|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Okul Deneyimi |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 401 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. M.EMRE SEZGİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Okul içinde bir öğretmenin yaşantısını öğrenir, öğrenci yaşantılarını gözlemler, öğretimdeki girdilerin eğitimsel gelişmeye katkısını gözlemler. Eğitim ve öğretimle ilgili yasa, tüzük ve yönetmeliklerin işlerliğini gözlemler ve yorumlar. Öğretmenlik mesleğine yönelik yaşantılar deneyimler. Okul ve sınıf içi çalışmalardaki yöntem, teknik ve stratejileri kavrar.
Okuldaki eğitimle toplumsal gelişimi arasındaki ilişkileri kurar. Okul organizasyonu ve müdürün çalışmalarındaki yasal işlemlerin gerçekleştirilmesini gözlemler, aksayan yönlere öneriler getirir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrenme ve öğretim ortamında okul içi çalışmaları öğrenmek, kavramak, yorumlamak, öğretmenliğe hazırlamak, öğretim ilişkileri kurabilmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme, okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme, okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Öğretmenin bir okuldaki bir gününü gözlemleme. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma, Gözlem |
|
2 |
Öğrencinin bir okuldaki bir gününü gözlemleme. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma, Gözlem |
|
3 |
Öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, İzlemek ve öğrenmek. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma |
|
4 |
Ders uygulamasında öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını gözlemlemek ve öğrenmek. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma, Gözlem |
|
5 |
Derste ne tür etkinliklerden yararlandığını gözlemlemek öğrenmek. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma, Gözlem |
|
6 |
Dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını gözlemlemek. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma, Gözlem |
|
7 |
Öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemlemek. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma, Gözlem |
|
8 |
Arasınav |
Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi |
Portfolyo değerlendirme |
|
9 |
Okulun örgüt yapısını gözlemlemek. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma, Gözlem |
|
10 |
Okulun örgüt yapısını gözlemlemek. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma, Gözlem |
|
11 |
Okul müdürünün görevini nasıl yaptığını incelemek. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma, Gözlem |
|
12 |
Okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini incelemek. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma, Gözlem |
|
13 |
Okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlamak. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma, Gözlem |
|
14 |
Öğretmen ve öğrenci sorunlarına yönelik anketler düzenlemek ve değerlendirmek. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma, Gözlem |
|
15 |
Okul deneyimi dersini değerlendirmek. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma, Gözlem |
|
16/17 |
Final |
Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi |
Portfolyo değerlendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Okul Deneyimi ve Uygulama (2000)-Prof.Dr. Ziya SELÇUK (ISBN:9755911413)-Nobel Yayın Dağıtım
Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması (2. Baskı) (2001)-İsmail Hakkı Demircioğlu-Anı Yayıncılık
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
80 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. |
2 |
|
2 |
Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. |
3 |
|
3 |
Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. |
3 |
|
4 |
Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. |
3 |
|
5 |
İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. |
4 |
|
6 |
Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. |
3 |
|
7 |
Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
3 |
|
8 |
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. |
3 |
|
9 |
Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. |
4 |
|
10 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. |
3 |
|
11 |
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. |
4 |
|
12 |
Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. |
3 |
|
13 |
Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. |
3 |
|
14 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
4 |
|
15 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. |
0 |
|
16 |
Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
3 |
|
17 |
Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. |
3 |
|
18 |
Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. |
4 |
|
19 |
Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. |
5 |
|
20 |
Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
4 |
56 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 158 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|