Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Korozyon

Dersin Kodu : KMY407

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MEHMET ERBİL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenci: 1-Korozyon olayını ve ekonomik açıdan korozyonun önemini anlar. 2-Korozyonun nasıl ve neden geliştiğini, hızının nasıl belirlenebileceğini öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Korozyonun tanıtılması ve ekonomik açıdan önemi, Korozyonun olabileceği koşulların belirlenmesi ve önlenmesi, Korozyon hızının belirlenmesi.

Dersin İçeriği : Korozyonun tanımı, termodinamiği ve korozyon mekanizması ve türleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Korozyonun Tanımı ve Önemi. İlgili Kaynaklardan Bilgi Edinilmesi. Konu Anlatımı, Örneklendirme, Tartışma.
2 Korozyonun Elektrokimyasal Doğası. İlgili Kaynaklardan Bilgi Edinilmesi. Konu Anlatımı, Örneklendirme, Tartışma.
3 Korozyonun Termodinamiği (Termodinamik Yaklaşım ve Katodik Tepkimeler) İlgili Kaynaklardan Bilgi Edinilmesi. Konu Anlatımı, Örneklendirme, Tartışma.
4 Çeşitli Metallere Ait Korozyonun Termodinamiğinin İncelenmesi. İlgili Kaynaklardan Bilgi Edinilmesi. Öğrencilerin Sunum Hazırlaması ve Sunumu, Konu Anlatımı.
5 Çeşitli Metallera Ait Korozyonun Termodinamiğinin İncelenmesi. İlgili Kaynaklardan Bilgi Edinilmesi. Öğrencilerin Sunum Hazırlaması ve Sunumu, Konu Anlatımı.
6 Korozyonun Kinetiği (Elektriksel Çift Tabaka, Aktivasyon Denetimli Tepkimeler) İlgili Kaynaklardan Bilgi Edinilmesi. Konu Anlatımı, Örneklendirme, Tartışma.
7 Korozyonun Kinetiği (Difüzyon Denetimli Tepkimeler, Pasifleşen Metallerin Korozyon Kinetiği). İlgili Kaynaklardan Bilgi Edinilmesi. Konu Anlatımı, Örneklendirme, Tartışma.
8 Ara Sınav.
9 Galvanik Çift Kuramı ve Korozyon (Eşit ve Farklı Yüzeylere Sahip Anot-Katot Çifti, Korozyon Potansiyelinin Ölçülmesi) İlgili Kaynaklardan Bilgi Edinilmesi. Konu Anlatımı, Örneklendirme, Tartışma.
10 Korozyon Tepkimelerini Denetleyen Faktörler (Termodinamik ve Kinetik Faktörler) İlgili Kaynaklardan Bilgi Edinilmesi. Konu Anlatımı, Örneklendirme, Tartışma.
11 Korozyonun Yerel Olmasına Neden Olan Faktörler, Korozyon Hızını Etkileyen Faktörler. İlgili Kaynaklardan Bilgi Edinilmesi. Konu Anlatımı, Örneklendirme, Tartışma.
12 Korozyon Hızının Belirlenmesi ( Elektrokimyasal Olmayan ve Elektrokimyasal Yöntemler, Tafel Ekstrapolasyonu ve Polarizasyon Direnci Yöntemi). İlgili Kaynaklardan Bilgi Edinilmesi. Konu Anlatımı, Örneklendirme, Tartışma.
13 Korozyon Hızının Belirlenmesi (Alternatif Akım İmpedansı Yöntemi). İlgili Kaynaklardan Bilgi Edinilmesi. Konu Anlatımı, Örneklendirme, Tartışma.
14 Korozyonun Önlenmesi (Malzeme ve Ortam İle İlgili Önlemler, Ara Yüzey Potansiyelinin Değiştirilmesi). İlgili Kaynaklardan Bilgi Edinilmesi. Konu Anlatımı, Örneklendirme, Tartışma.
15 Korozyonun Önlenmesi (Malzeme/Ortam Ara Yüzeyinde Alınacak Önlemler). İlgili Kaynaklardan Bilgi Edinilmesi. Konu Anlatımı, Örneklendirme, Tartışma.
16/17 Final Sınavı.


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Korozyon (İlkeler-Önlemler), Prof.Dr.Mehmet ERBİL, Poyraz Ofset, Ankara, 2012.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. 5
2 Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. 4
3 Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. 5
4 Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. 5
5 Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. 4
6 Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. 2
7 Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. 5
8 Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. 2
9 Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. 5
10 Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. 4
11 Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. 5
12 Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. 4
13 Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. 2
14 Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. 2
15 Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 8 16
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 88
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.52
Dersin AKTS Kredisi: 4