|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Eğitim Tarihi |
|
Dersin Kodu |
: |
GKS405 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. M.EMRE SEZGİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Türk eğitim tarihinin gelişim evrelerini belirtir. Günümüz Türk eğitiminin geldiği seviyeyi değerlendirir. Geçmiş eğitim sistemleriyle günümüz eğitim sistemini karşılaştırır. Türk eğitim tarihinde öne çıkan eğitimcileri ve onların eğitim görüşlerini kavrar. Modern Türkiye’nin kuruluşunda eğitimin rolünü belirtir. Türk eğitim tarihindeki önemli eğitim reformlarını açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türk eğitiminin günümüze kadar gelişimini bilmek, tarih ve eğitim bilincini artırmak, Türk eğitim değerlerine sahip çıkmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Eğitim ve tarih bilincinin gelişimi ortaya koymak. Eğitimsel gelişimle tarihsel teknolojik ve ekonomik gelişimleri kavrar analiz eder. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Pedagoji tarihinde önemli pedagogların yeri. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, |
|
2 |
Türklerin Müslüman olmadan önceki eğitime ilişkin görüşleri |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, |
|
3 |
Türklerin Müslüman olduktan sonraki eğitime ilişkin görüşleri |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, |
|
4 |
Karahanlılarda eğitim ve öğretim |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, |
|
5 |
Selçuklularda ve Anadolu beyliklerinde eğitim ve öğretim. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, |
|
6 |
Osmanlıların kuruluşunda 1776´ya kadar olan eğitim öğretim çalışmaları. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, |
|
7 |
Osmanlı döneminde eğitimde ilk yenileşme hareketleri 1776-1839. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, |
|
8 |
Arasınav |
Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi |
Çoktan seçmeli test |
|
9 |
Tanzimat dönemi eğitim hareketleri. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, |
|
10 |
1. ve 2. meşrutiyet döneminde eğitim hareketleri. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, |
|
11 |
Kurtuluş Savaşı ve 1926´ya kadarki Türk eğitiminin gelişimi. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, |
|
12 |
1926 dan 1940´a kadarki Türk eğitimindeki gelişim. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, |
|
13 |
1940-1953 arasındaki Türk eğitimindeki gelişim. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, |
|
14 |
1953´den sonraki Türk eğitimindeki gelişimler. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, |
|
15 |
1953´den sonraki Türk eğitimindeki gelişimler. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, |
|
16/17 |
Final |
Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi |
Çoktan seçmeli test |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
AKYÜZ,Y. 2008,Türk Eğitim Tarihi, Pegem A Yayıncılık, Ankara,13.Baskı
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. |
1 |
|
2 |
Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. |
1 |
|
3 |
Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. |
1 |
|
4 |
Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. |
3 |
|
5 |
İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. |
0 |
|
6 |
Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. |
3 |
|
7 |
Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
2 |
|
8 |
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. |
3 |
|
9 |
Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. |
0 |
|
10 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. |
3 |
|
11 |
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. |
2 |
|
12 |
Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. |
1 |
|
13 |
Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. |
3 |
|
14 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
2 |
|
15 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. |
0 |
|
16 |
Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
2 |
|
17 |
Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. |
2 |
|
18 |
Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. |
2 |
|
19 |
Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. |
2 |
|
20 |
Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 88 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|