Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Org. Kim. Ve Ter. En. Dep.

Dersin Kodu : KM 493

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. HALİME ÖMÜR PAKSOY

Dersin Öğrenme Kazanımları : Alternativ enerji kaynakları
Termal enerji depolama teknolojileri
Faz değiştiren maddeler
Faz değiştren maddeyle termal enerji depolama örnekleri

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : kimyasal termodinamik

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Alternatif enerji kaynaklarının, termal enerji depolama teknolojileri ve kullanım alanlarının tanıtılması

Dersin İçeriği : Enerji kullanımı, kaynaklar, sorunlar, alternatif enerji kaynakları,termal enerji depolama, faz değiştiren maddeler

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Enerji kaynakları Ders notları ve kaynaklar Teorik ve problem çözümü
2 Fosil yakıtlar Ders notları ve kaynaklar Teorik ve problem çözümü
3 İklim değişikşiği Ders notları ve kaynaklar Teorik ve problem çözümü
4 Enerji verimliliği Ders notları ve kaynaklar Teorik ve problem çözümü
5 Alternativ enerji kaynakları Ders notları ve kaynaklar Teorik ve problem çözümü
6 Termal enerji depolama teknolojileri Ders notları ve kaynaklar Teorik ve problem çözümü
7 Mevsimlik termal enerji depolama Ders notları ve kaynaklar Teorik ve problem çözümü
8 Ödev sunumları Ders notları ve kaynaklar Teorik ve problem çözümü
9 Güneş enerjisi depolama Ders notları ve kaynaklar Teorik ve problem çözümü
10 Kısa süreli termal enerji depolama Ders notları ve kaynaklar Teorik ve problem çözümü
11 Faz değiştiren maddeler - organik ve anorganikler Ders notları ve kaynaklar Teorik ve problem çözümü
12 Faz değiştiren madde bina uygulamaları Ders notları ve kaynaklar Teorik ve problem çözümü
13 Faz değiştiren madde sanayi uygulamaları Ders notları ve kaynaklar Teorik ve problem çözümü
14 Faz değiştiren madde sıcaklığa duyarlı malzeme uygulamaları Ders notları ve kaynaklar Teorik ve problem çözümü
15 Faz değiştiren madde tarımsal uygulamalar Ders notları ve kaynaklar Teorik ve problem çözümü
16/17 Hibrit sistemler Ders notları ve kaynaklar Teorik ve problem çözümü


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ders notları
 Paksoy H.Ö. (2007) Thermal Energy Storage for Sustainable Energy Consumption, Fundamentals, Case Studies and Design, Nato Science Series, Springer, The Netherlands
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. 5
2 Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. 5
3 Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. 5
4 Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. 5
5 Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. 5
6 Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. 5
7 Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. 5
8 Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. 5
9 Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. 5
10 Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. 5
11 Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. 5
12 Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. 5
13 Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. 5
14 Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. 5
15 Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 99
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.96
Dersin AKTS Kredisi: 4