Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bilgisayar Ağları Ve İletişimi

Dersin Kodu : BTE318

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. OZAN ŞENKAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bilgisayar ağı kavramını ve türlerini tanımlayacak
OSI katmanlarını tanımlayacak
Ethernet ve ilgili standartları tanımlayacak
TCP/IP protokol kümesini tanımlayacak
İnternet protokollerini tanımlar, kurar ve yapılandıracak
Ağ güvenliğini etkileyen öğeleri anlatacak

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bilgisayar ağlarının kullanım alanlarının öğrenilmesi. Bilgisayar ağlarının mimarisinin öğrenilmesi. Bilgisayar ağlarının kurulması ve yönetilmesi

Dersin İçeriği : Bilgisayar ağlarının temelleri ve mimarisi, bilgisayar ağ topolojileri ve tipleri, OSI Modeli ve ağ protokolleri, ağ bağlantı cihazları aktif ve pasif cihazlar, LAN iletişim teknolojileri (802.X ailesi ve ethernet, token ring, FDDI), WAN iletişim teknolojileri (x25, DSL, ISDN, FR vb. ), Ağ işletim sistemleri, Ağ üzerinde iletişimin sağlanması, ağ kurulumu ve yönetimi, ağ üzerinde verilen servisler ve hizmetler, TCP/IP ve Internet yapısı subneting, ip yönlendirme, internet üzerinden haberleşme: E-posta, anında mesaj programları, internet üzerinden dosya almak ve göndermek, FTP programlarını kullanmak, ağ üzerindeki sistemlere uzaktan erişmek ve kullanmak, ağ güvenliği saldırı tespit ve korunma yöntemleri, DHCP, DNS, Web sunucusu, uzaktan erişim sunucusu, kurulması, veritabanı sunucusu gibi ağ hizmet sunucularının kurulması ve işletilmesi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bilgisayar ağı kavramı ve tarihçesi Ders kitabındaki ilgili konular Anlatım, Soru - Cevap, Alıştırma ve Uygulama
2 OSI modeli ve katmanların yapısı Ders kitabındaki ilgili konular Anlatım, Soru - Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 Ethernet protokolü, yapısı ve uygulamaları Ders kitabındaki ilgili konular Anlatım, Soru - Cevap, Alıştırma ve Uygulama
4 Internet protokolleri Ders kitabındaki ilgili konular Anlatım, Soru - Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 IP protokolü ve yapısı Ders kitabındaki ilgili konular Anlatım, Soru - Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 TCP ve UDP protokolleri Ders kitabındaki ilgili konular Anlatım, Soru - Cevap, Alıştırma ve Uygulama
7 DHCP protokolü ve uygulamaları Ders kitabındaki ilgili konular Anlatım, Soru - Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 ARASINAV Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi Sınav, Ödev, Proje/Tasarım
9 DNS sistemi ve uygulamaları Ders kitabındaki ilgili konular Anlatım, Soru - Cevap, Alıştırma ve Uygulama
10 DNS sistemi ve uygulamaları Ders kitabındaki ilgili konular Anlatım, Soru - Cevap, Alıştırma ve Uygulama
11 http protokolü ve WWW sunucu uygulamaları Ders kitabındaki ilgili konular Anlatım, Soru - Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 FTP protokolü ve uygulamaları Ders kitabındaki ilgili konular Anlatım, Soru - Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 SMTP, POP3 ve IMAP protokolü ve uygulamaları Ders kitabındaki ilgili konular Anlatım, Soru - Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 Bilgisayar ağları ve akış denetimi Ders kitabındaki ilgili konular Anlatım, Soru - Cevap, Alıştırma ve Uygulama
15 Ağ güvenliği Ders kitabındaki ilgili konular Anlatım, Soru - Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16/17 Final Sınavı Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi Sınav, Ödev, Proje/Tasarım


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Yıldırımoğlu Murat. TCP/IP Internetin evrensel dili, Pusula yayıncılık, 2009
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. 3
2 Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. 4
3 Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. 4
4 Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. 3
5 İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. 4
6 Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. 5
7 Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 5
8 Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. 3
9 Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. 4
10 Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. 5
11 Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. 3
12 Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. 4
13 Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. 4
14 Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 4
15 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. 2
16 Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. 3
17 Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. 3
18 Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. 4
19 Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. 3
20 Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 4 52
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 118
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.72
Dersin AKTS Kredisi: 5