atomun elektron yapısı Periyodik çizelge ve bazı atom özellikleri Kimyasal Bağlar: Temel Kavramlar Kimyasal dengenin ilkeleri Asitler ve Bazlar Asit-Baz Dengeleri Organik Kimya |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Maddenin özellikleri ve ölçümü |
İlgili bölümün çalışılması |
Teorik anlatım |
|
2 |
Atomlar ve atom kuramı |
İlgili bölümün çalışılması |
Teorik anlatım |
|
3 |
Kimyasal bileşikler |
İlgili bölümün çalışılması |
Teorik anlatım |
|
4 |
Kimyasal tepkimeler |
İlgili bölümün çalışılması |
Teorik anlatım |
|
5 |
Sulu çözelti tepkimeleri |
İlgili bölümün çalışılması |
Teorik anlatım |
|
6 |
Gazlar |
İlgili bölümün çalışılması |
Teorik anlatım |
|
7 |
Atomun elektron yapısı |
İlgili bölümün çalışılması |
Teorik anlatım |
|
8 |
Ara sınav |
İlgili bölümlerin çalışılması |
Yazılı sınav |
|
9 |
Periyodik çizelge ve bazı atom özellikleri |
İlgili bölümün çalışılması |
Teorik anlatım |
|
10 |
Kimyasal Bağlar: Temel Kavramlar |
İlgili bölümün çalışılması |
Teorik anlatım |
|
11 |
Kimyasal dengenin ilkeleri |
İlgili bölümün çalışılması |
Teorik anlatım |
|
12 |
Asitler ve Bazlar |
İlgili bölümün çalışılması |
Teorik anlatım |
|
13 |
Asit-Baz Dengeleri |
İlgili bölümün çalışılması |
Teorik anlatım |
|
14 |
Organik kimyaya giriş |
İlgili bölümün çalışılması |
Teorik anlatım |
|
15 |
Organik kimyada önemli kavramlar |
İlgili bölümün çalışılması |
Teorik anlatım |
|
16/17 |
Final Sımavı |
İlgili bölümlein çalışılması |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. Petrucci, Harwood ve Herring (çeviri Tahsin Uyar). GENEL KİMYA 1, Palme yayıncılık, 8. baskı.
2. Raymond Chang; Çeviren: Recai İnam, Serpil Aksoy, Tahsin Uyar
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Genel Kimya kitapları
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleğiyle ilgili ileri düzeyde konuları anlayabilmesine olanak sağlayacak bir altyapı oluşturmak üzere temel bilim ve temel mühendislik dersleriyle ilgili başlıca kuramları açıklayabilme ve uygulayabilme |
2 |
|
2 |
Bitkisel ve hayvansal üretim tekniklerini, bu alanda kullanılan araç-gereçler ile yararlanılan teknolojileri tanımlayabilme, tanıtabilme ve değerlendirebilme; tarımın ulusal ekonomi ve dünya ekonomisindeki yerini, önemini ve gelişimini açıklayabilme |
2 |
|
3 |
Tarım sektöründe üretimden tüketime kadar yer alan tüm aşamaların karakteristik özelliklerini ve aralarındaki ilişkileri tanımlayabilme, kaynakların etkin kullanımı ve sürdürülebilirliği ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme, bu amaçla yararlanılan temel ekonomik ilkeleri açıklayabilme ve uygulayabilme |
2 |
|
4 |
Tarım sektörü ve kırsal alanlardaki faaliyetler üzerinde etkili olan başlıca ekonomik, sosyal, doğal, kültürel, kurumsal, örgütsel ve yasal faktörleri, ulusal ve uluslararası güçleri ve aralarındaki etkileşimi, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini, ilgili kavram, düşünce, kuram ve yöntemleri açıklayabilme |
0 |
|
5 |
Tarım sektöründe karşılaşılan sorunlara ekonomi biliminin temel ilkelerini uygulayabilme |
1 |
|
6 |
Tarımsal üretim karar sürecinde kullanılacak ekonomik ve sosyal verileri çizelgeler, şekiller ve matematiksel semboller ile gösterebilme ve sözel olarak ifade edebilme |
2 |
|
7 |
Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, kırsal kalkınma, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik bilgileri bitkisel ve hayvansal üretim ve pazarlama süreçlerine uygulayabilme |
1 |
|
8 |
Tarım sektöründe karşılaşılan sorunların analizine ilişkin gerekli verileri belirleme, toplama, eleştirel gözle inceleme, kullanma, uygun çerçeve, model ve yöntem seçme, verileri analiz etme, analiz sonuçlarını değerlendirebilme |
3 |
|
9 |
Ekonomik ve sosyal verilerin analizinde temel bilgi teknolojilerinden ve bu amaçla hazırlanmış yazılımlardan yararlanma ve sonuçları yorumlama |
1 |
|
10 |
Alanıyla ilgili çalışmaları yasal mevzuata uygun ve bağımsız bir şekilde yürütebilme; bu alanlarda danışmanlık, denetim, bilirkişilik yapabilme; disiplinler arası çalışmalara, ekip çalışmalarına katılabilme |
0 |
|
11 |
Alanıyla ilgili güncel bilgilere erişebilme, edindiği bilgileri sorgulayabilme ve amaca uygun değerlendirerek kamu yararına kullanabilme |
0 |
|
12 |
Sözlü ve yazılı olarak uzman ve uzman olmayan kişilerle iletişim kurabilme, bu amaçla en uygun iletişim yöntemlerini seçebilme; üretici ve örgüt bazında paydaşlarla işbirliği geliştirebilme |
1 |
|
13 |
Mesleki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla ilişki kurabilecek düzeyde genel ve mesleki yabancı dil bilgisinin kazanılması, bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanılabilmesi |
0 |
|
14 |
Tarım sektöründe karşılaşılabilecek sorunları tanıyabilme, kapsamını belirleyebilme, bu konuda uygulanan çözüm, proje ve politikaların etkilerini değerlendirebilme; çözüm, proje ve politika alternatifleri üretebilme, ürettiği veya önerilen alternatiflerin olası etkilerini öngörebilme, alternatifler arasından belirlenen amaca en uygununu seçebilme; proje uygulayabilme, yönetebilme ve izleyebilme |
1 |
|
15 |
Mesleğinin tarihsel gelişimi ve geçirdiği aşamaları, mesleğinin uygulanmasında uyulması zorunlu etik ilkeleri tanımlayabilme ve bu ilkeleri titizlikle uygulama bilincine sahip olma |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 76 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|