Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Öğretim İlke Ve Yöntemleri |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 201 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HABİBE ALDAĞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğretim ile ilgili temel kavramları açıklayabilme Planlı öğretimin temel öğe ve modellerini açıklayabilme İçerik birimlerinin tasarımdaki yerine örnekler verebilme Öğrenme strateji ve modellerini açıklayabilme Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini ve ilişkilerini açıklayabilme Öğretimi planlamada yeni yaklaşımları açıklayabilme Farklı felsefi görüşler temelinde (öğretim öğeleri arasındaki tutarlılığı sağlanmış) öğretimi planlayabilme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğretimi planlama ile ilgili temel bilgi ve becerilerin kazandırılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Eğitim felsefeleri, öğretim tasarım modelleri, öğretimi planlama, içerik birimleri, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, öğretim için materyal hazırlama, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel kavramlar |
İlgili bölümlerin okunması |
Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma/Küçük grup çalışması |
|
2 |
Eğitim felsefeleri |
İlgili bölümlerin okunması |
Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma/Küçük grup çalışması |
|
3 |
Eğitim programında modelleri |
İlgili bölümlerin okunması, felsefe ödevinin tamamlanması |
Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma/Küçük grup çalışması |
|
4 |
Sanat ve bilim olarak öğretim planlaması |
İlgili bölümlerin okunması, planlama için içerik seçimi |
Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma/Küçük grup çalışması |
|
5 |
Taksonomiler I: Amaçlar ve hedef yazımı |
İlgili bölümlerin okunması |
Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma/Küçük grup çalışması |
|
6 |
Taksonomiler II |
İlgili bölümlerin okunması, hedef/davranış ödevinin tamamlanması |
Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma/Küçük grup çalışması |
|
7 |
Taksonomiler: Genel tanıtım |
İlgili bölümlerin okunması |
Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma/Küçük grup çalışması |
|
8 |
ARASINAV |
|
Yazılı, çoktan seçmeli, kısa cevap vb. |
|
9 |
İçerik birimleri: Genel tanıtım |
İlgili bölümlerin okunması |
Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma/Küçük grup çalışması |
|
10 |
Öğrenme stratejileri |
İlgili bölümlerin okunması, içerik birimleri ödevinin tamamlanması |
Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma/Küçük grup çalışması |
|
11 |
Öğretme stratejileri, yöntem ve teknikleri I |
İlgili bölümlerin okunması, öğrenen analizi ödevinin tamamlanması |
Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma/Küçük grup çalışması |
|
12 |
Öğretme stratejileri, yöntem ve teknikleri II |
İlgili bölümlerin okunması |
Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma/Küçük grup çalışması |
|
13 |
Öğretme stratejileri, yöntem ve teknikleri III |
İlgili bölümlerin okunması, öğretim etkinlikleri ödevlerinin tamamlanması |
Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma/Küçük grup çalışması |
|
14 |
Yeni yaklaşımlar: Genel tanıtım |
İlgili bölümlerin okunması |
Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma/Küçük grup çalışması |
|
15 |
Gözden geçirme |
İlgili bölümlerin okunması |
Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma/Küçük grup çalışması |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
İlgili bölümlerin okunması |
Yazılı, çoktan seçmeli, kısa cevap vb. |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. |
1 |
|
2 |
Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. |
3 |
|
3 |
Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. |
3 |
|
4 |
Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. |
4 |
|
5 |
İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. |
2 |
|
6 |
Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. |
2 |
|
7 |
Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
2 |
|
8 |
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. |
2 |
|
9 |
Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. |
2 |
|
10 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. |
2 |
|
11 |
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. |
5 |
|
12 |
Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. |
3 |
|
13 |
Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. |
2 |
|
14 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
1 |
|
15 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. |
1 |
|
16 |
Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
1 |
|
17 |
Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. |
2 |
|
18 |
Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. |
2 |
|
19 |
Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. |
1 |
|
20 |
Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|