Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Betik Programlama Dili

Dersin Kodu : BTS322

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET TEKDAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Betik dilleri hakkında genel bilgilere sahip olur
Betik Programları geliştirebilir
Eğitimle ilgili animasyon ve simülasyonlar geliştirebilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Flash ActionScript veya benzeri bir betik dili oğrenmek ve eğitime yönelik uygulamalar geliştirmek

Dersin İçeriği : Flash programına giriş,ActionScript geliştirme ortamına giriş,ActionSript bileşenler ile kullanıcı kontrolü geliştirmek, Değişkenler ve atama deyimleri,Akış Kontrol cümleleri,Döngüler,Metin ve String işlemleri,Fonksiyonlar, Diziler,Animasyon ve simülasyon geliştirme teknikleri,Proje çalışması

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Lab1


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Flash programına giriş Kaynak okuma Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
2 ActionScript geliştirme ortamına giriş Kaynak okuma Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
3 ActionSript bileşenler ile kullanıcı kontrolü geliştirmek Kaynak okuma Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
4 Değişkenler ve atama deyimleri Kaynak okuma Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
5 Akış Kontrol cümleleri-1 Kaynak okuma Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
6 Akış Kontrol cümleleri-2 Kaynak okuma Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
7 Döngüler-1 Kaynak okuma Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
8 vize Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi yazılı sınav
9 Döngüler-2 Kaynak okuma Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
10 Metin ve String işlemleri Kaynak okuma Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
11 Fonksiyonlar Kaynak okuma Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
12 Diziler Kaynak okuma Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
13 Animasyon ve simülasyon geliştirme teknikleri Kaynak okuma Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
14 Proje çalışması-1 Kaynak okuma Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
15 Proje çalışması-2 Kaynak okuma Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
16/17 Final Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Franklin, Derek. (2002). Macromedia Flash MX ActionScript :ileri düzey kaynağından eğitim, Medyasoft İstanbul.
 Rosenzweig, Gary (2003). Macromedia Flash MX ActionScript for fun and games, Que,Indianapolis.
 Tekin, Savaş.( 2006) Uzmanlar için ActionScript ile Flash 8 programlama, Alfa İstanbul.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. 2
2 Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. 3
3 Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. 1
4 Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. 0
5 İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. 4
6 Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. 0
7 Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 3
8 Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. 2
9 Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. 4
10 Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. 3
11 Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. 5
12 Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. 5
13 Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. 0
14 Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 0
15 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. 0
16 Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. 0
17 Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. 0
18 Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. 0
19 Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. 2
20 Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 4 52
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 10 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6