Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Araştırma Yöntemleri 1

Dersin Kodu : SYB407

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. LEVENT SANGÜN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Temel Kavramlarını (bilim, bilimsel araştırma, değişken, ölçme, evren, örneklem, hipotez ) tanımlar
Bilimsel araştırma yöntemleri; betimsel ve deneysel yöntemleri kavrar
Bilimsel Araştırmalarda veri toplama tekniklerini açıklar
Bilimsel makale bölümlerini tanımlar
Bilimsel makale ve tez örneklerini inceler

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı öğrencilere, bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramları, araştırma türlerini, bilimsel araştırmalarının temel özelliklerini, araştırmanın sürecinde yer alan aşamaları öğretmektir.

Dersin İçeriği : Bilim ve bilimsel yöntem, bilimsel araştırma ve ilgili kavramlar, bilimsel araştırma türleri, veri toplama teknikleri, bilimsel makale ve bölümleri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Temel Kavramlar (bilim, bilimsel araştırma, değişken, ölçme) ilgili kaynakları okuma sözlü sunum
2 Temel Kavramlar (geçerlik, güvenirlik, evren, örneklem, hipotez) ilgili kaynakları okuma sözlü sunum
3 Bilimsel araştırma yöntemleri; betimsel, deneysel ilgili kaynakları okuma sözlü sunum
4 Bilimsel araştırmaların temel nitelikleri ve aşamaları ilgili kaynakları okuma sözlü sunum
5 Bilimsel Araştırmalarda veri toplama teknikleri (belge tarama, gözlem) ilgili kaynakları okuma sözlü sunum
6 Bilimsel Araştırmalarda veri toplama teknikleri (görüşme, anket) ilgili kaynakları okuma sözlü sunum
7 Anket hazırlama teknikleri ilgili kaynakları okuma sözlü sunum
8 ARA SINAV Ders konularını tekrar etme Yazılı Sınav
9 İnternetten bilimsel yayınlar tarama ilgili kaynakları okuma sözlü sunum
10 Bilimsel makale yazımı ilgili kaynakları okuma sözlü sunum
11 Bilimsel makale bölümlerinin incelenmesi ilgili kaynakları okuma sözlü sunum
12 Bilimsel bir makalenin bölümleri ( tartışma,sonuç ve öneriler, kaynakça) ilgili kaynakları okuma sözlü sunum
13 Bilimsel makale ve tez örneklerinin incelenmesi ilgili kaynakları okuma sözlü sunum
14 Bilimsel makale ve tez örneklerinin incelenmesi ilgili kaynakları okuma sözlü sunum
15 Final sınavı ilgili kaynakları okuma sözlü sunum
16/17 Final sınavı sunum hazırlama Sözlü Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Bilir P. Bilimsel Araştırma Yöntemleri Ders Notu. Çukurova Üniversitesi BESYO, 2013. "
Diğer Kaynaklar  Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri
 Day RA. Bilimsel Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Çev: Gülay Aşkar Altay. Tübitak Yayınları. 2000.
 Ünsal P. Örgütsel Araştırmalarda Anket Yöntemi. İstanbul: Çantay Yayınları. 2003.
 Karasar N. Bilimsel Araştırma Yöntemi-Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Ankara: Matbaş Matbaacılık, 1982.
 Balcı A. Sosyal Bilimlerde Araştırma. Ankara: Bilgisayar Yayıncılık, 1995.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 0
2 Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar 3
3 Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. 2
4 Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. 0
5 Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. 0
6 Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir 0
7 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 5
8 Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır 0
9 Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. 0
10 Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. 0
11 Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. 0
12 Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. 0
13 Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. 0
14 Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. 0
15 Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 0
16 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 0
17 Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 3
18 Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 0
19 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 0
20 Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 114
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.56
Dersin AKTS Kredisi: 5