|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fizikokimya Lab. 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
KM 325 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. GÜLFEZA KARDAŞ Doç.Dr. GÜRAY KILINÇÇEKER Prof.Dr. BİRGÜL YAZICI Doç.Dr. TUNÇ TÜKEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Termodinamik yasaların kimyada uygulamalarını öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Fizikokimya teorik dersi ile eş zamanlı olarak uygulamalı öğretimin gerçekleştirilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Fiziksel kimyada genel matematik terimleri, potansiyometrik asit-baz titrasyonu, elektroliz, asetik asit için Ka değerinin belirlenmesi, kısmi molar özellikler ve kısmi molar hacminin belirlenmesi, yüzey gerilimi, viskozite ölçümü ve viskozite-sıcaklık ilişkisi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Fizikokimya ile ilgili genel matematiksel kavramlar |
ders kitaplarından çalışma |
laboratuar çalışması |
|
2 |
Katalizörler |
ders kitaplarından çalışma |
laboratuar çalışması |
|
3 |
Analitik yöntemle reaksiyon hızının tayini |
ders kitaplarından çalışma |
laboratuar çalışması |
|
4 |
Spektrofotometrik yöntemle hız tayini |
ders kitaplarından çalışma |
laboratuar çalışması |
|
5 |
Yüzey gerilimi |
ders kitaplarından çalışma |
laboratuar çalışması |
|
6 |
Viskozitenin ölçülmesi ve sıcaklıkla değişmesinin incelenmesi |
ders kitaplarından çalışma |
laboratuar çalışması |
|
7 |
Su buharı destilasyonu ile molekül ağırlığı tayini |
ders kitaplarından çalışma |
laboratuar çalışması |
|
8 |
Ara Sınav |
ders kitaplarından çalışma |
yazılı sınav |
|
9 |
Nerst dağılma yasası |
ders kitaplarından çalışma |
laboratuar çalışması |
|
10 |
Kalorimetre sabiti ve nötürleşme entalpisinin belirlenmesi |
ders kitaplarından çalışma |
laboratuar çalışması |
|
11 |
Amonyum okzalatın çözünürlüğü |
ders kitaplarından çalışma |
laboratuar çalışması |
|
12 |
Asetik asitin aktif karbon üzerine adsorpsiyonu |
ders kitaplarından çalışma |
laboratuar çalışması |
|
13 |
Polimerleşme yüzdesi ve polimerleşme hızı |
ders kitaplarından çalışma |
laboratuar çalışması |
|
14 |
Buharlaşma entalpisi, buhar basıncının sıcaklıkla değişimi |
ders kitaplarından çalışma |
laboratuar çalışması |
|
15 |
Telafi Deneyleri |
ders kitaplarından çalışma |
laboratuar çalışması |
|
16/17 |
Final Sınavı |
ders kitaplarından çalışma |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
ERBİL M. Fizikokimya Ders Kitabı, 2012, Ankara, Nobel Kitabevi
SARIKAYA Y. Fizikokimya Ders Kitabı, 1993, Ankara, Gazi Kitabevi
Fizikokimya laboratuvar föyü, Prof.Dr. Mehmet ERBİL, Prof.Dr. Birgül YAZICI, Prof.Dr. İlyas DEHRİ, Doç.Dr. Gülfeza KARDAŞ, Yrd.Doç.Dr. Güray KILINÇÇEKER, Doç.Dr. Tunç TÜKEN, Arş.Gör. Hülya KELEŞ, Arş.Gör. Ramazan SOLMAZ, Arş.Gör. Süleyman YALÇINKAYA
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
4 |
|
2 |
Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. |
3 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. |
2 |
|
4 |
Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. |
3 |
|
5 |
Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. |
2 |
|
6 |
Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
4 |
|
7 |
Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. |
4 |
|
8 |
Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
3 |
|
9 |
Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. |
3 |
|
10 |
Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. |
0 |
|
11 |
Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. |
0 |
|
12 |
Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. |
4 |
|
13 |
Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
4 |
|
14 |
Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. |
0 |
|
15 |
Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
2 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 108 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|