Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Araştırma Yöntemleri

Dersin Kodu : SYB408

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. LEVENT SANGÜN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bilimsel araştırma için belgesel taraması yapar
Bilimsel araştırmanın konusunu belirler
hipotez oluşturur
Veri toplar
verilerin analizini yapar
Poster sunumunu hazırlar
Bilimsel makale sunabilme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, öğrencilere bilimsel araştırma yazım ve sunum ile ilgili temel bilgileri öğretmek ve bir makale konusu belirleyerek yazdırmaktır.

Dersin İçeriği : Bilimsel araştırma konusu belirleme, belgesel tarama, belirlene konuda veriler toplama, araştırmanın bilimsel makale formatında yazılması ve sunulması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik ve saha


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bilimsel araştırma için belgesel tarama yapabilme ilgili kaynakları okuma Anlatım, Sorı Cevap,
2 Bilimsel araştırmanın konusunun belirleyebilme ilgili kaynakları okuma Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
3 Bilimsel araştırmanın teorik altyapısının hazırlayabilme ilgili kaynakları okuma Anlatım, Soru Cevap
4 Bilimsel makalenin evren ve örneklemini belirleyebilme ilgili kaynakları okuma Anlatım, Soru Cevap
5 Bilimsel makalenin hipotez veya sorularının belirleyebilme ilgili kaynakları okuma Anlatım, Soru Cevap
6 Araştırma verilerinin toplayabilme ilgili kaynakları okuma Anlatım, Soru Cevap
7 Araştırma verilerinin toplayabilme ilgili kaynakları okuma Anlatım, Soru Cevap
8 ARA SINAV Sözlü Sınav
9 Bilimsel makalenin bölümlerinin yazabilme (giriş, materyal ve yöntem, bulgular ) ilgili kaynakları okuma Anlatım, Soru Cevap
10 Bilimsel makalenin bölümlerinin yazabilme (giriş, materyal ve yöntem, bulgular ) ilgili kaynakları okuma Anlatım, Soru Cevap
11 Bilimsel makalenin bölümlerinin yazabilme ( tartışma,sonuç ve öneriler, özet,kaynakça) ilgili kaynakları okuma Anlatım, Soru Cevap
12 Bilimsel makalenin bölümlerinin yazabilme ( tartışma,sonuç ve öneriler, özet,kaynakça) ilgili kaynakları okuma Anlatım, Soru Cevap
13 Bilimsel makalenin poster sunusunun hazırlayabilme ilgili kaynakları okuma Anlatım, Soru Cevap
14 Bilimsel makaleyi sunabilme ilgili kaynakları okuma Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Sunum
15 Bilimsel makaleyi sunabilme ilgili kaynakları okuma Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Sunum
16/17 FİNAL SINAVI Sözlü Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Bilir P. Bilimsel Araştırma Yöntemleri Ders Notu. Çukurova Üniversitesi BESYO, 2013. "
Diğer Kaynaklar  Day RA. Bilimsel Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Çev: Gülay Aşkar Altay. Tübitak Yayınları. 2000.
 Ünsal P. Örgütsel Araştırmalarda Anket Yöntemi. İstanbul: Çantay Yayınları. 2003.
 Karasar N. Bilimsel Araştırma Yöntemi-Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Ankara: Matbaş Matbaacılık, 1982.
 Balcı A. Sosyal Bilimlerde Araştırma. Ankara: Bilgisayar Yayıncılık, 19
 


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 7 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 0
2 Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar 1
3 Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. 2
4 Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. 2
5 Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. 1
6 Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir 2
7 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 5
8 Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır 3
9 Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. 0
10 Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. 2
11 Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. 2
12 Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. 2
13 Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. 2
14 Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. 2
15 Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 0
16 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 0
17 Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 3
18 Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 0
19 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 0
20 Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 7 3 21
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 7 7
Toplam İş Yükü: 117
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.68
Dersin AKTS Kredisi: 5