Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Fizikokim Lab 2

Dersin Kodu : KM 326

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. GÜLFEZA KARDAŞ
Doç.Dr. GÜRAY KILINÇÇEKER
Prof.Dr. BİRGÜL YAZICI
Doç.Dr. TUNÇ TÜKEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kinetik, denge ve termodinamik ilişkileri öğrenir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Fizikokimya teorik dersi ile eş zamanlı olarak uygulamalı öğretimin gerçekleştirilmesi.

Dersin İçeriği : Korozyon,pH elektrot ile aktiflik katsayısının belirlenmesi, Hittrof yöntemi ile taşıma sayısının belirlenmesi,G, H ve S elektrokimyasal olarak belirlenmesi, iletkenlik ölçümü, kısmen karışan sıvılar (fenol-su), adsorpsiyon

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Korozyon ders kitaplarından çalışma laboratuar çalışması
2 Elektroliz ders kitaplarından çalışma laboratuar çalışması
3 G, H ve S nin elektrokimyasal tayini ders kitaplarından çalışma laboratuar çalışması
4 Potansiyometrik asit baz titrasyonu ders kitaplarından çalışma laboratuar çalışması
5 İletkenliğin derişim ve sıcaklıkla değişimi ve asetik asitin Ka sabitinin belirlenmesi ders kitaplarından çalışma laboratuar çalışması
6 Cam elektrot ile aktiflik katsayısının belirlenmesi ders kitaplarından çalışma laboratuar çalışması
7 Problem çözümü ders kitaplarından çalışma laboratuar çalışması
8 Ara Sınav ders kitaplarından çalışma yazılı sınav
9 Kısmen karışan sıvılar ders kitaplarından çalışma laboratuar çalışması
10 Üç bileşenli sistemlerde karşılıklı çözünürlük ders kitaplarından çalışma laboratuar çalışması
11 Kısmi mol hacimlerinin belirlenmesi ders kitaplarından çalışma laboratuar çalışması
12 Kaynama noktası yükselmesi ders kitaplarından çalışma laboratuar çalışması
13 Kırılma indisi ders kitaplarından çalışma laboratuar çalışması
14 Victor-Meyer yöntemiyle mol kütlesi tayini ders kitaplarından çalışma laboratuar çalışması
15 Telafi Deneyleri ders kitaplarından çalışma laboratuar çalışması
16/17 Final Sınavı ders kitaplarından çalışma yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Fizikokimya laboratuvar föyü, Prof.Dr. Mehmet ERBİL, Prof.Dr. Birgül YAZICI, Prof.Dr. İlyas DEHRİ, Doç.Dr. Gülfeza KARDAŞ, Yrd.Doç.Dr. Güray KILINÇÇEKER, Doç.Dr. Tunç TÜKEN, Arş.Gör. Hülya KELEŞ, Arş.Gör. Ramazan SOLMAZ, Arş.Gör. Süleyman YALÇINKAYA
 ERBİL M. Fizikokimya Ders Kitabı, 2012, Ankara, Nobel Kitabevi
 SARIKAYA Y. Fizikokimya Ders Kitabı, 1993, Ankara, Gazi Kitabevi
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 10 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. 4
2 Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. 3
3 Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. 2
4 Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. 3
5 Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. 2
6 Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. 4
7 Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. 4
8 Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. 3
9 Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. 3
10 Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. 0
11 Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. 0
12 Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. 4
13 Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. 4
14 Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. 0
15 Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 2 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 108
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.32
Dersin AKTS Kredisi: 4