Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Koordinasyon Kim.

Dersin Kodu : KM 415

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SELAHATTİN SERİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Koordinasyon Bileşiklerinin Adlandırılması
2.Açısal Örtüşme Modeli
3.Koordinasyon bileşiklerinin Elektron spektrumları
4.Koordinasyon Bileşiklerinde izomerlik
5.Kristal Alan Teorisi
6. Molekül Orbital Teorisi
7.Organometaller
7. Valans Bağ Teorisi

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Koordinasyon bileşiklerinin fiziksel ve kimyasal özellikleri, yapıları ve uygulama alanlarını öğretmektir.

Dersin İçeriği : Bu derste Koordinasyon Bileşiklerinin Adlandırılması, Açısal Örtüşme Modeli, Koordinasyon bileşiklerinin Elektron spektrumları, Koordinasyon Bileşiklerinde izomerlik, Kristal Alan Teorisi, Molekül Orbital Teorisi, Organometaller, Valans Bağ Teorisi gibi konular teorik ders ve örnekler yoluyla öğretilmektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : seminer salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Koordinasyon Bileşiklerinin Adlandırması Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, gösterim
2 Açısal Örtüşme Modeli Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, gösterim
3 Açısal Örtüşme Modeli (Devamı) Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, gösterim
4 Koordinasyon Bileşiklerinin Elektron Spektrumu Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, gösterim
5 Koordinasyon Bileşiklerinin Elektron Spektrumu (Devam) Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, gösterim
6 Kristal Alan Teorisi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, gösterim
7 Ligant Alan Teorisi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, gösterim
8 Ara sınav Ara sınav hazırlığı Ödevlendirme
9 Molekül Orbital Teorisi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, gösterim
10 Valans Bağ Teorisi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, gösterim
11 Valans Bağ Teorisi (Devam) Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, gösterim
12 Organo Metal Kimyası-1 Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Projeksiyon Cih. İle Anlatım
13 Organo Metal Kimyası-2 Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, gösterim
14 Öğrenci Ödev Sunumları Güncel Kaynaklar ve Makaleler(Öğrenciler) Düz anlatım, gösterim
15 Öğrenci Ödev Sunumları (Devam) Güncel Kaynaklar ve Makaleler(Öğrenciler) Düz anlatım, gösterim
16/17 Final Final sınavına hazırlık Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Koordinasyon Kimyasına Giriş (Turgut Gündüz)
 Inorganic Chemistry (Huheey)
 İnorganik Kimya (Gary L. Miessler)
 Güncel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. 5
2 Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. 4
3 Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. 5
4 Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. 4
5 Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. 5
6 Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. 4
7 Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. 5
8 Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. 4
9 Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. 5
10 Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. 5
11 Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. 0
12 Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. 4
13 Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. 4
14 Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. 5
15 Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 108
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.32
Dersin AKTS Kredisi: 4