Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Fizikokimya Lab. 1

Dersin Kodu : KM 325

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. GÜLFEZA KARDAŞ
Doç.Dr. GÜRAY KILINÇÇEKER
Prof.Dr. BİRGÜL YAZICI
Doç.Dr. TUNÇ TÜKEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Termodinamik yasaların kimyada uygulamalarını öğrenir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Fizikokimya teorik dersi ile eş zamanlı olarak uygulamalı öğretimin gerçekleştirilmesi.

Dersin İçeriği : Fiziksel kimyada genel matematik terimleri, potansiyometrik asit-baz titrasyonu, elektroliz, asetik asit için Ka değerinin belirlenmesi, kısmi molar özellikler ve kısmi molar hacminin belirlenmesi, yüzey gerilimi, viskozite ölçümü ve viskozite-sıcaklık ilişkisi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Fizikokimya ile ilgili genel matematiksel kavramlar ders kitaplarından çalışma laboratuar çalışması
2 Katalizörler ders kitaplarından çalışma laboratuar çalışması
3 Analitik yöntemle reaksiyon hızının tayini ders kitaplarından çalışma laboratuar çalışması
4 Spektrofotometrik yöntemle hız tayini ders kitaplarından çalışma laboratuar çalışması
5 Yüzey gerilimi ders kitaplarından çalışma laboratuar çalışması
6 Viskozitenin ölçülmesi ve sıcaklıkla değişmesinin incelenmesi ders kitaplarından çalışma laboratuar çalışması
7 Su buharı destilasyonu ile molekül ağırlığı tayini ders kitaplarından çalışma laboratuar çalışması
8 Ara Sınav ders kitaplarından çalışma yazılı sınav
9 Nerst dağılma yasası ders kitaplarından çalışma laboratuar çalışması
10 Kalorimetre sabiti ve nötürleşme entalpisinin belirlenmesi ders kitaplarından çalışma laboratuar çalışması
11 Amonyum okzalatın çözünürlüğü ders kitaplarından çalışma laboratuar çalışması
12 Asetik asitin aktif karbon üzerine adsorpsiyonu ders kitaplarından çalışma laboratuar çalışması
13 Polimerleşme yüzdesi ve polimerleşme hızı ders kitaplarından çalışma laboratuar çalışması
14 Buharlaşma entalpisi, buhar basıncının sıcaklıkla değişimi ders kitaplarından çalışma laboratuar çalışması
15 Telafi Deneyleri ders kitaplarından çalışma laboratuar çalışması
16/17 Final Sınavı ders kitaplarından çalışma yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  ERBİL M. Fizikokimya Ders Kitabı, 2012, Ankara, Nobel Kitabevi
 SARIKAYA Y. Fizikokimya Ders Kitabı, 1993, Ankara, Gazi Kitabevi
 Fizikokimya laboratuvar föyü, Prof.Dr. Mehmet ERBİL, Prof.Dr. Birgül YAZICI, Prof.Dr. İlyas DEHRİ, Doç.Dr. Gülfeza KARDAŞ, Yrd.Doç.Dr. Güray KILINÇÇEKER, Doç.Dr. Tunç TÜKEN, Arş.Gör. Hülya KELEŞ, Arş.Gör. Ramazan SOLMAZ, Arş.Gör. Süleyman YALÇINKAYA
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 10 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. 4
2 Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. 3
3 Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. 2
4 Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. 3
5 Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. 2
6 Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. 4
7 Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. 4
8 Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. 3
9 Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. 3
10 Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. 0
11 Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. 0
12 Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. 4
13 Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. 4
14 Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. 0
15 Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 2 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 108
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.32
Dersin AKTS Kredisi: 4