|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Spectroscopi 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
KM 439 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ARİF HASANOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Spektroskopik yöntemlerden ultraviyole ve görünür bölge spektroskopisi ile infrared tekniklerini ve bunların uygulamalarını ileri düzeyde öğrenir. 2. Bu tekniklerle yapı değerlendirmesini ayrıntılı öğrenir. 3. Nano teknolojide kullanılan spektroskopik teknikleri tanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Spektroskopik yöntemlerin ileri düzeyde öğrenilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Spektroskopik yöntemler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
D2 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Spektroskopide kullanılan önemli terimler ve mevcut spektroskopi cihazları |
|
Görsel ve sözel sunum |
|
2 |
Spektroskopik yöntemler ve bunların genel kullanım alanları |
|
Görsel ve sözel sunum |
|
3 |
Ultraviyole ve görünür bölge spektroskopisi: Elektronik uyarma, Lambert-Beer Yasası |
|
Görsel ve sözel sunum |
|
4 |
Ultraviyole ve görünür bölge spektroskopisi: Kromoforlar, elektronik geçiş türleri |
|
Görsel ve sözel sunum |
|
5 |
Ultraviyole spektrumu, yapı değerlendirmesi ve genel kurallar |
|
Görsel ve sözel sunum |
|
6 |
Organik yapıların teorik maksimum absorpsiyon dalga boylarının hesaplanması |
|
Görsel ve sözel sunum |
|
7 |
Yeni çıkan UV cihazlarındaki modifikasyonlar, uygulamalar |
|
Görsel ve sözel sunum |
|
8 |
Konu tekrarı + Ara sınav |
|
|
|
9 |
İnfrared Spektroskopisi: Çalışma prensibi, moleküler titreşim türleri, infrared bölgesinde soğurma |
|
Görsel ve sözel sunum |
|
10 |
İnfrared spektrumu, yapı değerlendirmesi ve genel kurallar |
|
Görsel ve sözel sunum |
|
11 |
İnfrared spektrumunu etkileyen etkenler |
|
Görsel ve sözel sunum |
|
12 |
İnfrared spektrumu ve kapalı formülü verilen karmaşık yapıların bulunması-uygulamalar |
|
Görsel ve sözel sunum |
|
13 |
Yeni çıkan IR cihazlarındaki modifikasyonlar, uygulamalar |
|
Görsel ve sözel sunum |
|
14 |
Nanoteknolojide kullanılan spektroskopik cihazlar |
|
Görsel ve sözel sunum |
|
15 |
Nanoteknolojide kullanılan spektroskopik cihazlarla yapılan analizlerin değerlendirilmesi |
|
Görsel ve sözel sunum |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. Silverstein, R.M., Bassler, G.C., Morrill, T.C (1991). Spectrometric Identification of Organic Compounds, fifth edition, John Wiley&Sons Inc., New York.
2. Erdik, E. (2007). Organik Kimyada Spektroskopik Yöntemler.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
75 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
25 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
5 |
|
2 |
Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. |
3 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. |
3 |
|
4 |
Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. |
5 |
|
5 |
Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. |
4 |
|
6 |
Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
0 |
|
7 |
Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. |
4 |
|
8 |
Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
4 |
|
9 |
Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. |
4 |
|
10 |
Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. |
4 |
|
11 |
Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. |
2 |
|
12 |
Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. |
3 |
|
13 |
Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
3 |
|
14 |
Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. |
4 |
|
15 |
Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
6 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|