Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bilim Tarihi

Dersin Kodu : KMY405

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. BİLGEHAN GÜZEL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bilimin doğası Eski çağda bilim Eski yunan tarihi Hellenistik çağ Roma´da bilim Ortaçağda bilim İslamda bilim Rönesansta bilim Yeni çağda bilim Modern çağda bilim

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bilimin tarihini benimsemek, günümüze kadar olan bilimsel gelişmeleri öğrenmek, bütün çağlarda bilime olan bakış açısını kavramak.

Dersin İçeriği : Günümüze kadar olan çağlarda yaşamış bilim adamlarını tanımak, bakış açılarını görmek ve bilimsel gelişmeleri takip etmek.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bilimin doğası Kitaptan ilgili bölüm okunmalı, internetten araştırma yapılmalı Görsel Sunum
2 Bilimsel Metot Kitaptan ilgili bölüm okunmalı, internetten araştırma yapılmalı Görsel Sunum
3 Bilim ve Bilim Tarihi Kitaptan ilgili bölüm okunmalı, internetten araştırma yapılmalı Görsel Sunum
4 Eski Çağda Bilim Kitaptan ilgili bölüm okunmalı, internetten araştırma yapılmalı Görsel Sunum
5 Eski Yunan Tarihi 1 Kitaptan ilgili bölüm okunmalı, internetten araştırma yapılmalı Görsel Sunum
6 Eski Yunan Tarihi 2 Kitaptan ilgili bölüm okunmalı, internetten araştırma yapılmalı Görsel Sunum
7 Hellenistik Çağ Kitaptan ilgili bölüm okunmalı, internetten araştırma yapılmalı Görsel Sunum
8 Ara Sınav Konular çalışılmalı Yazılı Sınav
9 Roma´da Bilim Kitaptan ilgili bölüm okunmalı, internetten araştırma yapılmalı Görsel Sunum
10 Ortaçağda Bilim Kitaptan ilgili bölüm okunmalı, internetten araştırma yapılmalı Görsel Sunum
11 İslamda Bilim 1 Kitaptan ilgili bölüm okunmalı, internetten araştırma yapılmalı Görsel Sunum
12 İslamda Bilim 2 Kitaptan ilgili bölüm okunmalı, internetten araştırma yapılmalı Görsel Sunum
13 Rönesansta Bilim Kitaptan ilgili bölüm okunmalı, internetten araştırma yapılmalı Görsel Sunum
14 Yeni Çağda Bilim Kitaptan ilgili bölüm okunmalı, internetten araştırma yapılmalı Görsel Sunum
15 Modern Çağda Bilim Kitaptan ilgili bölüm okunmalı, internetten araştırma yapılmalı Görsel Sunum
16/17 Final Tüm konular çalışılmalı Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Blim Tarihi, Yazar: Hüseyin Gazi Topdemir, Yavuz Unat, Pegem Akademi Yayıncılık A Short History of Nearly Everything, Bill Bryson.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 3 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. 4
2 Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. 4
3 Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. 5
4 Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. 5
5 Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. 4
6 Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. 2
7 Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. 4
8 Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. 4
9 Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. 3
10 Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. 3
11 Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. 0
12 Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. 2
13 Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. 2
14 Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. 4
15 Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 2 3 6
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 3 9
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 77
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.08
Dersin AKTS Kredisi: 3