|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Lipit Kimyası Ve Metobolizması |
|
Dersin Kodu |
: |
KM 481 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. GÜZİDE YÜCEBİLGİÇ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Lipidlerin fonksiyonlarını öğrenir ve sınıflandırır. Lipidlerin sindirimi, emilimi ve kan lipidlerini öğrenir. Lipidlerin Taşınması ve depolanmasını öğrenir. Lipidlerin oksidasyonunu öğrenir. Lipidlerin biyosentezini öğrenir. Hormonların lipid metabolizması üzerine etkilerini öğrenir Lipidlerin ayrılmasını ve analizini öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Lipidlerin kimyasal yapısı ve fizksel özelliklerini açıklar.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Lipidlerin tanımı ve fonksiyonları
Lipidlerin sınıflandırılması
Lipidlerin sindirimi ve emilimi
Kan lipidleri ve lipoproteinler
Lipidlerin taşınması ve depolanması
Safra asitleri
Yağ asitlerinin oksidasyonu
Keton cisimcikleri
Lipidlerin biyosentezi
Hormonların lipid metabolizması üzerine etkisi
Karaciğer ve lipid metabolizması
Lipidlerin ayrılması ve analizi
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
D2 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Lipidlerin tanımı ve fonksiyonları |
|
Görsel sunuma dayalı dersler ve ödevler. |
|
2 |
Lipidlerin sınıflandırılması |
|
Görsel sunuma dayalı dersler ve ödevler. |
|
3 |
Lipidlerin sindirimi ve emilimi |
|
Görsel sunuma dayalı dersler ve ödevler. |
|
4 |
Kan lipidleri ve lipoproteinler |
|
Görsel sunuma dayalı dersler ve ödevler. |
|
5 |
Lipidlerin taşınması ve depolanması |
|
Görsel sunuma dayalı dersler ve ödevler. |
|
6 |
Safra asitleri |
|
Görsel sunuma dayalı dersler ve ödevler. |
|
7 |
Yağ asitlerinin oksidasyonu |
|
Görsel sunuma dayalı dersler ve ödevler. |
|
8 |
ara sınav |
|
|
|
9 |
Keton cisimcikleri ve metabolizması |
|
Görsel sunuma dayalı dersler ve ödevler. |
|
10 |
Lipidlerin biyosentezi |
|
Görsel sunuma dayalı dersler ve ödevler. |
|
11 |
Hormonların lipid metabolizması üzerine etkisi |
|
Görsel sunuma dayalı dersler ve ödevler. |
|
12 |
Karaciğer ve lipid metabolizması |
|
Görsel sunuma dayalı dersler ve ödevler. |
|
13 |
Lipidlerin ayrılması ve analizi |
|
Görsel sunuma dayalı dersler ve ödevler. |
|
14 |
Ödev sunumu |
|
Görsel sunuma dayalı dersler ve ödevler. |
|
15 |
Ödev sunumu |
|
Görsel sunuma dayalı dersler ve ödevler. |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Nelson D.L., Cox M.M. Çeviri: Nedret Kılıç, Lehninger Biyokimyanın İlkeleri, Palme yayıncılık,2005.
Tamer Onat, Kaya Emerk,Temel Biyokimya, Saray medikal yayıncılık,1997.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
3 |
|
2 |
Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. |
3 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. |
3 |
|
4 |
Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. |
3 |
|
5 |
Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. |
3 |
|
6 |
Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
4 |
|
7 |
Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. |
3 |
|
8 |
Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
3 |
|
9 |
Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. |
3 |
|
10 |
Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. |
3 |
|
11 |
Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. |
3 |
|
12 |
Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. |
3 |
|
13 |
Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
3 |
|
14 |
Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. |
4 |
|
15 |
Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
10 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 92 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|