Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bilgisayar Destekli Grafik Tasarımı |
|
Dersin Kodu |
: |
BTS208 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. OZAN ŞENKAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Görüntü düzenleme işlemlerini yapmak Metin düzenleme ve katman işlemlerini yapmak WEB araçları hazırlamak Hareketli resimler ve dosya aktarım işlemlerini yapmak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğretim amaçlı simülasyon ve animasyonları hazırlayabilmek için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel Grafik Bilgisi (Piksel Derinliği, Sıkıştırma, Resim Formatı Seçimi, Çözünürlük); grafik çizim programı (Photoshop) (Araç Kutusu; Katmanlar; Filtreler; Efektler), canlandırma, canlandırmada Eğitimde animasyonun kullanım ilkeleri; Animasyon programı kullanarak bir eğitim yazılımı geliştirme. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Photoshop Program giriş ayarları araç paneli |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
|
2 |
Photoshop programında araç paneli |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
|
3 |
Vektör araçları metin düzenleme işlemleri |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
|
4 |
Renk, kontur ve dolgu uygulamaları, canlı filtreler |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
|
5 |
Vektör araçlar |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
|
6 |
Canlı filtreler |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
|
7 |
Katman işlemler |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
|
8 |
ARASINAV |
Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi |
Sınav, Ödev, Proje/Tasarım |
|
9 |
Katman işlemler dilimler ve etkin bölgeler |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
|
10 |
Düğmeler ve açılır menüler |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
|
11 |
Sayfalar |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
|
12 |
Hareketli resimler |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
|
13 |
Slayt gösterisi |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
|
14 |
Optimizasyon ve dışa aktarma |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
|
15 |
WEB tasarım editörü ile çalışma |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi |
Sınav, Ödev, Proje/Tasarım |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. |
0 |
|
2 |
Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. |
3 |
|
3 |
Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. |
3 |
|
4 |
Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. |
3 |
|
5 |
İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. |
3 |
|
6 |
Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. |
3 |
|
7 |
Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
4 |
|
8 |
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. |
2 |
|
9 |
Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. |
3 |
|
10 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. |
3 |
|
11 |
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. |
4 |
|
12 |
Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. |
4 |
|
13 |
Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. |
4 |
|
14 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
0 |
|
15 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. |
3 |
|
16 |
Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
4 |
|
17 |
Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. |
4 |
|
18 |
Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. |
3 |
|
19 |
Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. |
3 |
|
20 |
Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|