Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Eğitimde Materyal Tasarımı Ve Kullanımı

Dersin Kodu : BTE213

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. ZEKERİYA KAZANCI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramları öğrenir
Eğitim materyalleri türlerini tanır ve kullanır
İhtiyaca uygun eğitim materyallerini tanır, seçer veya gerektiğinde yapar
Öğrencilerinin materyalleri doğru, etkili ve güvenli bir şekilde kullanabilmesini sağlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Eğitim Materyalleri hazırlamayı, değerlendirmeyi ve kullanmayı öğretmek

Dersin İçeriği : Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramlar, İletişim, Yaratıcılık, Öğretimsel Grafik Tasarımın Temel İlkeleri, Öğretimsel Poster Tasarlama, 3 Boyutlu Materyal Tasarlama, 10 3 Boyutlu Materyal Değerlendirme, Sunum Programlarında Sunu Hazırlama İlkeleri, Örnek Sunumlar Değerlendirme, Uzaktan Eğitim Materyalleri, Web 2.0 Araçları, 15 Eğitim amaçlı Web 2.0 araçlarını değerlendirme.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik ve Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramlar Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Düz Anlatım
2 İletişim Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Düz Anlatım ve Drama
3 Yaratıcılık Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Düz Anlatım, Drama ve Proje
4 Öğretimsel Grafik Tasarımın Temel İlkeleri 1 Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Düz Anlatım ve Proje
5 Öğretimsel Grafik Tasarımın Temel İlkeleri 2 Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Düz Anlatım ve Proje
6 Öğretimsel Poster Tasarlama Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Proje
7 3 Boyutlu Materyal Tasarlama İlkeleri 1 Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Düz Anlatım ve Proje
8 Arasınav Test
9 3 Boyutlu Materyal Tasarlama İlkeleri 2 Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Düz Anlatım ve Proje
10 3 Boyutlu Materyal Değerlendirme Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Tartışma
11 Sunum Programlarında Sunu Hazırlama İlkeleri Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Düz Anlatım ve Proje
12 Örnek Sunumlar Değerlendirme Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Tartışma
13 Uzaktan Eğitim Materyalleri Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Düz Anlatım ve Tartışma
14 Web 2.0 Araçları Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Düz Anlatım ve Tartışma
15 Eğitim amaçlı Web 2.0 araçlarını değerlendirme Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma Düz Anlatım ve Tartışma
16/17 Final Sınavı Test


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Öğretim Teknolojileri Materyal Tasarımı, Doç.Dr. Tuğba YANPAR
Diğer Kaynaklar  Sunular, Öğr.Gör. Zekeriya KAZANCI


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 14 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. 0
2 Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. 2
3 Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. 2
4 Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. 2
5 İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. 5
6 Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. 5
7 Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 4
8 Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. 0
9 Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. 0
10 Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. 0
11 Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. 4
12 Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. 5
13 Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. 0
14 Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 0
15 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. 0
16 Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. 0
17 Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. 0
18 Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. 0
19 Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. 3
20 Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 3 42
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 142
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.68
Dersin AKTS Kredisi: 6