Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : E-öğrenme (Seçmeli)

Dersin Kodu : BTS402

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör.Dr. MUSTAFA MAVAŞOĞLU
Arş.Gör. SERKAN DİNÇER

Dersin Öğrenme Kazanımları : E-öğrenme ortamlarında ölçme ve değerlendirmeyle ilgili problemleri tanımlar.
Bilişim ve iletişim teknolojilerinin e-öğrenme ortamlarında nasıl etkili kullanılabileceğini belirler.
E-öğrenmeye uygun teknik ve yöntemleri seçer.
E-öğrenmede kullanılan geleneksel ve çağdaş teknolojileri listeler ve karşılaştırır.
E-öğrenmenin tarihsel gelişimini belirtir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : BTE303 Uzaktan Eğitimin Temelleri

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, öğrencilere elektronik eğitim (e-öğrenme) ve kullanılan teknolojiler hakkında temel bilgileri kazandırmak, e-öğrenme öğretmen olmanın gereksinimleri ve e-öğrenme süreci için materyal geliştirmede dikkat edilmesi gereken hususların öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği : E-öğrenmeye giriş, e-öğrenmenin kullandığı öğretim ortamları, e-öğrenmede kullanılan teknolojiler. Bu teknolojilerin planlanmasında, hazırlanmasında ve uygulamasında kullanılan teknik ve yöntemler. E-öğrenme ile ilgili temel kavramlar. Açık üniversite programlarının analizi, internet okulları ve sanal sınıflar, iletişim ve enformasyon teknolojilerinin e-öğrenme süreci görüş açısıyla yorumlanması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Uzaktan eğitim kavramları ve alt basamakları İlgili kaynakların incelenmesi. Sunum, soru-cevap ve tartışma.
2 E-Öğrenme Nedir? Tarihçesi İlgili kaynakların incelenmesi. Sunum, soru-cevap ve tartışma.
3 Yurt İçinde ve Dışında Uygulanan E-Öğrenme Uygulamalarının Değerlendirilmesi İlgili kaynakların incelenmesi. Sunum, soru-cevap ve tartışma.
4 Çevrimiçi (Senkron) ve Çevrimdışı (Asenkron) E-Öğrenme Uygulamaları İlgili kaynakların incelenmesi. Sunum, soru-cevap ve tartışma.
5 Web Tabanlı E-Öğrenme Uygulamaları Hazırlanması İlgili kaynakların incelenmesi. Sunum, alıştırma ve uygulama.
6 Video Web Casting Uygulamaları ve Sunumları İlgili kaynakların incelenmesi. Sunum, soru-cevap ve tartışma.
7 Eğitim Yazılımlarının Elektronik Ortama Alınması İlgili kaynakların incelenmesi. Sunum, alıştırma ve uygulama.
8 Ara sınav Yazılı Sınav
9 Öğrenci projelerinin sunulması ve değerlendirilmesi. İlgili kaynakların incelenmesi. Sunum, Tartışma
10 E-Öğrenmede Akreditasyon İlgili kaynakların incelenmesi. Sunum, soru-cevap ve tartışma.
11 Açık Ders Malzemesi Uygulamaları İlgili kaynakların incelenmesi. Sunum, soru-cevap ve tartışma.
12 Moodle Web Sitesi Kullanılarak E-Öğrenme Uygulaması Hazırlama İlgili kaynakların incelenmesi. Sunum, alıştırma ve uygulama.
13 E-sınav. İlgili kaynakların incelenmesi. Sunum, alıştırma ve uygulama.
14 Gelecek nesil öğrenme ortamları ve e-öğrenme yazılımları. İlgili kaynakların incelenmesi. Sunum, tartışma, beyin fırtınası.
15 Öğrenci projelerinin sunulması ve değerlendirilmesi. İlgili kaynakların incelenmesi. Sunum, Tartışma
16/17 Final sınavı. Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  KHAN, B., (2005). Managing E-Learning Strtegies.London: Information Science Publishing.
 Gülbahar, Y. (2009). E-öğrenme. Ankara: Pegem Akademi.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. 3
2 Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. 4
3 Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. 3
4 Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. 4
5 İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. 3
6 Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. 5
7 Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 5
8 Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. 3
9 Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. 4
10 Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. 4
11 Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. 5
12 Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. 5
13 Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. 4
14 Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 4
15 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. 4
16 Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. 3
17 Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. 4
18 Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. 3
19 Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. 4
20 Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 108
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.32
Dersin AKTS Kredisi: 4