Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Rekreasyon

Dersin Kodu : SYB404

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman MÜGE ATAKAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Rekreasyon ile ilgili temel kavramları açıklar
Rekreasyon yönetimini oluşturan konuları tartışır
Rekreasyon yönetimi ile ilgili örnek olayları analiz eder
Rekreasyon yönetiminde planlama ve programlamayı analiz eder

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Rekreasyon kavramını ve kapsamını incelemek, spor ile ilişkili rekreasyon etkinliklerinin toplum yaşamı içerisinde önemini ve yerini tartışmak. Türkiye’de ve dünyada rekreasyon yönetiminin gelişimini değerlendirmek ve rekreasyon yönetimi ile ilgili örnek olayları analiz etmektir.

Dersin İçeriği : Zaman, boş zaman ve rekreasyon, Rekreasyonun bireysel ve toplumsal boyutu, Rekreasyon spor alanları, Rekreasyon ve spor.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Zaman, boş zaman ve rekreasyon Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
2 Rekreasyon kavramı ile ilişkili konular Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
3 Rekreasyonun bireysel ve toplumsal boyutu Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
4 Rekreasyon özelliklerinin sınıflandırılması, etkinlik elemanlarının incelenmesi Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
5 Amaçlarına göre rekreasyonun sınıflandırılması Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
6 Rekreasyona duyulan ihtiyacın nedenleri Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
7 Rekreasyon eğitimi ile genel eğitimin karşılaştırılması Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
8 Vize
9 Rekreasyon spor alanları Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
10 Rekreasyonda Turizm Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
11 Turizm ile rekreasyon arasındaki ilişkiler Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
12 Rekreasyon ve çevre Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
13 Rekreasyon etkinliklerinde liderlik Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
14 Rekreasyon ve spor Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
15 Rekreasyon ve spor Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Anlatım Tartışma Uygulama
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Boş Zaman ve Rekreasyon Yönetimi. Ankara: Detay Kitapevi. Karaküçük, Suat (1999).
 Rekreasyon: Boş Zamanları Değerlendirme. Ankara: Bağırgan Yayınevi.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 2
2 Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar 1
3 Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. 3
4 Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. 1
5 Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. 3
6 Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir 1
7 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
8 Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır 2
9 Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. 1
10 Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. 1
11 Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. 2
12 Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. 1
13 Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. 3
14 Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. 2
15 Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 2
16 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 2
17 Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 3
18 Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 1
19 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 1
20 Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 88
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.52
Dersin AKTS Kredisi: 4