|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Araştırma Yöntemleri 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
SYB407 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. LEVENT SANGÜN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Temel Kavramlarını (bilim, bilimsel araştırma, değişken, ölçme, evren, örneklem, hipotez ) tanımlar
Bilimsel araştırma yöntemleri; betimsel ve deneysel yöntemleri kavrar
Bilimsel Araştırmalarda veri toplama tekniklerini açıklar
Bilimsel makale bölümlerini tanımlar
Bilimsel makale ve tez örneklerini inceler
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı öğrencilere, bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramları, araştırma türlerini, bilimsel araştırmalarının temel özelliklerini, araştırmanın sürecinde yer alan aşamaları öğretmektir.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Bilim ve bilimsel yöntem, bilimsel araştırma ve ilgili kavramlar, bilimsel araştırma türleri, veri toplama teknikleri, bilimsel makale ve bölümleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel Kavramlar (bilim, bilimsel araştırma, değişken, ölçme) |
ilgili kaynakları okuma |
sözlü sunum |
|
2 |
Temel Kavramlar (geçerlik, güvenirlik, evren, örneklem, hipotez) |
ilgili kaynakları okuma |
sözlü sunum |
|
3 |
Bilimsel araştırma yöntemleri; betimsel, deneysel |
ilgili kaynakları okuma |
sözlü sunum |
|
4 |
Bilimsel araştırmaların temel nitelikleri ve aşamaları |
ilgili kaynakları okuma |
sözlü sunum |
|
5 |
Bilimsel Araştırmalarda veri toplama teknikleri (belge tarama, gözlem) |
ilgili kaynakları okuma |
sözlü sunum |
|
6 |
Bilimsel Araştırmalarda veri toplama teknikleri (görüşme, anket) |
ilgili kaynakları okuma |
sözlü sunum |
|
7 |
Anket hazırlama teknikleri |
ilgili kaynakları okuma |
sözlü sunum |
|
8 |
ARA SINAV |
Ders konularını tekrar etme |
Yazılı Sınav |
|
9 |
İnternetten bilimsel yayınlar tarama |
ilgili kaynakları okuma |
sözlü sunum |
|
10 |
Bilimsel makale yazımı |
ilgili kaynakları okuma |
sözlü sunum |
|
11 |
Bilimsel makale bölümlerinin incelenmesi |
ilgili kaynakları okuma |
sözlü sunum |
|
12 |
Bilimsel bir makalenin bölümleri ( tartışma,sonuç ve öneriler, kaynakça) |
ilgili kaynakları okuma |
sözlü sunum |
|
13 |
Bilimsel makale ve tez örneklerinin incelenmesi |
ilgili kaynakları okuma |
sözlü sunum |
|
14 |
Bilimsel makale ve tez örneklerinin incelenmesi |
ilgili kaynakları okuma |
sözlü sunum |
|
15 |
Final sınavı |
ilgili kaynakları okuma |
sözlü sunum |
|
16/17 |
Final sınavı |
sunum hazırlama |
Sözlü Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Bilir P. Bilimsel Araştırma Yöntemleri Ders Notu. Çukurova Üniversitesi BESYO, 2013.
"
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri
Day RA. Bilimsel Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Çev: Gülay Aşkar Altay. Tübitak Yayınları. 2000.
Ünsal P. Örgütsel Araştırmalarda Anket Yöntemi. İstanbul: Çantay Yayınları. 2003.
Karasar N. Bilimsel Araştırma Yöntemi-Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Ankara: Matbaş Matbaacılık, 1982.
Balcı A. Sosyal Bilimlerde Araştırma. Ankara: Bilgisayar Yayıncılık, 1995.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
0 |
|
2 |
Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar |
3 |
|
3 |
Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. |
2 |
|
4 |
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. |
0 |
|
5 |
Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. |
0 |
|
6 |
Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir |
0 |
|
7 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
5 |
|
8 |
Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır |
0 |
|
9 |
Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
10 |
Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. |
0 |
|
11 |
Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. |
0 |
|
12 |
Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. |
0 |
|
13 |
Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. |
0 |
|
14 |
Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. |
0 |
|
15 |
Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
0 |
|
16 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
0 |
|
17 |
Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
3 |
|
18 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
0 |
|
19 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
0 |
|
20 |
Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 114 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|