|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Koordinasyon Kim. |
|
Dersin Kodu |
: |
KM 415 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SELAHATTİN SERİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Koordinasyon Bileşiklerinin Adlandırılması 2.Açısal Örtüşme Modeli 3.Koordinasyon bileşiklerinin
Elektron spektrumları 4.Koordinasyon Bileşiklerinde izomerlik 5.Kristal Alan Teorisi 6. Molekül Orbital Teorisi 7.Organometaller 7. Valans Bağ Teorisi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Koordinasyon bileşiklerinin fiziksel ve kimyasal özellikleri, yapıları ve uygulama alanlarını öğretmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste Koordinasyon Bileşiklerinin Adlandırılması, Açısal Örtüşme Modeli, Koordinasyon bileşiklerinin Elektron spektrumları, Koordinasyon Bileşiklerinde izomerlik, Kristal Alan Teorisi, Molekül Orbital Teorisi, Organometaller, Valans Bağ Teorisi gibi konular teorik ders ve örnekler yoluyla öğretilmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
seminer salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Koordinasyon Bileşiklerinin Adlandırması |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
2 |
Açısal Örtüşme Modeli |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
3 |
Açısal Örtüşme Modeli (Devamı) |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
4 |
Koordinasyon Bileşiklerinin Elektron Spektrumu |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
5 |
Koordinasyon Bileşiklerinin Elektron Spektrumu (Devam) |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
6 |
Kristal Alan Teorisi |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
7 |
Ligant Alan Teorisi |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
8 |
Ara sınav |
Ara sınav hazırlığı |
Ödevlendirme |
|
9 |
Molekül Orbital Teorisi |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
10 |
Valans Bağ Teorisi |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
11 |
Valans Bağ Teorisi (Devam) |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
12 |
Organo Metal Kimyası-1 |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Projeksiyon Cih. İle Anlatım |
|
13 |
Organo Metal Kimyası-2 |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
14 |
Öğrenci Ödev Sunumları |
Güncel Kaynaklar ve Makaleler(Öğrenciler) |
Düz anlatım, gösterim |
|
15 |
Öğrenci Ödev Sunumları (Devam) |
Güncel Kaynaklar ve Makaleler(Öğrenciler) |
Düz anlatım, gösterim |
|
16/17 |
Final |
Final sınavına hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Koordinasyon Kimyasına Giriş (Turgut Gündüz)
Inorganic Chemistry (Huheey)
İnorganik Kimya (Gary L. Miessler)
Güncel Kaynaklar
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
5 |
|
2 |
Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. |
4 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. |
5 |
|
4 |
Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. |
4 |
|
5 |
Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. |
5 |
|
6 |
Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
4 |
|
7 |
Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. |
5 |
|
8 |
Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
4 |
|
9 |
Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. |
5 |
|
10 |
Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. |
5 |
|
11 |
Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. |
0 |
|
12 |
Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. |
4 |
|
13 |
Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
4 |
|
14 |
Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. |
5 |
|
15 |
Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
4 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 108 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|