Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İletken Polimerler |
|
Dersin Kodu |
: |
KM 489 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. TUNÇ TÜKEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İletken polimerlerin; sentezi, elektriksel özellikleri, fizikokimyasal özelliklerinin anlaşılması. Çeşitli uygulama alanlarında, neden-sonuç ilişkisi çerçevesinde, polimerin fizikokimyasal özellikleri ile uygulamanın ilişkilendirilmesi. İletken Polimerler hakkında genel bigilerin kazanılması. Endüstriyel ve ticari değerinin anlaşılması. Potansiyel uygulama alanlarının tanıtılması.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İletken Polimerler hakkında genel bigilerin kazanılması. Elektronik özelliklerinin incelenmesi, yarı iletken olarak iletken polimerlerin, elektrokimyasal sistemlerdeki uygulamalarının anlaşılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Elektriksel iletkenlik, katılarda bant kuramı, yarı iletkenlerde iletkenlik ve dopingleme.
Polimerler, sentez ve fiziksel kimyasal özelliklerin denetimi.
İletken polimerler, genel fiziksel kimyasal özellikleri ve uygulama alanları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çeştli Endüstriyel Polimerler ve uygulamaları |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Görsel Sunu ve tartışma |
|
2 |
Elektriksel İletkenlik ve materyallerin fizikokimyasal özellikleri |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Görsel sunular ve tartışma |
|
3 |
Polimerlerin fizikokimyasal özellikleri ve sınıflanması |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Görsel Sunular ve Öğrenciye araştırma ödevi |
|
4 |
Polimerlerde Sentez Teknikleri |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Örenci tarafından yapılan sunumlar ve tartışma. Ayrıca görsel sunum ve değerlendirme |
|
5 |
Sentez-Fizikokimyasal özelliklerin ilişkisi |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Örenci tarafından yapılan sunumlar ve tartışma. Ayrıca görsel sunum ve değerlendirme |
|
6 |
İletken polimerlerin yapısal özellikleri ve morfoloji |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Örenci tarafından yapılan sunumlar ve tartışma. Ayrıca görsel sunum ve değerlendirme |
|
7 |
İletken polimerlerde tersinir redoks dengesi |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Örenci tarafından yapılan sunumlar ve tartışma. Ayrıca görsel sunum ve değerlendirme |
|
8 |
Ara Sınav |
|
yazılı sınav |
|
9 |
İletken polimerlerde elektroiksel İletkenlik |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Örenci tarafından yapılan sunumlar ve tartışma. Ayrıca görsel sunum ve değerlendirme |
|
10 |
İletken polimerlerde yapı iletkenlik ilişkisi, aşırı yükseltgenme |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Örenci tarafından yapılan sunumlar ve tartışma. Ayrıca görsel sunum ve değerlendirme |
|
11 |
İletken polimerlerin potansiyel uygulama alanları ve mevcut uygulamalar |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Örenci tarafından yapılan sunumlar ve tartışma. Ayrıca görsel sunum ve değerlendirme |
|
12 |
Enerji teknolojilerinde uygulamaları
Fotovoltaik hücreler
|
İlgili kaynakların incelenmesi |
Öğrenci sunumları ve tartışma, genel değerlendirme |
|
13 |
Elektronikte uygulamalrı (Elektrokromizm, LED ler vb.) |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Öğrenci sunumları ve tartışma, genel değerlendirme |
|
14 |
Tıp alanında uygulamaları (kontrollü ilaç dozajı sistemleri, yapay kas vb.) |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Öğrenci sunumları ve tartışma, genel değerlendirme |
|
15 |
Enerji teknolojilerinde uygulamaları
şarzlı piller ve kapasitörler |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Öğrenci sunumları ve tartışma, genel değerlendirme |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
4 |
|
2 |
Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. |
3 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. |
3 |
|
4 |
Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. |
5 |
|
5 |
Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. |
4 |
|
6 |
Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
4 |
|
7 |
Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. |
5 |
|
8 |
Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
5 |
|
9 |
Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. |
3 |
|
10 |
Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. |
3 |
|
11 |
Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. |
3 |
|
12 |
Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. |
2 |
|
13 |
Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
3 |
|
14 |
Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. |
5 |
|
15 |
Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|