Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İnorganik Kim. İleri Kon.

Dersin Kodu : KM 475

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. BİLGEHAN GÜZEL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Simetri ve simetri elemanları
simetrinin spektroskopik uygulamaları
koordinasyon bileşikleri
Koordinasyon bileşiklerinde kullanılan teoriler
organometalik kimya
Katalizörler

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Anorganik kimya dersinde anlatılan bazı özel konuları detaylandırmak, daha iyi ve kalıcı şekilde kavranılmasını sağlamak

Dersin İçeriği : İleri anorganik kimya

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Simetri ve simetri elemanları İlgili bölümler kitap ve internetten çalışılmalı Kitap, slayt sunumu
2 Simetrinin spektroskopide kullanımı İlgili bölümler kitap ve internetten çalışılmalı Kitap, slayt sunumu
3 Koordinasyon bileşikleri İlgili bölümler kitap ve internetten çalışılmalı Kitap, slayt sunumu
4 Koordinasyon bileşiklerinde bağ oluşumu ve bağ teoremleri I II İlgili bölümler kitap ve internetten çalışılmalı Kitap, slayt sunumu
5 Koordinasyon bileşiklerinde bağ oluşumu ve bağ teoremleri İlgili bölümler kitap ve internetten çalışılmalı Kitap, slayt sunumu
6 Komplekslerin tepkimeleri İlgili bölümler kitap ve internetten çalışılmalı Kitap, slayt sunumu
7 Komplekslerin elektronik spektrumları İlgili bölümler kitap ve internetten çalışılmalı Kitap, slayt sunumu
8 Ara sınav İlgili bölümler kitap ve internetten çalışılmalı Yazılı
9 d-Metal kompleksler İlgili bölümler kitap ve internetten çalışılmalı Kitap, slayt sunumu
10 d-metal komplekslerinin tepkime mekanizmaları İlgili bölümler kitap ve internetten çalışılmalı Kitap, slayt sunumu
11 Organometalik bileşiklere giriş İlgili bölümler kitap ve internetten çalışılmalı Kitap, slayt sunumu
12 Organometalik bileşikler İlgili bölümler kitap ve internetten çalışılmalı Kitap, slayt sunumu
13 Organometalik bileşiklerde reaksiyon mekanizmaları İlgili bölümler kitap ve internetten çalışılmalı Kitap, slayt sunumu
14 Organometalik bileşiklerin elektronik spektrumları İlgili bölümler kitap ve internetten çalışılmalı Kitap, slayt sunumu
15 Katalizörler Katılar yapıları ve özellikleri İlgili bölümler kitap ve internetten çalışılmalı Kitap, slayt sunumu
16/17 FİNAL SINAVI İlgili bölümler kitap ve internetten çalışılmalı Yazılı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Namık Kemal Tunalı, Saim Özkar, ANORGANİK KİMYA, Gazi Üniv Yayınları 185-59 Ankara 1993.
 1. D.F. Scriver, P.W.Atkins, Çeviri ed. Saim Özkar, ANORGANİK KİMYA Bilim yayıncılık Ankara1999.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. 3
2 Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. 4
3 Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. 2
4 Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. 3
5 Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. 3
6 Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. 4
7 Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. 2
8 Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. 3
9 Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. 1
10 Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. 4
11 Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. 0
12 Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. 3
13 Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. 3
14 Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. 5
15 Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 98
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.92
Dersin AKTS Kredisi: 4