|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Eğitimde İnternet Uygulamaları |
|
Dersin Kodu |
: |
BTS206 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Arş.Gör.Dr. MEHMET CAN ŞAHİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İnternetin eğitimde kaynak olarak kullanılmasını açıklar
İnternetin eğitimde araç olarak kullanılmasını açıklar
İnterneti iletişim ve materyal paylaşım aracı olarak tanımlar
İnternet destekli uzaktan Eğitimin avantajlarını ve sınırlılıklarını açıklar İnternetin sınıf içi uygulamalarda kullanım yöntemlerini açıklar.
Google arama parametrelerini listeler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, öğrencilere İnternetin eğitsel olanaklarını gösterme , İnternet´in eğitsel açıdan üstünlük ve kısıtlılıklarını tanıtma, ve onlara etkili kullanım yollarını göstermektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Arama motorları, ileri düzey arama teknikleri, doğru bilgiyi seçme, veritabanları, bloglar, sözlükler, dosya saklama, transfer ve paylaşımı, öğrenci /içerik destek sistemleri (LMS, CMS), sosyal paylaşım siteleri, Internet , yasalar ve etik. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar
|
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanışma,dersin tanıtımı |
ilgili kaynakların incelenmesi |
Düz Anlatım, Tartışma |
|
2 |
İnternet´in Temel Yapısına Giriş |
ilgili kaynakların incelenmesi |
Düz Anlatım, Tartışma |
|
3 |
İnternet´in temel işleyiş mekanizmaları, |
ilgili kaynakların incelenmesi |
Düz Anlatım, Tartışma |
|
4 |
İnternet ve Eğitim |
ilgili kaynakların incelenmesi |
Düz Anlatım, Tartışma |
|
5 |
Mikro düzeyde İnternet destekli eğitim ortamı örnekleri (Ders web sayfaları) |
ilgili kaynakların incelenmesi |
Düz Anlatım, Tartışma, |
|
6 |
İnternet uygulamalarının sınıflanması, metinsel, grafiksel, görsel-işitsel internet ortamlarına ilişkin kavramlar |
ilgili kaynakların incelenmesi |
Düz Anlatım, Tartışma |
|
7 |
İnternetin eğitimde kaynak olarak kullanılması |
ilgili kaynakların incelenmesi |
Düz Anlatım, Tartışma , |
|
8 |
ARA SINAV |
ilgili kaynakların incelenmesi |
yazılı |
|
9 |
Paylaşım aracı olarak İnternet, e-mail grupları, forumlar, sosyal medya. |
ilgili kaynakların incelenmesi |
Düz Anlatım, Tartışma |
|
10 |
CMS, LMS örnekleri |
ilgili kaynakların incelenmesi |
Düz Anlatım, Tartışma |
|
11 |
Blog, Wiki, Webquest, podcasting |
ilgili kaynakların incelenmesi |
Düz Anlatım, Tartışma , |
|
12 |
İnternet tabanlı uzaktan eğitim, m-learning |
ilgili kaynakların incelenmesi |
Düz Anlatım, Tartışma |
|
13 |
Sınıf içi karma uygulamalar (Blended Learning) |
ilgili kaynakların incelenmesi |
Düz Anlatım, Tartışma , |
|
14 |
Google Hizmetleri |
ilgili kaynakların incelenmesi |
Düz Anlatım, Tartışma, |
|
15 |
Eğitimde Internet kullanımına ait son teknolojiler |
ilgili kaynakların incelenmesi |
Düz Anlatım, Tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
ilgili kaynakların incelenmesi |
yazılı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Altun, Arif, Eğitimde İnternet Uygulamaları, 2005, Anı Yayıncılık Ankara
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. |
0 |
|
2 |
Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. |
0 |
|
3 |
Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. |
0 |
|
4 |
Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. |
0 |
|
5 |
İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. |
3 |
|
6 |
Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. |
0 |
|
7 |
Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
3 |
|
8 |
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. |
3 |
|
9 |
Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. |
0 |
|
10 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. |
0 |
|
11 |
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. |
0 |
|
12 |
Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. |
0 |
|
13 |
Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. |
3 |
|
14 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
0 |
|
15 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. |
0 |
|
16 |
Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
0 |
|
17 |
Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. |
3 |
|
18 |
Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. |
0 |
|
19 |
Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. |
0 |
|
20 |
Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|