Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Spectroscopi 1

Dersin Kodu : KM 439

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ARİF HASANOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Spektroskopik yöntemlerden ultraviyole ve görünür bölge spektroskopisi ile infrared tekniklerini ve bunların uygulamalarını ileri düzeyde öğrenir.
2. Bu tekniklerle yapı değerlendirmesini ayrıntılı öğrenir.
3. Nano teknolojide kullanılan spektroskopik teknikleri tanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Spektroskopik yöntemlerin ileri düzeyde öğrenilmesi

Dersin İçeriği : Spektroskopik yöntemler

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : D2


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Spektroskopide kullanılan önemli terimler ve mevcut spektroskopi cihazları Görsel ve sözel sunum
2 Spektroskopik yöntemler ve bunların genel kullanım alanları Görsel ve sözel sunum
3 Ultraviyole ve görünür bölge spektroskopisi: Elektronik uyarma, Lambert-Beer Yasası Görsel ve sözel sunum
4 Ultraviyole ve görünür bölge spektroskopisi: Kromoforlar, elektronik geçiş türleri Görsel ve sözel sunum
5 Ultraviyole spektrumu, yapı değerlendirmesi ve genel kurallar Görsel ve sözel sunum
6 Organik yapıların teorik maksimum absorpsiyon dalga boylarının hesaplanması Görsel ve sözel sunum
7 Yeni çıkan UV cihazlarındaki modifikasyonlar, uygulamalar Görsel ve sözel sunum
8 Konu tekrarı + Ara sınav
9 İnfrared Spektroskopisi: Çalışma prensibi, moleküler titreşim türleri, infrared bölgesinde soğurma Görsel ve sözel sunum
10 İnfrared spektrumu, yapı değerlendirmesi ve genel kurallar Görsel ve sözel sunum
11 İnfrared spektrumunu etkileyen etkenler Görsel ve sözel sunum
12 İnfrared spektrumu ve kapalı formülü verilen karmaşık yapıların bulunması-uygulamalar Görsel ve sözel sunum
13 Yeni çıkan IR cihazlarındaki modifikasyonlar, uygulamalar Görsel ve sözel sunum
14 Nanoteknolojide kullanılan spektroskopik cihazlar Görsel ve sözel sunum
15 Nanoteknolojide kullanılan spektroskopik cihazlarla yapılan analizlerin değerlendirilmesi Görsel ve sözel sunum
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. Silverstein, R.M., Bassler, G.C., Morrill, T.C (1991). Spectrometric Identification of Organic Compounds, fifth edition, John Wiley&Sons Inc., New York. 2. Erdik, E. (2007). Organik Kimyada Spektroskopik Yöntemler.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 75
    Ödev/Proje/Diğer 2 25
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. 5
2 Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. 3
3 Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. 3
4 Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. 5
5 Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. 4
6 Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. 0
7 Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. 4
8 Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. 4
9 Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. 4
10 Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. 4
11 Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. 2
12 Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. 3
13 Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. 3
14 Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. 4
15 Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4