|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seçmeli Spor Alan Bilgisi Dersi (Modern Dans) |
|
Dersin Kodu |
: |
YBS367 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. BANU NURDAN AVCIBAŞI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İnsan hareket sistemi ve sportif hareketlerini değerlendirme beceri ve bilgisine sahip olmak Uzmanlık alanında ileri düzey bilgi,deneyim ve beceri sahibi olmak Spora yönelik organizasyon planlama,yürütme ve raporlama yeteneğine sahip olmak Spora yönelik yeterli genel kültür ve bilgiye sahip olmak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Ritim eğitimi ve dans |
|
Dersin Amacı |
: |
Dans bilmeyen öğrencilere dans etmeyi öğretmek. Modern dansın temel prensipleri hakkında bilgi vermek, modern dans stilinin ve dans tekniklerinin öğretimi ve öğrencileri çalıştırarak dans gelişimlerini sağlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dansın tanımı, teknik anlmada dansla ilgili bilgileri edinme. dansı bilmeyen öğrencilere dans etmeyi öğretmek. Modern dansın temel prensipleri hakkında bilgi vermek, modern dans stilinin ve dans tekniklerinin öğretimi ve öğrencileri çalıştırarak dans gelişimlerini sağlamak. Modern dans edebilme becerisi kazandırabilmek. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Dans Salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Modern dansın önemi, dans eğitimi dersi ile ilgili kavramlar |
Uygulama |
karşılıklık,
katılma,
uygulama,
bireysel program |
|
2 |
Ritim eğitim ve dans çalışmaları |
Uygulama |
karşılıklık,
katılma,
uygulama,
bireysel program |
|
3 |
Temel bale hareketleri, duruş, pozisyon, denge, çalışmaları |
Uygulama |
karşılıklık,
katılma,
uygulama,
bireysel program |
|
4 |
Temel bale hareketleri, pozisyon, duruş, dönüş, denge çalışmaları. |
Uygulama |
karşılıklık,
katılma,
uygulama,
bireysel program |
|
5 |
Dairesel figürler ve dönüşler, pivot örnekleri, pratik uygulamalar |
Uygulama |
karşılıklık,
katılma,
uygulama,
bireysel program |
|
6 |
Dairesel figürler ve dönüşler, pivot örnekleri, pratik uygulamalar |
Uygulama |
karşılıklık,
katılma,
uygulama,
bireysel program |
|
7 |
Denge çeşitleri ve örnek pivot çalışmaları |
Uygulama |
karşılıklık,
katılma,
uygulama,
bireysel program |
|
8 |
ara sınav |
Uygulama |
Uygulama |
|
9 |
Modern dansta temel adım, duruş çalışmaları |
Uygulama |
karşılıklık,
katılma,
uygulama,
bireysel program |
|
10 |
Modern dansta temel adım, duruş çalışmaları |
Uygulama |
karşılıklık,
katılma,
uygulama,
bireysel program |
|
11 |
Modern dansta temel adım, duruş, dönüş, denge, pozisyon çalışmaları |
Uygulama |
karşılıklık,
katılma,
uygulama,
bireysel program |
|
12 |
Modern dansta temel adımlar, duruşlar, dönüş, denge, dans pozisyonları |
Uygulama |
karşılıklık,
katılma,
uygulama,
bireysel program |
|
13 |
Ritm duygusunun gelişmesi ve müziğe uygun ritmik hareketler yapabilme |
Uygulama |
karşılıklık,
katılma,
uygulama,
bireysel program |
|
14 |
Ritm duygusunun gelişmesi ve müziğe uygun ritmik hareketler yapabilme |
Uygulama |
karşılıklık,
katılma,
uygulama,
bireysel program |
|
15 |
Yaratıcı dans ve modern dans uygulamaları koreografi çalışmaları |
Uygulama |
karşılıklık,
katılma,
uygulama,
bireysel program |
|
16/17 |
Final sınavı |
Uygulama |
Practice |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Koçkar M. T. Çağlar Boyunca Beden Dilinde Sanat ve Kültür İletişimi, Dans ve Halkdansları. Ankara, 1998.
Aktaş G. Temel Dans Eğitimi. Ege Ünv. Basımevi, İzmir, 1999.
Tarassow N. I. Klasik Bale Dansçıların Okulu. Çev. Sayıner S.
Özkan N. Ritim Eğitimi ve Modern Dans.1992.
Minton C. S. Koreografi, Doğaçlama Kullanımına Basit Bir Yaklaşım.Çev. Tavacıoğlu L. Yeltepe H. Bağırgan Yayımevi, Ankara, 1999.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
0 |
|
2 |
Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar |
1 |
|
3 |
Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. |
1 |
|
4 |
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. |
0 |
|
5 |
Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. |
1 |
|
6 |
Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir |
3 |
|
7 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
2 |
|
8 |
Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır |
4 |
|
9 |
Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
10 |
Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. |
0 |
|
11 |
Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. |
0 |
|
12 |
Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. |
0 |
|
13 |
Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. |
0 |
|
14 |
Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. |
0 |
|
15 |
Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
0 |
|
16 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
0 |
|
17 |
Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
18 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
0 |
|
19 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
0 |
|
20 |
Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
2 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 118 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|