Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türk Eğitim Sistemi Ve Okul Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 314 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ŞÜKRAN KILBAŞ KÖKTAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Türk eğitim sisteminin amaç ve ilkelerini söylebilecek, okul yönetimi ve yönetim süreçlerini anlatabilecek, Türk eğitim sisteminin yasal temellerini açıklayabilecek, Türk eğitim sisteminin yapısını anlatabilecek okula toplumsal katılımın önemi ve yapılabilecekleri önerebilecek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi hakkında temel bilgi ve beceriler hakkında bilgi sahibi olma |
|
Dersin İçeriği |
: |
Türk eğitim sisteminin yapısı, amaç ve ilkeleri, yasal dayanakları, yönetim kuram ve süreçleri, okul yönetimi, okula toplumsal katılım |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıf |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Türk eğitim sisteminin amaç ve ilkeleri |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım |
|
2 |
Türk eğitim sisteminin yasal dayanakları / MEB teşkilat görevleri hakkında kanun, Tevhid-i Tedrisat kanunu |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım |
|
3 |
Türk eğitim sisteminin yasal dayanakları / milli eğitim temel kanunu, ilköğretim ve eğitim kanunu |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım |
|
4 |
Türk eğitim sisteminin yapısı |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım |
|
5 |
Yönetim kuramları/ yönetimde klasik kuramlar |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım |
|
6 |
Yönetim kuramları/ yönetimde neoklasik kuramlar |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım |
|
7 |
Yönetim kuramları/ yönetimde modern kuramlar |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım |
|
8 |
Ara sınav |
|
Yazılı Sınav |
|
9 |
Eğitim ve okul yönetimi |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım |
|
10 |
Yönetim süreçleri |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım |
|
11 |
Öğrenci işlerinin yönetimi |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım |
|
12 |
İnsan kaynaklarının yönetimi |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım |
|
13 |
Eğitim programının yönetimi |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım |
|
14 |
Destek işleri ve bütçenin yönetimi |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım |
|
15 |
Okula toplumsal katılım |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
Yazılı Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. |
0 |
|
2 |
Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. |
0 |
|
3 |
Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. |
2 |
|
4 |
Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. |
0 |
|
5 |
İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. |
0 |
|
6 |
Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. |
0 |
|
7 |
Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
0 |
|
8 |
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. |
1 |
|
9 |
Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. |
1 |
|
10 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. |
0 |
|
11 |
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. |
0 |
|
12 |
Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. |
0 |
|
13 |
Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. |
0 |
|
14 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
1 |
|
15 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. |
0 |
|
16 |
Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
1 |
|
17 |
Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. |
3 |
|
18 |
Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. |
1 |
|
19 |
Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. |
0 |
|
20 |
Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|