|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İnternet Tabanlı Programlama |
|
Dersin Kodu |
: |
BTE315 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. OZAN ŞENKAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İnternetle ilgili temel kavramları açıklayacak Web tasarımında kullanılan programları değerlendirecek Web sitesini tasarlayacak Dinamik İnternet uygulamalarını kavrayacak Döngü ve karşılaştırma işlemlerini tespit edecek İnternet ve web ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri öğrencilerine aktaracak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İnternetle ilgili temel kavramları öğretmek. Web sitelerinin tasarlanmasında kullanılan internet tabanlı programların nasıl kullanılacağı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmak
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Internet üzerinde kullanılan programlama dilleri, Internet programlama istemci sunucu mimariye giriş, Web sunucusu kurulumu, programlama diline (asp, php, .net, jsp, vb.) göre ayarları, Internet programlama için kullanılan editörler ve program geliştirme ortamları, Programlamaya giriş, değişkenler, sabitler, diziler, programlamda kullanılan fonksiyonlar, (karakter, sayısal, mantıksal, tarih vb.), program akış kontrol deyimleri (if, switch, case vb.) ve kullanımı, program döngü deyimleri ve kullanımı (do-while, for, loop vb.), sunucu ve ortam değişkenleri ve kullanımı, internet programlamada çerez kavramı ve kullanım alanları, internet üzerinden HTTP istek ve cevaplarının gönderilmesi, internet üzerinden veritabanına bağlanmak ve işlemler gerçekleştirmek, veri tabanında bulunan bilgilerin listelenmesi, sıralanması, değiştirilmesi, eğitim amaçlı dinamik bir internet uygulamasının geliştirilmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İnternette kullanılan programlama dillerine genel bakış |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Soru - Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Deney/Laboratuar |
|
2 |
İnternetin temel bileşenleri |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Soru - Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Deney/Laboratuar |
|
3 |
Web Sunucu programları ve kuruluşu |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Soru - Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Deney/Laboratuar |
|
4 |
HTML genel yapısı Ve HTML editörleri |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Soru - Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Deney/Laboratuar |
|
5 |
HTML kodu üreten programlar |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Soru - Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Deney/Laboratuar |
|
6 |
Asp Genel yapısı ve Kurulumu |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Soru - Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Deney/Laboratuar |
|
7 |
Asp değişkenler, sabitler ve diziler |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Soru - Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Deney/Laboratuar |
|
8 |
ARASINAV |
Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi |
Sınav, Ödev, Proje/Tasarım |
|
9 |
Asp Karşılaştırma ve döngü işlemleri |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Soru - Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Deney/Laboratuar |
|
10 |
Asp Karşılaştırma ve döngü işlemleri |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Soru - Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Deney/Laboratuar |
|
11 |
Ap veri tabanı İşlemleri |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Soru - Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Deney/Laboratuar |
|
12 |
PHP kurulumu ve genel yapısı |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Soru - Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Deney/Laboratuar |
|
13 |
Php String ve Sayısal Fonksiyonlar |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Soru - Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Deney/Laboratuar |
|
14 |
Php Mysql bağlantıları |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Soru - Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Deney/Laboratuar |
|
15 |
PHP veritabanı uygulamaları |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Anlatım, Soru - Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Deney/Laboratuar |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi |
Sınav, Ödev, Proje/Tasarım |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
İnternet Tabanlı Programlama PHP ve ASP.NET (2010)-Tuncay SEVİNDİK-(ISBN:978-605-5930-82-0)-Data Yayınları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. |
3 |
|
2 |
Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. |
4 |
|
3 |
Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. |
4 |
|
4 |
Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. |
5 |
|
5 |
İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. |
4 |
|
6 |
Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. |
4 |
|
7 |
Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
4 |
|
8 |
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. |
4 |
|
9 |
Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. |
4 |
|
10 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. |
4 |
|
11 |
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. |
3 |
|
12 |
Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. |
4 |
|
13 |
Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. |
5 |
|
14 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
4 |
|
15 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. |
3 |
|
16 |
Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
5 |
|
17 |
Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. |
5 |
|
18 |
Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. |
4 |
|
19 |
Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. |
3 |
|
20 |
Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
5 |
25 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 147 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|