Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Spektroskopi

Dersin Kodu : KM 474

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ARİF HASANOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Spektroskopik yöntemlerden nükleer manyetik rezonans (NMR) ve kütle spektrometri (MS) tekniklerinin tanınması ve bu tekniklerle yapı değerlendirmesini ayrıntılı öğrenir.
2. MS kombine sistemlerini detaylarıyla tanır.
3. Yeni çıkan NMR ve MS cihazlarını ve modifikasyonlarını öğrenir.
4. Kapalı formülü bilinen veya bilinmeyen maddeleri NMR ve MS spektrumlarından bulmayı öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Spektroskopik yöntemlerin ileri düzeyde öğrenilmesi

Dersin İçeriği : Spekroskopik yöntemlerin uygulamaları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Araştırma laboratuvarları


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kütle spektrometri-giriş Görsel ve sözel anlatım
2 Kütle spektrometreleri-cihaz tipleri, yeni çıkan cihazlar Görsel ve sözel anlatım
3 Kütle spektrumları Görsel ve sözel anlatım
4 Kütle spektrumlarındaki parçalanma şeklinden yapısal bilgi Görsel ve sözel anlatım
5 GC-MS ve LC-MS teknikleri ve bunlarla yapılan analizler Görsel ve sözel anlatım
6 Kütle spektrumlarının ayrıntılı yorumlamaları Görsel ve sözel anlatım
7 Uygulamalar Görsel ve sözel anlatım
8 Konu tekrarı + Ara sınav
9 Nükleer manyetik rezonans spektroskopi-giriş Görsel ve sözel anlatım
10 Nükleer manyetik rezonans spektrometreleri, cihazlara eklenen modifikasyonlar Görsel ve sözel anlatım
11 NMR spektrumları ve spektrumlara çevre etkileri Görsel ve sözel anlatım
12 Proton NMR ve C-13 NMR spektrumları yorumlama kuralları Görsel ve sözel anlatım
13 Yapı değerlendirmesi ve uygulamalar Görsel ve sözel anlatım
14 Kapalı formülü bilinen maddelerin MS ve NMR spektrumlarından yapıyı bulma Görsel ve sözel anlatım
15 Kapalı formülü bilinmeyen maddelerin MS ve NMR spektrumlarından yapıyı bulma Görsel ve sözel anlatım
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. Silverstein, R.M., Bassler, G.C., Morrill, T.C (1991). Spectrometric Identification of Organic Compounds, fifth edition, John Wiley&Sons Inc., New York. 2. Erdik, E. (2007). Organik Kimyada Spektroskopik Yöntemler.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 75
    Ödev/Proje/Diğer 2 25
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. 5
2 Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. 3
3 Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. 3
4 Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. 4
5 Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. 4
6 Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. 0
7 Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. 3
8 Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. 4
9 Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. 5
10 Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. 4
11 Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. 2
12 Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. 4
13 Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. 5
14 Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. 3
15 Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4