Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Hidrojen Ve Enerji

Dersin Kodu : KM 433

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. GÜLFEZA KARDAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Enerji kaynaklarını tanır.
Temiz enerji kaynaklarını öğrenir.
Hidrojenin ikincil bir enerji kaynağı olduğunu öğrenir.
Çevre kirliliği ve kaynakların geri kazanımını öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Enerji kaynakları ve çevre açısından önemini anlamak. Hidrojen enerjisinin özelliklerini, hidrojenin gelecekteki yeri ve kullanılabilirliğini, hidrojenin enerji sistemlerindekini yerini anlamak.

Dersin İçeriği : Enerji kaynakları; fosil yakıtlar, yenilenebilir enerji kaynakları, güneş enerjisi, jeotermal enerji, rüzgar enerjisi, hidrojen enerjisi, hidrojen enerji sistemi, hidrojen üretimi yöntemleri, fosil yakıtlardan hidrojen üretimi, suyun elektrolizi, hidrojenin depolanması ve taşınması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Enerji kaynakları Kitapta ilgili bölüm ve internet Sunum ve öğrencilerin katılımı
2 Fosil yakıtlar Kitapta ilgili bölüm ve internet Sunum ve öğrencilerin katılımı
3 Yenilenebilir enerji kaynakları Kitapta ilgili bölüm ve internet Sunum ve öğrencilerin katılımı
4 Enerji kaynaklarının çevresel etkileri Kitapta ilgili bölüm ve internet Sunum ve öğrencilerin katılımı
5 Hidrojen enerjisi Kitapta ilgili bölüm ve internet Sunum ve öğrencilerin katılımı
6 Hidrojen üretimi yöntemleri Kitapta ilgili bölüm ve internet Sunum ve öğrencilerin katılımı
7 Fosil yakıtlardan hidrojen üretimi Kitapta ilgili bölüm ve internet Sunum ve öğrencilerin katılımı
8 Ara sınav Kitap ve internet Yazılı Sınav
9 Elektroliz ile hidrojen üretimi Kitapta ilgili bölüm ve internet Sunum ve öğrencilerin katılımı
10 Hidrojen depolanması ve taşınması Kitapta ilgili bölüm ve internet Sunum ve öğrencilerin katılımı
11 Hidrojen güvenliği Kitapta ilgili bölüm ve internet Sunum ve öğrencilerin katılımı
12 Hidrojen kullanım alanları Kitapta ilgili bölüm ve internet Sunum ve öğrencilerin katılımı
13 Güneş enerjisi hidrojen sistemleri Kitapta ilgili bölüm ve internet Sunum ve öğrencilerin katılımı
14 Gelecekte hidrojen enerjisinin önemi Kitapta ilgili bölüm ve internet Sunum ve öğrencilerin katılımı
15 Kaynakların verimli kullanımı ve geri kazanım Kitapta ilgili bölüm ve internet Sunum ve öğrencilerin katılımı
16/17 Final Sınavı Kitap ve internet Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Charles A. McAuliffe, Hydrogen and Energy, The Macmillan press Ltd,1980.
 Tokio Ohta, Solar-Hydrogen Energy Systems,Pergamon Press, 1979.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 2 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. 4
2 Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. 3
3 Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. 2
4 Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. 3
5 Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. 2
6 Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. 4
7 Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. 4
8 Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. 3
9 Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. 3
10 Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. 0
11 Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. 0
12 Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. 4
13 Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. 4
14 Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. 0
15 Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 90
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.6
Dersin AKTS Kredisi: 4