Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seç Ders 2 (Aerobik Dans-step)

Dersin Kodu : YBS417

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. BANU NURDAN AVCIBAŞI

Dersin Öğrenme Kazanımları : step derslerınde koreografı kullanımını ogrenır
aerobık derslerınde koreografı kullanımını ogrenır
group derslerınde muzık kullanımı ogrenır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Ritmik Eğitimi ve dans, Modern dans

Dersin Amacı : Step-Aerobik adımlarının, müzik eşliğinde dans adımlarıyla birleştirilmesinden, en basit anlaşılır şekliyle oluşturulan koreografik hareket bütünlüğünün öğretiminin sağlanması.

Dersin İçeriği : Aerobik derslerde kullanılan temel adımlar,yönlendirmeler,işretler ve liderlik. Temel aerobik adımları ile koreografi oluşumu , ders ortamında uygulama yapılması . Step derslerinde kullanılan temel adımlar ,temel adımlarla koreografi oluşumu , liderlik

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Dans Salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Studio dersleri giriş , ders isimleri ve açıklamaları , spor merkezlerinin ders programı hazırlık Uygulama Görsel ve sözlü anlatim Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma
2 Aerobik egzersiz tanımı , çeşitleri, studio dersleriinin aerobik kapasitelerinin belirlenmesi Uygulama Görsel ve sözlü anlatim Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma
3 Eğitmenin nitelikleri, liderlik, derslere hazırlık, ders lerde liderlik uygulaması Uygulama Görsel ve sözlü anlatim Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma
4 Müzik seçimi, müzik analizi, bpm çalışması Uygulama Görsel ve sözlü anlatim Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma
5 Aerobik derslerde kullanılan temel adımlar,yönlendirmeler,işretler ve liderlik Uygulama Görsel ve sözlü anlatim Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma
6 Temel aerobik adımları ile koreografi oluşumu , ders ortamında uygulama yapılması Uygulama Görsel ve sözlü anlatim Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma
7 Temel aerobik adımları ile koreografi oluşumu , ders ortamında uygulama yapılması Uygulama Görsel ve sözlü anlatim Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Uygulama Uygulama
9 Step dersinin bölümleri,fizyolojik ve biyomekanik etkileri, sınıf düzenlerinin belirlenmesi Uygulama Görsel ve sözlü anlatim Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma
10 Step derslerinde kullanılan temel adımlar ,temel adımlarla koreografi oluşumu , liderlik Uygulama Görsel ve sözlü anlatim Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma
11 Step derslerinde kullanılan temel adımlar ,temel adımlarla koreografi oluşumu , liderlik Uygulama Görsel ve sözlü anlatim Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma
12 Bölgesel çalışmalar, ( karın , bacak ,kalça) Uygulama Görsel ve sözlü anlatim Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma
13 Aerobik alternatif adımlar , ileri seviye uygulamaları, koreografi oluşumu hazırlık ve sunumu Uygulama Görsel ve sözlü anlatim Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma
14 Step alternatif adımlar , ileri seviye uygulamaları, koreografi oluşumu hazırlık ve sunumu Uygulama Görsel ve sözlü anlatim Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma
15 master class Uygulama Görsel ve sözlü anlatim Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma
16/17 Final Uygulama Uygulama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Herkes İçin Spor , fitness ve formda kalma Erol Uğur / Özer Baysaling
 Uğur Dündar , Antrenman Teorisi ,Nobel Yayın Dağıtım, 2007
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 0
2 Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar 0
3 Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. 0
4 Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. 0
5 Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. 0
6 Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir 0
7 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
8 Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır 1
9 Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. 4
10 Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. 0
11 Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. 0
12 Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. 5
13 Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. 1
14 Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. 0
15 Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 5
16 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 1
17 Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 0
18 Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 1
19 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 1
20 Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 124
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.96
Dersin AKTS Kredisi: 5