Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzaktan Eğitimin Temelleri

Dersin Kodu : BTE303

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Arş.Gör.Dr. MEHMET CAN ŞAHİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Uzaktan Eğitimle ilgili tanımları açıklar
Uzaktan Eğitimin faydalarını ve sınırlılıklarını listeler
Uzaktan Eğitimde kullanılan uygulama modellerini açıklar
Uzaktan Eğitime Yön Veren Kuramları özetler
Uzaktan eğitimde kullanılan teknolojileri karşılaştırır
Çocuk TV programların önemini açıklar
Uzaktan Eğitimde kullanılan öğrenci ve içerik destek sistemlerini açıklar
Internet okulları ve sanal sınıfları açıklar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, öğrencilere, uzaktan eğitime ilişkin kavram ve terminolojileri öğretme, uzaktan eğitimdeki öğrenci/içerik destek sistemlerini tanıtma, uzaktan eğitimde öğrenci ve öğretmenin rolünü gösterme ve uzaktan eğitim çalışmalarını değerlendirmektir.

Dersin İçeriği : Uzaktan eğitime giriş, uzaktan eğitimin kullandığı öğretim ortamları, uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler: TV, Video, Radyo ve Yazılı materyaller. Uzaktan eğitim ile ilgili temel kavramlar, radyo ile öğretimin yapısı ve işleyişi, Video ve film katalogları, eğitsel televizyonun tarihi gelişimi ve yapılmış araştırmalar, çocuk TV programları ve önemi, yetişkin TV programları ve önemi, açık lise programlarının analizi, açık üniversite programlarının analizi, internet okulları ve sanal sınıflar, Uzaktan Eğitimde öğrenci ve içerik destek sistemleri, iletişim ve enformasyon teknolojilerinin uzaktan eğitim süreci ile yorumlanması, uzaktan eğitimde son teknolojiler.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tanışma, tanıtım ilgili kaynakların incelenmesi Düz Anlatım, Tartışma
2 Uzaktan Eğitime Tanımları ilgili kaynakların incelenmesi Düz Anlatım, Tartışma
3 Uzaktan Eğitimin faydaları, sınırlılıkları ilgili kaynakların incelenmesi Düz Anlatım, Beyin fırtınası
4 Uzaktan Eğitimde kullanılan uygulama modelleri ilgili kaynakların incelenmesi Düz Anlatım, Tartışma
5 Uzaktan Eğitime Yön Veren Kuramlar ilgili kaynakların incelenmesi Düz Anlatım, Tartışma
6 Uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler: TV, Video, Radyo ve Yazılı materyaller ilgili kaynakların incelenmesi Düz Anlatım, Tartışma
7 Eğitsel televizyonun tarihi gelişimi ve yapılmış araştırmalar ilgili kaynakların incelenmesi Düz Anlatım, Tartışma
8 ARASINAV ilgili kaynakların incelenmesi yazılı
9 Çocuk TV programları ve önemi ilgili kaynakların incelenmesi Düz Anlatım, Tartışma
10 Yetişkin TV programları ve önemi ilgili kaynakların incelenmesi Düz Anlatım, Tartışma
11 Internet okulları ve sanal sınıflar ilgili kaynakların incelenmesi Düz Anlatım, Tartışma
12 Uzaktan Eğitimde öğrenci ve içerik destek sistemleri: LMS, CMS ilgili kaynakların incelenmesi Düz Anlatım, Tartışma
13 Uzaktan Eğitim hizmeti veren üniversite örnekleri ilgili kaynakların incelenmesi Düz Anlatım, Tartışma
14 Uzaktan Eğitimde Yeni Eğilimler ilgili kaynakların incelenmesi Düz Anlatım, Beyin fırtınası
15 Uzaktan Eğitimde geleceğin teknolojileri ilgili kaynakların incelenmesi Düz Anlatım, Beyin fırtınası
16/17 FİNAL SINAVI ilgili kaynakların incelenmesi yazılı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Uşun, Salih. Uzaktan Eğitim. Nobel Yayın.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. 0
2 Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. 3
3 Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. 0
4 Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. 0
5 İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. 0
6 Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. 3
7 Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 0
8 Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. 3
9 Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. 2
10 Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. 3
11 Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. 0
12 Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. 0
13 Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. 0
14 Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 3
15 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. 0
16 Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. 0
17 Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. 0
18 Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. 0
19 Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. 2
20 Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 20 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 124
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.96
Dersin AKTS Kredisi: 5