Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Isıl İşlemler

Dersin Kodu : KM 470

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. HALİME ÖMÜR PAKSOY

Dersin Öğrenme Kazanımları : Enerji kullanımı, kaynaklar, sorunlar, ısıl işlemler
Fosil yakıtlar ve sorunlar
Yenilenebilir enerji kaynakları
İklim değişikliği
Termodinamik yasaları
Isı transfer yasalarına giriş

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : kimyasal termodinamik

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Enerji kullanımı, kaynaklar, sorunlar, ısıl işlemler

Dersin İçeriği : Enerji kaynakları ve çevresel sorunlar, iklim değişikliği, yenilenebilir enerji kaynakları,temel ısı transferi konuları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Enerji kaynakları Ders notları ve kaynak kitaplar Teorik ve problem çözme
2 Fosil yakıtlar ve sorunlar Ders notları ve kaynak kitaplar Teorik ve problem çözme
3 İklim değişikliği Ders notları ve kaynak kitaplar Teorik ve problem çözme
4 Yenilenebilir enerji kaynakları Ders notları ve kaynak kitaplar Teorik ve problem çözme
5 Termodinamik yasaları Ders notları ve kaynak kitaplar Teorik ve problem çözme
6 Isı transferi nedir? Ders notları ve kaynak kitaplar Teorik ve problem çözme
7 İletim Ders notları ve kaynak kitaplar Teorik ve problem çözme
8 Ödev sunumlar Ders notları ve kaynak kitaplar Teorik ve problem çözme
9 Fourier yasası Ders notları ve kaynak kitaplar Teorik ve problem çözme
10 Taşınım Ders notları ve kaynak kitaplar Teorik ve problem çözme
11 Newton yasası Ders notları ve kaynak kitaplar Teorik ve problem çözme
12 Işınım Ders notları ve kaynak kitaplar Teorik ve problem çözme
13 Stefan Boltzman yasası Ders notları ve kaynak kitaplar Teorik ve problem çözme
14 Enerji korunumu, kontrol hacim kavramı Ders notları ve kaynak kitaplar Teorik ve problem çözme
15 Yüzey enerji denklikleri Ders notları ve kaynak kitaplar Teorik ve problem çözme
16/17 Uygulamalı ısı transfer örnekleri Ders notları ve kaynak kitaplar Teorik ve problem çözme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ders notları
 Çengel, Y. (2004) Heat transfer a practical approach, McGraw Hill, Singapour.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. 5
2 Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. 5
3 Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. 5
4 Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. 5
5 Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. 5
6 Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. 5
7 Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. 5
8 Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. 5
9 Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. 5
10 Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. 5
11 Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. 5
12 Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. 5
13 Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. 5
14 Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. 5
15 Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 91
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.64
Dersin AKTS Kredisi: 4