|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Betik Programlama Dili |
|
Dersin Kodu |
: |
BTS322 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET TEKDAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Betik dilleri hakkında genel bilgilere sahip olur Betik Programları geliştirebilir Eğitimle ilgili animasyon ve simülasyonlar geliştirebilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Flash ActionScript veya benzeri bir betik dili oğrenmek ve eğitime yönelik uygulamalar geliştirmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Flash programına giriş,ActionScript geliştirme ortamına giriş,ActionSript bileşenler ile kullanıcı kontrolü geliştirmek,
Değişkenler ve atama deyimleri,Akış Kontrol cümleleri,Döngüler,Metin ve String işlemleri,Fonksiyonlar,
Diziler,Animasyon ve simülasyon geliştirme teknikleri,Proje çalışması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Lab1 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Flash programına giriş
|
Kaynak okuma |
Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama. |
|
2 |
ActionScript geliştirme ortamına giriş |
Kaynak okuma |
Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama. |
|
3 |
ActionSript bileşenler ile kullanıcı kontrolü geliştirmek |
Kaynak okuma |
Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama. |
|
4 |
Değişkenler ve atama deyimleri |
Kaynak okuma |
Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama. |
|
5 |
Akış Kontrol cümleleri-1 |
Kaynak okuma |
Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama. |
|
6 |
Akış Kontrol cümleleri-2 |
Kaynak okuma |
Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama. |
|
7 |
Döngüler-1 |
Kaynak okuma |
Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama. |
|
8 |
vize |
Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi |
yazılı sınav |
|
9 |
Döngüler-2 |
Kaynak okuma |
Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama. |
|
10 |
Metin ve String işlemleri |
Kaynak okuma |
Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama. |
|
11 |
Fonksiyonlar |
Kaynak okuma |
Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama. |
|
12 |
Diziler |
Kaynak okuma |
Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama. |
|
13 |
Animasyon ve simülasyon geliştirme teknikleri |
Kaynak okuma |
Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama. |
|
14 |
Proje çalışması-1 |
Kaynak okuma |
Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama. |
|
15 |
Proje çalışması-2 |
Kaynak okuma |
Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama. |
|
16/17 |
Final |
Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Franklin, Derek. (2002). Macromedia Flash MX ActionScript :ileri düzey kaynağından eğitim, Medyasoft İstanbul.
Rosenzweig, Gary (2003). Macromedia Flash MX ActionScript for fun and games, Que,Indianapolis.
Tekin, Savaş.( 2006) Uzmanlar için ActionScript ile Flash 8 programlama, Alfa İstanbul.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. |
2 |
|
2 |
Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. |
3 |
|
3 |
Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. |
1 |
|
4 |
Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. |
0 |
|
5 |
İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. |
4 |
|
6 |
Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. |
0 |
|
7 |
Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
3 |
|
8 |
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. |
2 |
|
9 |
Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. |
4 |
|
10 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. |
3 |
|
11 |
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. |
5 |
|
12 |
Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. |
5 |
|
13 |
Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. |
0 |
|
14 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
0 |
|
15 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. |
0 |
|
16 |
Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
0 |
|
17 |
Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. |
0 |
|
18 |
Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. |
0 |
|
19 |
Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. |
2 |
|
20 |
Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
4 |
52 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
2 |
26 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
10 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
15 |
15 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|