|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Eğitimde Materyal Tasarımı Ve Kullanımı |
|
Dersin Kodu |
: |
BTE213 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ZEKERİYA KAZANCI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramları öğrenir Eğitim materyalleri türlerini tanır ve kullanır İhtiyaca uygun eğitim materyallerini tanır, seçer veya gerektiğinde yapar Öğrencilerinin materyalleri doğru, etkili ve güvenli bir şekilde kullanabilmesini sağlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Eğitim Materyalleri hazırlamayı, değerlendirmeyi ve kullanmayı öğretmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramlar, İletişim, Yaratıcılık, Öğretimsel Grafik Tasarımın Temel İlkeleri, Öğretimsel Poster Tasarlama, 3 Boyutlu Materyal Tasarlama, 10 3 Boyutlu Materyal Değerlendirme, Sunum Programlarında Sunu Hazırlama İlkeleri, Örnek Sunumlar Değerlendirme, Uzaktan Eğitim Materyalleri, Web 2.0 Araçları, 15 Eğitim amaçlı Web 2.0 araçlarını değerlendirme. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramlar |
Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma |
Düz Anlatım |
|
2 |
İletişim |
Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma |
Düz Anlatım ve Drama |
|
3 |
Yaratıcılık |
Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma |
Düz Anlatım, Drama ve Proje |
|
4 |
Öğretimsel Grafik Tasarımın Temel İlkeleri 1 |
Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma |
Düz Anlatım ve Proje |
|
5 |
Öğretimsel Grafik Tasarımın Temel İlkeleri 2 |
Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma |
Düz Anlatım ve Proje |
|
6 |
Öğretimsel Poster Tasarlama |
Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma |
Proje |
|
7 |
3 Boyutlu Materyal Tasarlama İlkeleri 1 |
Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma |
Düz Anlatım ve Proje |
|
8 |
Arasınav |
|
Test |
|
9 |
3 Boyutlu Materyal Tasarlama İlkeleri 2 |
Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma |
Düz Anlatım ve Proje |
|
10 |
3 Boyutlu Materyal Değerlendirme |
Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma |
Tartışma |
|
11 |
Sunum Programlarında Sunu Hazırlama İlkeleri |
Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma |
Düz Anlatım ve Proje |
|
12 |
Örnek Sunumlar Değerlendirme |
Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma |
Tartışma |
|
13 |
Uzaktan Eğitim Materyalleri |
Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma |
Düz Anlatım ve Tartışma |
|
14 |
Web 2.0 Araçları |
Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma |
Düz Anlatım ve Tartışma |
|
15 |
Eğitim amaçlı Web 2.0 araçlarını değerlendirme |
Ders kitabından ilgili ünite ve öğretim elemanın sunum notlarını çalışma |
Düz Anlatım ve Tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
Test |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Öğretim Teknolojileri Materyal Tasarımı, Doç.Dr. Tuğba YANPAR
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Sunular, Öğr.Gör. Zekeriya KAZANCI
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. |
0 |
|
2 |
Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. |
2 |
|
3 |
Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. |
2 |
|
4 |
Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. |
2 |
|
5 |
İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. |
5 |
|
6 |
Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. |
5 |
|
7 |
Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
4 |
|
8 |
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. |
0 |
|
9 |
Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. |
0 |
|
10 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. |
0 |
|
11 |
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. |
4 |
|
12 |
Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. |
5 |
|
13 |
Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. |
0 |
|
14 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
0 |
|
15 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. |
0 |
|
16 |
Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
0 |
|
17 |
Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. |
0 |
|
18 |
Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. |
0 |
|
19 |
Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. |
3 |
|
20 |
Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
3 |
42 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|