|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bilgisayar Ağları Ve İletişimi |
|
Dersin Kodu |
: |
BTE318 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. OZAN ŞENKAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilgisayar ağı kavramını ve türlerini tanımlayacak OSI katmanlarını tanımlayacak Ethernet ve ilgili standartları tanımlayacak TCP/IP protokol kümesini tanımlayacak İnternet protokollerini tanımlar, kurar ve yapılandıracak Ağ güvenliğini etkileyen öğeleri anlatacak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bilgisayar ağlarının kullanım alanlarının öğrenilmesi. Bilgisayar ağlarının mimarisinin öğrenilmesi. Bilgisayar ağlarının kurulması ve yönetilmesi
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Bilgisayar ağlarının temelleri ve mimarisi, bilgisayar ağ topolojileri ve tipleri, OSI Modeli ve ağ protokolleri, ağ bağlantı cihazları aktif ve pasif cihazlar, LAN iletişim teknolojileri (802.X ailesi ve ethernet, token ring, FDDI), WAN iletişim teknolojileri (x25, DSL, ISDN, FR vb. ), Ağ işletim sistemleri, Ağ üzerinde iletişimin sağlanması, ağ kurulumu ve yönetimi, ağ üzerinde verilen servisler ve hizmetler, TCP/IP ve Internet yapısı subneting, ip yönlendirme, internet üzerinden haberleşme: E-posta, anında mesaj programları, internet üzerinden dosya almak ve göndermek, FTP programlarını kullanmak, ağ üzerindeki sistemlere uzaktan erişmek ve kullanmak, ağ güvenliği saldırı tespit ve korunma yöntemleri, DHCP, DNS, Web sunucusu, uzaktan erişim sunucusu, kurulması, veritabanı sunucusu gibi ağ hizmet sunucularının kurulması ve işletilmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bilgisayar ağı kavramı ve tarihçesi |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Soru - Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
|
2 |
OSI modeli ve katmanların yapısı |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Soru - Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
|
3 |
Ethernet protokolü, yapısı ve uygulamaları |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Soru - Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
|
4 |
Internet protokolleri |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Soru - Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
|
5 |
IP protokolü ve yapısı |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Soru - Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
|
6 |
TCP ve UDP protokolleri |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Soru - Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
|
7 |
DHCP protokolü ve uygulamaları |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Soru - Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
|
8 |
ARASINAV |
Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi |
Sınav, Ödev, Proje/Tasarım |
|
9 |
DNS sistemi ve uygulamaları |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Soru - Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
|
10 |
DNS sistemi ve uygulamaları |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Soru - Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
|
11 |
http protokolü ve WWW sunucu uygulamaları |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Soru - Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
|
12 |
FTP protokolü ve uygulamaları |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Soru - Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
|
13 |
SMTP, POP3 ve IMAP protokolü ve uygulamaları |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Soru - Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
|
14 |
Bilgisayar ağları ve akış denetimi |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Soru - Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
|
15 |
Ağ güvenliği |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Soru - Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi |
Sınav, Ödev, Proje/Tasarım |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Yıldırımoğlu Murat. TCP/IP Internetin evrensel dili, Pusula yayıncılık, 2009
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. |
3 |
|
2 |
Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. |
4 |
|
3 |
Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. |
4 |
|
4 |
Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. |
3 |
|
5 |
İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. |
4 |
|
6 |
Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. |
5 |
|
7 |
Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
5 |
|
8 |
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. |
3 |
|
9 |
Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. |
4 |
|
10 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. |
5 |
|
11 |
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. |
3 |
|
12 |
Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. |
4 |
|
13 |
Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. |
4 |
|
14 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
4 |
|
15 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. |
2 |
|
16 |
Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
3 |
|
17 |
Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. |
3 |
|
18 |
Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. |
4 |
|
19 |
Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. |
3 |
|
20 |
Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
4 |
52 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
2 |
26 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 118 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|