Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Anorganik Kimya 2

Dersin Kodu : KM 216

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. EMEL YILDIZ
Prof.Dr. BİLGEHAN GÜZEL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Koordinasyon Kimysaını öğrenir
Koordinasyon bileşiklerinin elektronik spektrumlarını kavrar
Organometalik bileşikleri ve özelliklerini öğrenir
Organometalik ve koordinasyon bileşiklerinin reaksiyonlarını kavrar
Katalizörleri ve reaksyon mekanizmalarını öğrenir
Biyokimya ve çevre kimyası ile inorganik kimyayı ilişiklendirir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Koordinasyon kimyası, metal komplekslerin elektronik spektrumları, organometalik bileşikler, katalizörler ve biyoinorganik kimya konularını öğrenciye kavratmak

Dersin İçeriği : Koordinasyon kimyası

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Koordinasyon Kimyası Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı Ders Kitabı, slayt sunumu
2 Koordinasyon sayıları ve yapılar Koordinasyon Kimyası IV: Tepkimeler : Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı Ders Kitabı, slayt sunumu
3 Koordinasyon kimyası II: Bağlanma Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı Ders Kitabı, slayt sunumu
4 Koordinasyon kimyası II: Bağ kuramları Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı Ders Kitabı, slayt sunumu
5 Koordinasyon Kimyası III: Elektronik spektrumlar Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı Ders Kitabı, slayt sunumu
6 Koordinasyon Kimyası III: Elektronik spektrumlar Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı Ders Kitabı, slayt sunumu
7 Koordinasyon Kimyası IVTepkime mekanizmaları Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı Ders Kitabı, slayt sunumu
8 Ara sınav Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı Yazılı
9 Organometaller Kimyası Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı Ders Kitabı, slayt sunumu
10 Organometaller Kimyası Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı Ders Kitabı, slayt sunumu
11 Organometalik bileşiklerin yapı analizleri Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı Ders Kitabı, slayt sunumu
12 Organometalik tepkimeler ve kataliz Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı Ders Kitabı, slayt sunumu
13 Organometalik katalizörler Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı Ders Kitabı, slayt sunumu
14 Temel grup ve organometaller kimyası arasındaki benzerlikler Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı Ders Kitabı, slayt sunumu
15 Biyoinorganik ve çevre kimyası Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı Ders Kitabı, slayt sunumu
16/17 FİNAL SINAVI Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı Yazılı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  G.L.Miessler, D.A.Tarr, Çev. Ed. N.Karacan, İNORGANİK KİMYA, Palme yayıncılık, Ankara, 2002.
  D.F. Scriver, P.W.Atkins, Çeviri ed. Saim Özkar, ANORGANİK KİMYA Bilim yayıncılık Ankara1999.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. 5
2 Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. 3
3 Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. 2
4 Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. 3
5 Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. 3
6 Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. 4
7 Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. 3
8 Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. 2
9 Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. 3
10 Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. 3
11 Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. 0
12 Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. 2
13 Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. 4
14 Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. 2
15 Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 151
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.04
Dersin AKTS Kredisi: 6