|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Biyokimya1 |
|
Dersin Kodu |
: |
KM 313 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SEYHAN TÜKEL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Aminoasit, protein, karbohidrat, lipid ve nükleotid ve nükleik asitlerin moleküler yapılarını, kimyasal ve fiziksel özelliklerini öğrenme Enzim katalizli reaksiyonların kinetiğini inceleme Hücre yapısını ve işlevini öğrenme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Canlının yapısında bulunan su,karbohidrat,aminoasit,peptid ve proteinler, enzimler, nükleik asit ve bunların oluşturduğu supra moleküllerin kimyasal yapılarını, kimyasal ve fiziksel özelliklerini öğrenip, biyolojik işlevleri ile ilişkilendirebilme, biyokimyanın diğer anabilim ve bilim dallarıyla ilişkilendirilebilmesinin temelini oluşturabilme ve biyokimyanın araştırma ve uygulama alanlarına olan ilgiyi artırabilme. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Biyokimyaya giriş, Hücreler, Biyomoleküller ve kimyasal reaktivite, Su ve yaşamsal önemi, Amino asitleri ve peptidler, Proteinler, Proteinlerin üç boyutlu yapısı ve işlevleri, Oksijen taşıyıcı Proteinler(Hemoglobin ve miyoglobin), Enzimler, Enzim kinetiği, Karbohidratlar ve glikobiyoloji, Lipidler, Biyolojik zarlar ve taşınma, Nükleotidler ve nükleik asitler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Biyokimyaya giriş |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
2 |
Hücreler |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
3 |
Biyomoleküller ve kimyasal reaktivite |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
4 |
Su ve yaşamsal önemi |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
5 |
Amino asitleri ve peptidler |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
6 |
Proteinler |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
7 |
Proteinlerin üç boyutlu yapısı ve işlevleri |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
8 |
Genel tekrar+Ara sınav |
Anlatılan konularla ilgili problem örneklerinin incelenmesi,çözümlenmesi |
Sınav |
|
9 |
Oksijen taşıyıcı Proteinler(Hemoglobin ve miyoglobin) |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
10 |
Enzimler |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
11 |
Enzim kinetiği |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
12 |
Karbohidratlar ve glikobiyoloji |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
13 |
Lipidler |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
14 |
Biyolojik zarlar ve taşınma |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
15 |
Nükleotidler ve nükleik asitler |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
16/17 |
Final sınavı |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Nelson, D.L., Cox, M.M., Lehninger Biyokimyanın İlkeleri, 2005.
Nelson, D.L., Cox, M.M., ehninger Biyokimyanın İlkeleri, Worth Publishers, 2003.
Rawn, D.J., Biyokimya, Neil Patterson publisher, 1989
Seyhan Tükel. Biyokimyaya giriş. ÇÜ. Fen-Edebiyat Fak. Yayınları. Yayın No:62, 1994, Adana.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
5 |
|
2 |
Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. |
1 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. |
4 |
|
4 |
Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. |
4 |
|
5 |
Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. |
4 |
|
6 |
Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
3 |
|
7 |
Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. |
4 |
|
8 |
Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
4 |
|
9 |
Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. |
5 |
|
10 |
Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. |
5 |
|
11 |
Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. |
2 |
|
12 |
Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. |
4 |
|
13 |
Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
4 |
|
14 |
Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. |
4 |
|
15 |
Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
8 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|