Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Akademik İngilizce |
|
Dersin Kodu |
: |
GKS403 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ZEKERİYA KAZANCI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Akademik düzeyde İngilizce ile tanışır Akademik düzeyde sözcük haznesini geliştirir İngilizce akademik makaleler okuma ve anlama düzeyini geliştirir İhtiyaç duyduğu konuda İngilizce akademik makaleleri nasıl bulacağını öğrenir Sözlü olarak akademik bir sunum yapmayı öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, meslek olarak akademisyenliği seçmek isteyen öğrencilerin, akademik çalışmalarında gereksinim duyacakları düzeyde İngilizce ile tanışmalarını sağlamak ve bu doğrultuda yapacakları ileri çalışmalara yön vermektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
BÖTE alanı ile ilgili çevrim-içi olarak erişilebilen İngilizce akademik makaleler |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş |
Yok |
|
|
2 |
Çevrim-içi olarak elde dilen İngilizce bir makalenin okunup tartışılması |
Makale okuma |
Okuma, anlama ve tartışma |
|
3 |
Çevrim-içi olarak elde dilen İngilizce bir makalenin okunup tartışılması |
Makale okuma |
Okuma, anlama ve tartışma |
|
4 |
Çevrim-içi olarak elde dilen İngilizce bir makalenin okunup tartışılması |
Makale okuma |
Okuma, anlama ve tartışma |
|
5 |
Çevrim-içi olarak elde dilen İngilizce bir makalenin okunup tartışılması |
Makale okuma |
Okuma, anlama ve tartışma |
|
6 |
Çevrim-içi olarak elde dilen İngilizce bir makalenin okunup tartışılması |
Makale okuma |
Okuma, anlama ve tartışma |
|
7 |
Çevrim-içi olarak elde dilen İngilizce bir makalenin okunup tartışılması |
Makale okuma |
Sunma ve tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
|
Test |
|
9 |
Çevrim-içi olarak elde dilen İngilizce bir makalenin okunup tartışılması |
|
Sunma ve tartışma |
|
10 |
Alanla ilgili son zamanlarda yayınlanmış bir makale ile ilgili olarak öğrenciler tarafından İngilizce bir sunum |
Makale okuma |
Sunma ve tartışma |
|
11 |
Alanla ilgili son zamanlarda yayınlanmış bir makale ile ilgili olarak öğrenciler tarafından İngilizce bir sunum |
Makale okuma |
Sunma ve tartışma |
|
12 |
Alanla ilgili son zamanlarda yayınlanmış bir makale ile ilgili olarak öğrenciler tarafından İngilizce bir sunum |
Makale okuma |
Sunma ve tartışma |
|
13 |
Alanla ilgili son zamanlarda yayınlanmış bir makale ile ilgili olarak öğrenciler tarafından İngilizce bir sunum |
Makale okuma |
Sunma ve tartışma |
|
14 |
Alanla ilgili son zamanlarda yayınlanmış bir makale ile ilgili olarak öğrenciler tarafından İngilizce bir sunum |
Makale okuma |
Sunma ve tartışma |
|
15 |
Değerlendirme |
Yok |
Sunma ve tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
Test |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. |
0 |
|
2 |
Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. |
1 |
|
3 |
Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. |
0 |
|
4 |
Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. |
0 |
|
5 |
İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. |
0 |
|
6 |
Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. |
0 |
|
7 |
Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
0 |
|
8 |
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. |
0 |
|
9 |
Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. |
2 |
|
10 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. |
0 |
|
11 |
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. |
0 |
|
12 |
Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. |
0 |
|
13 |
Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. |
0 |
|
14 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
0 |
|
15 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. |
5 |
|
16 |
Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
4 |
|
17 |
Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. |
0 |
|
18 |
Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. |
4 |
|
19 |
Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. |
3 |
|
20 |
Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|