Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Öğretmenlik Uygulaması

Dersin Kodu : BTE406

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 10

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. M.EMRE SEZGİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Anlatacağı dersle ilgili alanla ya da meslekle ilgili eksik bilgisinin farkına varır ve bu bilgiyi tamamlar.
Bilgisayar ve ilgili derslerin ders planını hazırlar.
Bilgisayar ve ilgili dersleri hazırladığı plana uygun olarak anlatır ve ölçme değerlendirme işlemlerini yapar.
Bilgisayar ve ilgili anlattığı dersleri değerlendirir, eleştiri ve önerileri dikkate alarak kendini sürekli geliştirmeye çalışır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : MB 401 Okul Deneyimi

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, öğrencilerin bilgisayar ve ilgili dersleri planlanma, yürütme, ölçme değerlendirme çalışmalarını yapma ve bu süreçlerde yaptıkları çalışmaların farkına vararak kendilerini geliştirmeleriyle ilgili bilgi, beceri ve deneyim kazanmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Her hafta bir günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Öğretmenlik uygulamasıyla ilgili yönetmelik ve yönergelerin incelenmesi. Ders kitabındaki ilgili konular. Gözlem, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma.
2 Öğrencilerin uygulama okullarına atanması. Ders kitabındaki ilgili konular. Gözlem, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma.
3 Ders planı hazırlama ve öğretim tasarımıyla ilgili konuların tekrarlanması. Ders kitabındaki ilgili konular. Gözlem, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma.
4 Okuldaki uygulamaların izlenmesi ve değerlendirilmesi. Ders kitabındaki ilgili konular. Gözlem, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma.
5 Okuldaki uygulamaların izlenmesi ve değerlendirilmesi. Ders kitabındaki ilgili konular. Gözlem, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma.
6 Okuldaki uygulamaların izlenmesi ve değerlendirilmesi. Ders kitabındaki ilgili konular. Gözlem, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma.
7 Okuldaki uygulamaların izlenmesi ve değerlendirilmesi. Ders kitabındaki ilgili konular. Gözlem, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma.
8 Arasınav Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi Portfolyo değerlendirme
9 Okuldaki uygulamaların izlenmesi ve değerlendirilmesi. Ders kitabındaki ilgili konular. Gözlem, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma.
10 Okuldaki uygulamaların izlenmesi ve değerlendirilmesi. Ders kitabındaki ilgili konular. Gözlem, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma.
11 Okuldaki uygulamaların izlenmesi ve değerlendirilmesi. Ders kitabındaki ilgili konular. Gözlem, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma.
12 Okuldaki uygulamaların izlenmesi ve değerlendirilmesi. Ders kitabındaki ilgili konular. Gözlem, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma.
13 Öğrencilerin okuldaki ders anlatımlarının gözlemlenmesi ve değerlendirilmesi. Ders kitabındaki ilgili konular. Gözlem, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma.
14 Öğrencilerin okuldaki ders anlatımlarının gözlemlenmesi ve değerlendirilmesi. Ders kitabındaki ilgili konular. Gözlem, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma.
15 Dersin genel değerlendirmesi Ders kitabındaki ilgili konular. Gözlem, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma.
16/17 Final Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi Portfolyo değerlendirme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Okul Deneyimi ve Uygulama (2000)-Prof.Dr. Ziya SELÇUK (ISBN:9755911413)-Nobel Yayın Dağıtım
 Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması (2. Baskı) (2001)-İsmail Hakkı Demircioğlu-Anı Yayıncılık
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20
    Ödev/Proje/Diğer 14 80
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. 3
2 Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. 3
3 Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. 4
4 Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. 3
5 İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. 2
6 Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. 3
7 Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 5
8 Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. 5
9 Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. 4
10 Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. 3
11 Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. 3
12 Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. 3
13 Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. 5
14 Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 4
15 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. 0
16 Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. 4
17 Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. 4
18 Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. 4
19 Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. 5
20 Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 8 112
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 5 70
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 240
Toplam İş Yükü / 25 (s): 9.6
Dersin AKTS Kredisi: 10