Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İleri Biyokimya

Dersin Kodu : KM 451

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. RAMAZAN BİLGİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yaşamın temelini oluşturan suyun önemini öğrenir
Canlılarda bulunan mineralleri öğrenir
Amino asitler ve proteinleri öğrenir.
Enzimler ve karbohidratları öğrenir.
Biyoenerjetikleri öğrenir
Glikoliz ve Sitrik asit döngüsünü öğrenir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Canlı organizmalarda bulunan biyomoleküllerin ve bu biyomoleküllerin katıldığı ve değişime uğradığı reaksiyonlar ve metabolik yolların açıklanması.

Dersin İçeriği : Su ve mineraller Biyomoleküller Amino asitler Proteinler Enzimler Karbohidratlar Biyoenerjetikler Sitrik asit döngüsü Glikoliz Besinler Vitaminler

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Su ve mineraller kitapta ilgili bölümü çalışır. teorik anlatım.
2 Su ve mineraller kitapta ilgili bölümü çalışır. teorik anlatım.
3 Biyomoleküller kitapta ilgili bölümü çalışır. teorik anlatım.
4 Amino asitler kitapta ilgili bölümü çalışır. teorik anlatım.
5 Proteinler kitapta ilgili bölümü çalışır. teorik anlatım.
6 Enzimler kitapta ilgili bölümü çalışır. teorik anlatım.
7 Karbohidratlar kitapta ilgili bölümü çalışır. teorik anlatım.
8 Ders tekrarı ve Ara sınav kitapta ilgili bölümü çalışır. teorik anlatım.
9 Biyoenerjetikler kitapta ilgili bölümü çalışır. teorik anlatım.
10 Glikoliz kitapta ilgili bölümü çalışır. teorik anlatım.
11 Sitrik asit döngüsü kitapta ilgili bölümü çalışır. teorik anlatım.
12 Besinler kitapta ilgili bölümü çalışır. teorik anlatım.
13 Vitaminler kitapta ilgili bölümü çalışır. teorik anlatım.
14 Ödev Sunumu kitapta ilgili bölümü çalışır. teorik anlatım.
15 Ödev Sunumu kitapta ilgili bölümü çalışır. teorik anlatım.
16/17 Final kitapta ilgili bölümü çalışır. teorik anlatım.


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Lehninger, Biyokimyanın temel ilkeleri Çeviri:Prof.Dr.Nedret Kılıç, palme yayıncılık 2005.
Diğer Kaynaklar  Gürdöl F., Ademoğlu E., Biyokimya, Nobel Tıp kitabevleri, 2005.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 3 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. 3
2 Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. 3
3 Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. 3
4 Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. 4
5 Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. 3
6 Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. 2
7 Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. 3
8 Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. 3
9 Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. 3
10 Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. 4
11 Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. 2
12 Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. 3
13 Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. 3
14 Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. 2
15 Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 10 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 92
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.68
Dersin AKTS Kredisi: 4