|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fizikokim Lab 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
KM 326 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. GÜLFEZA KARDAŞ Doç.Dr. GÜRAY KILINÇÇEKER Prof.Dr. BİRGÜL YAZICI Doç.Dr. TUNÇ TÜKEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kinetik, denge ve termodinamik ilişkileri öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Fizikokimya teorik dersi ile eş zamanlı olarak uygulamalı öğretimin gerçekleştirilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Korozyon,pH elektrot ile aktiflik katsayısının belirlenmesi, Hittrof yöntemi ile taşıma sayısının belirlenmesi,G, H ve S elektrokimyasal olarak belirlenmesi, iletkenlik ölçümü, kısmen karışan sıvılar (fenol-su), adsorpsiyon |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Korozyon |
ders kitaplarından çalışma |
laboratuar çalışması |
|
2 |
Elektroliz |
ders kitaplarından çalışma |
laboratuar çalışması |
|
3 |
G, H ve S nin elektrokimyasal tayini |
ders kitaplarından çalışma |
laboratuar çalışması |
|
4 |
Potansiyometrik asit baz titrasyonu |
ders kitaplarından çalışma |
laboratuar çalışması |
|
5 |
İletkenliğin derişim ve sıcaklıkla değişimi ve asetik asitin Ka sabitinin belirlenmesi |
ders kitaplarından çalışma |
laboratuar çalışması |
|
6 |
Cam elektrot ile aktiflik katsayısının belirlenmesi |
ders kitaplarından çalışma |
laboratuar çalışması |
|
7 |
Problem çözümü |
ders kitaplarından çalışma |
laboratuar çalışması |
|
8 |
Ara Sınav |
ders kitaplarından çalışma |
yazılı sınav |
|
9 |
Kısmen karışan sıvılar |
ders kitaplarından çalışma |
laboratuar çalışması |
|
10 |
Üç bileşenli sistemlerde karşılıklı çözünürlük |
ders kitaplarından çalışma |
laboratuar çalışması |
|
11 |
Kısmi mol hacimlerinin belirlenmesi |
ders kitaplarından çalışma |
laboratuar çalışması |
|
12 |
Kaynama noktası yükselmesi |
ders kitaplarından çalışma |
laboratuar çalışması |
|
13 |
Kırılma indisi |
ders kitaplarından çalışma |
laboratuar çalışması |
|
14 |
Victor-Meyer yöntemiyle mol kütlesi tayini |
ders kitaplarından çalışma |
laboratuar çalışması |
|
15 |
Telafi Deneyleri |
ders kitaplarından çalışma |
laboratuar çalışması |
|
16/17 |
Final Sınavı |
ders kitaplarından çalışma |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Fizikokimya laboratuvar föyü, Prof.Dr. Mehmet ERBİL, Prof.Dr. Birgül YAZICI, Prof.Dr. İlyas DEHRİ, Doç.Dr. Gülfeza KARDAŞ, Yrd.Doç.Dr. Güray KILINÇÇEKER, Doç.Dr. Tunç TÜKEN, Arş.Gör. Hülya KELEŞ, Arş.Gör. Ramazan SOLMAZ, Arş.Gör. Süleyman YALÇINKAYA
ERBİL M. Fizikokimya Ders Kitabı, 2012, Ankara, Nobel Kitabevi
SARIKAYA Y. Fizikokimya Ders Kitabı, 1993, Ankara, Gazi Kitabevi
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
4 |
|
2 |
Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. |
3 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. |
2 |
|
4 |
Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. |
3 |
|
5 |
Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. |
2 |
|
6 |
Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
4 |
|
7 |
Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. |
4 |
|
8 |
Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
3 |
|
9 |
Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. |
3 |
|
10 |
Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. |
0 |
|
11 |
Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. |
0 |
|
12 |
Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. |
4 |
|
13 |
Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
4 |
|
14 |
Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. |
0 |
|
15 |
Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
2 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 108 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|