|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sınai Kimya 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
KM 418 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. GÜRAY KILINÇÇEKER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Gıda maddeleri ve yan ürünleri üreten endüstrileri ayırt eder.
Koku, tad ve lezzet veren maddeler ve gıda katkı maddeleri ayırt eder.
Sıvı ve katı yağlar, mumları ayırt eder.
Sabun ve deterjan üretir.
Şeker ve nişasta endüstrilerini ilişkilendirir.
Fermantasyon endüstrilerini açıklar.
Describes the fermentation industries. Odun kimyasal maddelerini örneklendirir.
Kağıt hamuru ve kağıt endüstrilerini listeler.
Plastik endüstrileri ayırt eder.
Sentetik elyaf ve film endüstrilerini örneklendirir.
Lastik endüstrileri ayırt eder.
Petrol rafinasyonunu sınıflar.
Petrokimyasal Maddeleri ayırt eder.
Ara maddeler, boyar maddeler ve uygulamalarını ilişkilendirir. Farmasotik endüstrilerini tanımlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ham maddeleri; kullanılabilir ve gelir getirecek ürünlere dönüştürebilmek. Bu dönüşümler için kimyasal ve fiziksel işlemlerin temel bilgilerini kazanmaktır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Gıda maddeleri ve yan ürünleri üreten endüstriler, Koku, tad ve lezzet veren maddeler ve gıda katkı maddeleri, Sıvı ve katı yağlar, mumlar, Sabun ve deterjanlar, Şeker ve nişasta endüstrileri, Fermantasyon endüstrileri, Odun kimyasal maddeleri, Kağıt hamuru ve kağıt endüstrileri, Plastik endüstrileri, Sentetik elyaf ve film endüstrileri, Lastik endüstrileri, Petrol rafinasyonu Petrokimyasal Maddeler, Ara maddeler, boyar maddeler ve uygulamaları, Farmasotik endüstrileri teorik ders, örnekler ve uygulamalar yoluyla öğretilmektedir.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
D2 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Gıda ve katkı maddeleri ve yan ürün üreten endüstriler, Koku, tad ve lezzet veren maddeler ve gıda katkı maddeleri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
2 |
Sıvı ve katı yağlar, mumlar |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. Laboratuar. |
|
3 |
Sabun ve deterjanlar |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. Teknik gezi. |
|
4 |
Şeker ve nişasta endüstrileri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
5 |
Fermantasyon endüstrileri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. Teknik gezi. |
|
6 |
Odun kimyasal maddeleri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
7 |
Kağıt hamuru ve kağıt endüstrileri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
8 |
Plastik endüstrileri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
9 |
Ara sınav + Proses Anlatımı |
Arasınav hazırlığı. |
Yazılı sınav. |
|
10 |
Sentetik elyaf ve film endüstrileri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. Laboratuar. |
|
11 |
Lastik endüstrileri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
12 |
Petrol rafinasyonu |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
13 |
Petrokimyasal Maddeler |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
14 |
Ara maddeler, boyar maddeler ve uygulamaları |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
15 |
Farmasotik endüstrileri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Makale tarama. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı (Final) |
Finale hazırlık. |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
A. İhsan Çataltaş, Kimyasal proses endüstrileri I, İstanbul, (1985)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
5 |
|
2 |
Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. |
5 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. |
5 |
|
4 |
Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. |
5 |
|
5 |
Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. |
5 |
|
6 |
Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
5 |
|
7 |
Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. |
5 |
|
8 |
Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
5 |
|
9 |
Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. |
5 |
|
10 |
Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. |
5 |
|
11 |
Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. |
5 |
|
12 |
Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. |
5 |
|
13 |
Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
5 |
|
14 |
Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. |
5 |
|
15 |
Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
16 |
32 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 94 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|