Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Eğitimde Grafik Ve Canlandırma |
|
Dersin Kodu |
: |
BTE216 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ZEKERİYA KAZANCI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Eğitim yazılımı kavramını anlar Öğretimsel animasyon kavramını anlar Animasyon programlarını tanır Animasyon programlarından birini (Flash) kullanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Eğitim yazılımları için kullanabilecek bilgisayar animasyoları hazırlayabilmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Animasyon tanımları, Flash programı tanıtımı ve örnek animasyonlar, Flash programında çizim teknikleri, Animasyon türlerine genel bakış, Kare kare animasyon, Motion tween, Shape tween, Movie clip oluşturma, Flash programı ile eğitim yazılımı hazırlama, Eğitim yazılmı proje değerlendirme, Web tasarımında animasyon kullanımı, Web 2.0 araçları ve Flash |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Animasyon nedir? |
Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma |
Düz anlatım |
|
2 |
Flash programı tanıtımı ve örnek animasyonlar |
Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma |
Düz anlatım ve Gösterme |
|
3 |
Flash programında çizim teknikleri 1 |
Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma |
Düz anlatım ve Uygulama |
|
4 |
Flash programında çizim teknikleri 2 |
Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma |
Düz anlatım ve Uygulama |
|
5 |
Animasyon türlerine genel bakış |
Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma |
Düz anlatım ve Uygulama |
|
6 |
Kare kare animasyon |
Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma |
Düz anlatım ve Uygulama |
|
7 |
Motion tween |
Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma |
Düz anlatım ve Uygulama |
|
8 |
Ara Sınav |
|
Test |
|
9 |
Shape tween |
Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma |
Düz anlatım ve Uygulama |
|
10 |
Movie clip oluşturma |
Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma |
Düz anlatım ve Uygulama |
|
11 |
Flash programı ile eğitim yazılımı hazırlama 1 |
Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma |
Düz anlatım ve Proje |
|
12 |
Flash programı ile eğitim yazılımı hazırlama 2 |
Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma |
Düz anlatım ve Proje |
|
13 |
Eğitim yazılmı proje değerlendirme |
Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma |
Proje |
|
14 |
Web tasarımında animasyon kullanımı |
Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma |
Düz anlatım ve Uygulama |
|
15 |
Web 2.0 araçları ve Flash |
Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma |
Düz anlatım ve Uygulama |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
Test |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. |
0 |
|
2 |
Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. |
3 |
|
3 |
Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. |
3 |
|
4 |
Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. |
0 |
|
5 |
İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. |
5 |
|
6 |
Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. |
5 |
|
7 |
Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
4 |
|
8 |
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. |
3 |
|
9 |
Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. |
0 |
|
10 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. |
0 |
|
11 |
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. |
3 |
|
12 |
Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. |
4 |
|
13 |
Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. |
3 |
|
14 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
0 |
|
15 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. |
0 |
|
16 |
Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
0 |
|
17 |
Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. |
0 |
|
18 |
Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. |
2 |
|
19 |
Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. |
3 |
|
20 |
Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|