|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çekirdek Kimyası Ve Radyokimya |
|
Dersin Kodu |
: |
KM 426 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. İLYAS DEHRİ Prof.Dr. İLYAS DEHRİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
kuantum kimyasını öğrenir, çekirdek tepkimeleri ve radyasyon kimyası hakkında bilgi sahibi olur. Nükleer enerji, atom bombası ve hidrojen bombası hakkında bilgi sahibi olur. kuantum kimyasını öğrenir, çekirdek tepkimeleri ve radyasyon kimyası hakkında bilgi sahibi olur. Nükleer enerji, atom bombası ve hidrojen bombası hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çekirdek tepkimeleri ve radyokimya´yı öz olarak anlatmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Nükleer element parçacıklarının yapısı, radyoaktif, reaksiyonlar, çekirdek bağlanma enerjisi, çekirdek reaksiyonları, termonükleer reaksiyonlar ve çekirdek fizyonu, trans uranyum elementler ve radyoaktif kirlilikler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çekirdek kimyası giriş ve tarihçesi |
okuma |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
2 |
Atomun ve çekirdeğin bazı özellikleri |
okuma |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
3 |
Element parçacıkları |
okuma |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
4 |
Çekirdek kuvvetleri ve radyoaktif bozunma |
okuma |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
5 |
Çekirdek bağlanma enerjisi |
okuma |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
6 |
Radyoaktif bozunma hızı ve doz birimleri |
okuma |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
7 |
Başka radyoelementler |
okuma |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
8 |
Arasınav |
okuma |
Yazılı sınav |
|
9 |
Çekirdek tepkimeleri |
okuma |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
10 |
Termonükleer reaksiyonlar |
okuma |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
11 |
Alfa, beta ve gama ışınlarının madde ile etkileşmesi |
okuma |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
12 |
Radyoelementlerin etkinlikleri ve ölçümü |
okuma |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
13 |
Trans uranyum elementleri |
okuma |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
14 |
Radyoaktif atıkların etkileri |
okuma |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
15 |
Genel tekrar |
okuma |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
16/17 |
final sınavı |
exam |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
öğretim üyesi ders notları
Çekirdek kimyası ders notları, Prof.Dr.Gazi İrez, Muğla Üniversitesi
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
8 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
3 |
|
2 |
Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. |
0 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. |
0 |
|
4 |
Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. |
3 |
|
5 |
Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. |
0 |
|
6 |
Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
0 |
|
7 |
Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. |
4 |
|
8 |
Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
0 |
|
9 |
Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. |
0 |
|
10 |
Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. |
3 |
|
11 |
Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. |
0 |
|
12 |
Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. |
0 |
|
13 |
Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
2 |
|
14 |
Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. |
0 |
|
15 |
Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
2 |
32 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
8 |
1 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 102 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|