Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seçmeli Spor Alan Bilgisi Dersi (Modern Dans)

Dersin Kodu : YBS367

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. BANU NURDAN AVCIBAŞI

Dersin Öğrenme Kazanımları : İnsan hareket sistemi ve sportif hareketlerini değerlendirme beceri ve bilgisine sahip olmak
Uzmanlık alanında ileri düzey bilgi,deneyim ve beceri sahibi olmak
Spora yönelik organizasyon planlama,yürütme ve raporlama yeteneğine sahip olmak
Spora yönelik yeterli genel kültür ve bilgiye sahip olmak

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Ritim eğitimi ve dans

Dersin Amacı : Dans bilmeyen öğrencilere dans etmeyi öğretmek. Modern dansın temel prensipleri hakkında bilgi vermek, modern dans stilinin ve dans tekniklerinin öğretimi ve öğrencileri çalıştırarak dans gelişimlerini sağlamak.

Dersin İçeriği : Dansın tanımı, teknik anlmada dansla ilgili bilgileri edinme. dansı bilmeyen öğrencilere dans etmeyi öğretmek. Modern dansın temel prensipleri hakkında bilgi vermek, modern dans stilinin ve dans tekniklerinin öğretimi ve öğrencileri çalıştırarak dans gelişimlerini sağlamak. Modern dans edebilme becerisi kazandırabilmek.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Dans Salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Modern dansın önemi, dans eğitimi dersi ile ilgili kavramlar Uygulama karşılıklık, katılma, uygulama, bireysel program
2 Ritim eğitim ve dans çalışmaları Uygulama karşılıklık, katılma, uygulama, bireysel program
3 Temel bale hareketleri, duruş, pozisyon, denge, çalışmaları Uygulama karşılıklık, katılma, uygulama, bireysel program
4 Temel bale hareketleri, pozisyon, duruş, dönüş, denge çalışmaları. Uygulama karşılıklık, katılma, uygulama, bireysel program
5 Dairesel figürler ve dönüşler, pivot örnekleri, pratik uygulamalar Uygulama karşılıklık, katılma, uygulama, bireysel program
6 Dairesel figürler ve dönüşler, pivot örnekleri, pratik uygulamalar Uygulama karşılıklık, katılma, uygulama, bireysel program
7 Denge çeşitleri ve örnek pivot çalışmaları Uygulama karşılıklık, katılma, uygulama, bireysel program
8 ara sınav Uygulama Uygulama
9 Modern dansta temel adım, duruş çalışmaları Uygulama karşılıklık, katılma, uygulama, bireysel program
10 Modern dansta temel adım, duruş çalışmaları Uygulama karşılıklık, katılma, uygulama, bireysel program
11 Modern dansta temel adım, duruş, dönüş, denge, pozisyon çalışmaları Uygulama karşılıklık, katılma, uygulama, bireysel program
12 Modern dansta temel adımlar, duruşlar, dönüş, denge, dans pozisyonları Uygulama karşılıklık, katılma, uygulama, bireysel program
13 Ritm duygusunun gelişmesi ve müziğe uygun ritmik hareketler yapabilme Uygulama karşılıklık, katılma, uygulama, bireysel program
14 Ritm duygusunun gelişmesi ve müziğe uygun ritmik hareketler yapabilme Uygulama karşılıklık, katılma, uygulama, bireysel program
15 Yaratıcı dans ve modern dans uygulamaları koreografi çalışmaları Uygulama karşılıklık, katılma, uygulama, bireysel program
16/17 Final sınavı Uygulama Practice


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Koçkar M. T. Çağlar Boyunca Beden Dilinde Sanat ve Kültür İletişimi, Dans ve Halkdansları. Ankara, 1998.
  Aktaş G. Temel Dans Eğitimi. Ege Ünv. Basımevi, İzmir, 1999.
  Tarassow N. I. Klasik Bale Dansçıların Okulu. Çev. Sayıner S.
  Özkan N. Ritim Eğitimi ve Modern Dans.1992.
  Minton C. S. Koreografi, Doğaçlama Kullanımına Basit Bir Yaklaşım.Çev. Tavacıoğlu L. Yeltepe H. Bağırgan Yayımevi, Ankara, 1999.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 0
2 Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar 1
3 Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. 1
4 Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. 0
5 Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. 1
6 Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir 3
7 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
8 Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır 4
9 Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. 0
10 Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. 0
11 Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. 0
12 Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. 0
13 Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. 0
14 Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. 0
15 Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 0
16 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 0
17 Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 0
18 Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 0
19 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 0
20 Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 118
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.72
Dersin AKTS Kredisi: 5