Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Rekreasyon |
|
Dersin Kodu |
: |
SYB404 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman MÜGE ATAKAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Rekreasyon ile ilgili temel kavramları açıklar Rekreasyon yönetimini oluşturan konuları tartışır Rekreasyon yönetimi ile ilgili örnek olayları analiz eder Rekreasyon yönetiminde planlama ve programlamayı analiz eder
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Rekreasyon kavramını ve kapsamını incelemek, spor ile ilişkili rekreasyon etkinliklerinin toplum yaşamı içerisinde önemini ve yerini tartışmak. Türkiye’de ve dünyada rekreasyon yönetiminin gelişimini değerlendirmek ve rekreasyon yönetimi ile ilgili örnek olayları analiz etmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Zaman, boş zaman ve rekreasyon, Rekreasyonun bireysel ve toplumsal boyutu, Rekreasyon spor alanları, Rekreasyon ve spor. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Zaman, boş zaman ve rekreasyon |
Kaynak okuma
Ön araştırma
Konu tekrarı
|
Anlatım
Tartışma
Uygulama
|
|
2 |
Rekreasyon kavramı ile ilişkili konular |
Kaynak okuma
Ön araştırma
Konu tekrarı
|
Anlatım
Tartışma
Uygulama
|
|
3 |
Rekreasyonun bireysel ve toplumsal boyutu |
Kaynak okuma
Ön araştırma
Konu tekrarı
|
Anlatım
Tartışma
Uygulama
|
|
4 |
Rekreasyon özelliklerinin sınıflandırılması, etkinlik elemanlarının incelenmesi |
Kaynak okuma
Ön araştırma
Konu tekrarı
|
Anlatım
Tartışma
Uygulama
|
|
5 |
Amaçlarına göre rekreasyonun sınıflandırılması |
Kaynak okuma
Ön araştırma
Konu tekrarı
|
Anlatım
Tartışma
Uygulama
|
|
6 |
Rekreasyona duyulan ihtiyacın nedenleri |
Kaynak okuma
Ön araştırma
Konu tekrarı
|
Anlatım
Tartışma
Uygulama
|
|
7 |
Rekreasyon eğitimi ile genel eğitimin karşılaştırılması |
Kaynak okuma
Ön araştırma
Konu tekrarı
|
Anlatım
Tartışma
Uygulama
|
|
8 |
Vize |
|
|
|
9 |
Rekreasyon spor alanları |
Kaynak okuma
Ön araştırma
Konu tekrarı
|
Anlatım
Tartışma
Uygulama
|
|
10 |
Rekreasyonda Turizm |
Kaynak okuma
Ön araştırma
Konu tekrarı
|
Anlatım
Tartışma
Uygulama
|
|
11 |
Turizm ile rekreasyon arasındaki ilişkiler |
Kaynak okuma
Ön araştırma
Konu tekrarı
|
Anlatım
Tartışma
Uygulama
|
|
12 |
Rekreasyon ve çevre |
Kaynak okuma
Ön araştırma
Konu tekrarı
|
Anlatım
Tartışma
Uygulama
|
|
13 |
Rekreasyon etkinliklerinde liderlik |
Kaynak okuma
Ön araştırma
Konu tekrarı
|
Anlatım
Tartışma
Uygulama
|
|
14 |
Rekreasyon ve spor |
Kaynak okuma
Ön araştırma
Konu tekrarı
|
Anlatım
Tartışma
Uygulama
|
|
15 |
Rekreasyon ve spor |
Kaynak okuma
Ön araştırma
Konu tekrarı
|
Anlatım
Tartışma
Uygulama
|
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
2 |
|
2 |
Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar |
1 |
|
3 |
Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. |
3 |
|
4 |
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. |
1 |
|
5 |
Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. |
3 |
|
6 |
Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir |
1 |
|
7 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
8 |
Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır |
2 |
|
9 |
Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
1 |
|
10 |
Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. |
1 |
|
11 |
Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. |
2 |
|
12 |
Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. |
1 |
|
13 |
Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. |
3 |
|
14 |
Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. |
2 |
|
15 |
Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
2 |
|
16 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
2 |
|
17 |
Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
3 |
|
18 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
1 |
|
19 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
1 |
|
20 |
Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|