|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fizik |
|
Dersin Kodu |
: |
TEP103 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MEHMET KARAKILÇIK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Fizik kavramını tanımlar Fizikte ölçmenin önemini kavrar Fizikte vektörel büyükleri yorumlar Hareketi tanımlar Enerji kavramlarını bilir Fizikte korunum yasalarını tanımlar Momentumu ve çarpışma denklemlerini yazar Dönme, yuvarlanma ve açısal momentumu kavrar Statik denge denklemini yazar Cismin elastikliğini tanımlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
TEP107 Matematik I ALAN İÇİ SEÇMELİ DERSLER
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Klasik ve modern fizikteki temel konuları kapsamaktadır. Bütün doğa bilimlerinin ana kaynağı fiziktir. Fiziğin temel kavram ve prensiplerini öğrenciye açık ve mantıklı bir şekilde vermektir. Ayrıca Gerçek dünyadaki ilginç uygulamalarla birlikte geniş bir bakış açısı içinde fiziğin temel prensip ve kavramlarının anlaşılırlığını sağlamaktadır. Verilen problemleri, Fiziğin temel prensip ve kavramları anlamadan çözmenin mümkün olmadığını öğrencilere anlatarak, konuları doğru olarak algılamanın ve anlamanın önemini vurgulamaktır. Bunun yanı sıra öğrencilerimize fiziği sevdirmek için, fiziğin mühendislik bilim dalı üzerindeki rolünü pratik örneklerle gösterilmesini hedeflemektedir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Fizik ve Ölçme
Bir Boyutta Hareket
Vektörler
İki Boyutlu Hareket
Hareket Kanunları
Dairesel Hareket
İş ve Enerji
Potansiyel Enerji
Enerjinin Korunumu
Doğrusal Momentum ve Çarpışmalar
Sabit bir Eksen Etrafında bir Katı Cisimlerin Dönme
Yuvarlanma Hareketi ve Açısal Momentum
Statik Denge
Elastikiyet
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bölüm Derslikleri ve Anfi-1 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Fizik ve Ölçme
|
Ders kitabı ve diğer kaynaklar |
Sunum notları, Power Point sunum ve problem çözülmesi ve ev ödevleri |
|
2 |
Bir Boyutta Hareket |
Ders kitabı ve diğer kaynaklar |
Ders notları, Power Point sunum ve problem çözülmesi ve ev ödevleri |
|
3 |
Vektörler |
Ders kitabı ve diğer kaynaklar |
Ders notları, Power
Point sunum ve problem çözülmesi ve ev ödevleri |
|
4 |
İki Boyutlu Hareket |
Ders kitabı ve diğer kaynaklar |
Ders notları, Power
Point sunum ve problem çözülmesi ve ev ödevleri |
|
5 |
Hareket Kanunları |
Ders kitabı ve diğer kaynaklar |
Ders notları, Power
Point sunum ve problem çözülmesi ve ev ödevleri |
|
6 |
Dairesel Hareket |
Ders kitabı ve diğer kaynaklar |
Ders notları, Power
Point sunum ve problem çözülmesi ve ev ödevleri |
|
7 |
İş ve Enerji |
Ders kitabı ve diğer kaynaklar |
Ders notları, Power
Point sunum ve problem çözülmesi ve ev ödevleri |
|
8 |
Ara sınav |
Ders konularıyla ilgili problemlerin çözülmesi. |
Yazılı Sınavı |
|
9 |
Potansiyel Enerji |
Ders kitabı ve diğer kaynaklar |
Ders notları, Power
Point sunum ve problem çözülmesi ve ev ödevleri |
|
10 |
Enerjinin Korunumu |
Ders kitabı ve diğer kaynaklar |
Ders notları, Power Point sunum ve problem çözülmesi ve ev ödevleri |
|
11 |
Doğrusal Momentum ve Çarpışmalar |
Ders kitabı ve diğer kaynaklar |
Ders notları, Power Point sunum ve problem çözülmesi ve ev ödevleri |
|
12 |
Sabit bir Eksen Etrafında bir Katı Cisimlerin Dönme |
Ders kitabı ve diğer kaynaklar |
Ders notları, Power
Point sunum ve problem çözülmesi ve ev ödevleri |
|
13 |
Yuvarlanma Hareketi ve Açısal Momentum |
Ders kitabı ve diğer kaynaklar |
Ders notları, Power
Point sunum ve problem çözülmesi ve ev ödevleri |
|
14 |
Statik Denge |
Ders kitabı ve diğer kaynaklar |
Ders notları, Power
Point sunum ve problem çözülmesi ve ev ödevleri |
|
15 |
Elastikiyet |
Ders kitabı ve diğer kaynaklar |
Ders notları, Power
Point sunum ve problem çözülmesi ve ev ödevleri |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Ders konularıyla ilgili problemlerin çözülmesi. |
Yazılı Sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Prof.Dr.Cengiz Yalçın ve Prof.Dr.Ordal Demokan, Temel Fizik 1 2006.
Raymond A Serway ve Robert J. Beichner. Prof.Dr.Kemal Çolakoğlu. Fen ve Mühendislik için Fizik 1. Palme Yayıncılık, Ankara, 2007.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleğiyle ilgili ileri düzeyde konuları anlayabilmesine olanak sağlayacak bir altyapı oluşturmak üzere temel bilim ve temel mühendislik dersleriyle ilgili başlıca kuramları açıklayabilme ve uygulayabilme |
4 |
|
2 |
Bitkisel ve hayvansal üretim tekniklerini, bu alanda kullanılan araç-gereçler ile yararlanılan teknolojileri tanımlayabilme, tanıtabilme ve değerlendirebilme; tarımın ulusal ekonomi ve dünya ekonomisindeki yerini, önemini ve gelişimini açıklayabilme |
4 |
|
3 |
Tarım sektöründe üretimden tüketime kadar yer alan tüm aşamaların karakteristik özelliklerini ve aralarındaki ilişkileri tanımlayabilme, kaynakların etkin kullanımı ve sürdürülebilirliği ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme, bu amaçla yararlanılan temel ekonomik ilkeleri açıklayabilme ve uygulayabilme |
4 |
|
4 |
Tarım sektörü ve kırsal alanlardaki faaliyetler üzerinde etkili olan başlıca ekonomik, sosyal, doğal, kültürel, kurumsal, örgütsel ve yasal faktörleri, ulusal ve uluslararası güçleri ve aralarındaki etkileşimi, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini, ilgili kavram, düşünce, kuram ve yöntemleri açıklayabilme |
3 |
|
5 |
Tarım sektöründe karşılaşılan sorunlara ekonomi biliminin temel ilkelerini uygulayabilme |
4 |
|
6 |
Tarımsal üretim karar sürecinde kullanılacak ekonomik ve sosyal verileri çizelgeler, şekiller ve matematiksel semboller ile gösterebilme ve sözel olarak ifade edebilme |
4 |
|
7 |
Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, kırsal kalkınma, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik bilgileri bitkisel ve hayvansal üretim ve pazarlama süreçlerine uygulayabilme |
4 |
|
8 |
Tarım sektöründe karşılaşılan sorunların analizine ilişkin gerekli verileri belirleme, toplama, eleştirel gözle inceleme, kullanma, uygun çerçeve, model ve yöntem seçme, verileri analiz etme, analiz sonuçlarını değerlendirebilme |
3 |
|
9 |
Ekonomik ve sosyal verilerin analizinde temel bilgi teknolojilerinden ve bu amaçla hazırlanmış yazılımlardan yararlanma ve sonuçları yorumlama |
3 |
|
10 |
Alanıyla ilgili çalışmaları yasal mevzuata uygun ve bağımsız bir şekilde yürütebilme; bu alanlarda danışmanlık, denetim, bilirkişilik yapabilme; disiplinler arası çalışmalara, ekip çalışmalarına katılabilme |
4 |
|
11 |
Alanıyla ilgili güncel bilgilere erişebilme, edindiği bilgileri sorgulayabilme ve amaca uygun değerlendirerek kamu yararına kullanabilme |
5 |
|
12 |
Sözlü ve yazılı olarak uzman ve uzman olmayan kişilerle iletişim kurabilme, bu amaçla en uygun iletişim yöntemlerini seçebilme; üretici ve örgüt bazında paydaşlarla işbirliği geliştirebilme |
4 |
|
13 |
Mesleki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla ilişki kurabilecek düzeyde genel ve mesleki yabancı dil bilgisinin kazanılması, bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanılabilmesi |
3 |
|
14 |
Tarım sektöründe karşılaşılabilecek sorunları tanıyabilme, kapsamını belirleyebilme, bu konuda uygulanan çözüm, proje ve politikaların etkilerini değerlendirebilme; çözüm, proje ve politika alternatifleri üretebilme, ürettiği veya önerilen alternatiflerin olası etkilerini öngörebilme, alternatifler arasından belirlenen amaca en uygununu seçebilme; proje uygulayabilme, yönetebilme ve izleyebilme |
3 |
|
15 |
Mesleğinin tarihsel gelişimi ve geçirdiği aşamaları, mesleğinin uygulanmasında uyulması zorunlu etik ilkeleri tanımlayabilme ve bu ilkeleri titizlikle uygulama bilincine sahip olma |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
2 |
28 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 86 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.44 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|