|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Programlama Dilleri 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
BTE204 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET TEKDAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Görsel programlama tekniklerini kavrar Nesneye Yönelimli Programlama Mantığını anlar Görsel bileşenleri kullanabilir ve tasarlar Veritabanı tasarlar ve kullanır Sql sorguları geliştirir Hata ayıklama tekniklerini kullanır Internet Programcılıgı tekniklerini kavrar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
BTE203 Programlama Dilleri I
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Temel görsel programlama teknikleri ve veritabanı kavramını öğrenmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Delphi ve Object Pascal,Delphi´de Nesne Yönelimli Programlama,Standard bileşenlerin kullanımı,Formlar, bileşenler ve uygulamalar-1
Veritabanı uygulamalarına giriş, Sql: Veri Tanımlama Dili komutları,OLE Kullanımı,Hata Ayıklama Teknikleri,Internet Programcılığına Giriş
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Lab-1 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Görsel programlamaya giris
|
Kaynakları okuma |
Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama. |
|
2 |
Delphi ve Object Pascal |
Kaynakları okuma |
Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama. |
|
3 |
Delphi´de Nesne Yönelimli Programlama |
Kaynakları okuma |
Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama. |
|
4 |
Standard bileşenlerin kullanımı-1 |
Kaynakları okuma |
Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama. |
|
5 |
Standard bileşenlerin kullanımı-2 |
Kaynakları okuma |
Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama. |
|
6 |
Formlar, bileşenler ve uygulamalar-1 |
Kaynakları okuma |
Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama. |
|
7 |
Formlar, bileşenler ve uygulamalar-2 |
Kaynakları okuma |
Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama. |
|
8 |
Vize |
Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi |
yazılı sınav |
|
9 |
Veritabanı uygulamalarına giriş |
Kaynakları okuma |
Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama. |
|
10 |
Sql: Veri Tanımlama Dili komutları-1 |
Kaynakları okuma |
Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama. |
|
11 |
Sql: Veri Kullanma Dili komutları-2 |
Kaynakları okuma |
Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama. |
|
12 |
OLE Kullanımı |
Kaynakları okuma |
Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama. |
|
13 |
Hata Ayıklama Teknikleri |
Kaynakları okuma |
Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama. |
|
14 |
Internet Programcılığına Giriş |
Kaynakları okuma |
Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama. |
|
15 |
Proje geliştirme |
Kaynakları okuma |
Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama. |
|
16/17 |
Final |
Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Cantu, Marco. ( 2002) Herkes için Delphi 6 :uygulama geliştirme kılavuzu , Alfa İstanbul.
Akar, Feyzi. ( 2001) Delphi 5 ile internet programlama, Beta İstanbul.
Daşdemir, Yaşar.(2002) Veritabanları ve SQL :Delphi 6 ile veritabanı uygulamaları geliştirme ,Türkmen Kitabevi İstanbul .
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. |
2 |
|
2 |
Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. |
0 |
|
3 |
Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. |
3 |
|
4 |
Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. |
4 |
|
5 |
İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. |
4 |
|
6 |
Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. |
1 |
|
7 |
Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
3 |
|
8 |
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. |
0 |
|
9 |
Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. |
4 |
|
10 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. |
3 |
|
11 |
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. |
5 |
|
12 |
Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. |
5 |
|
13 |
Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. |
0 |
|
14 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
0 |
|
15 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. |
0 |
|
16 |
Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
0 |
|
17 |
Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. |
3 |
|
18 |
Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. |
0 |
|
19 |
Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. |
0 |
|
20 |
Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
5 |
65 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
2 |
26 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
5 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
30 |
30 |
|
Toplam İş Yükü: | 146 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|