|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Muhasebe |
|
Dersin Kodu |
: |
SYB401 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. BİLAL ZAFER BERİKOL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Muhasebenin tanımı ve temel kavramlarını sıralar ve açıklar. Muhasebe temel denklemini kurar Temel Finansal Tabloları (Bilanço ve Gelir Tablosu) oluşturur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
SYB401 Muhasebe
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, muhasebe ile ilgili temel kavramlarını ve muhasebe usul ve esasları çerçevesinde kayıt yapıldığını bilme ve temel mali tablolar olan bilanço ve gelir tablosu düzenleyebilme becerisi kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Hafta Muhasebenin Tarihi Gelişimi ve Tanımı, Hafta Muhasebe Temel Denklemi, Hafta Tek Düzen Hesap Planı, Muhasebede Kullanılan Belgeler, Açılış Kaydı, Açılış ve Kapanış Bilançosu Düzenlemek, Büyük defter düzenlemek, Dönen varlıkları, Duran varlıkları, Kısa Vadeli Yabancı Kaynakları kaydetmek, Kısa Vadeli Yabancı Kaynakları, Uzun Vadeli Yabancı Kaynakları, Öz Kaynakları kaydetmek, Gelir Tablosu düzenlemek
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Muhasebenin Tarihi Gelişimi ve Tanımı |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Düz Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, İlgili konuda muhasebe örnek incelemesi. |
|
2 |
Muhasebe Temel Denklemi |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Düz Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, İlgili konuda muhasebe örnek incelemesi. |
|
3 |
Tek Düzen Hesap Planı, Muhasebede Kullanılan Belgeler |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Düz Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, İlgili konuda muhasebe örnek incelemesi. |
|
4 |
Açılış Kaydı Düzenlemek |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Düz Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, İlgili konuda muhasebe örnek incelemesi. |
|
5 |
Açılış Kaydı Düzenlemek, Açılış bilânçosu düzenlemek |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Düz Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, İlgili konuda muhasebe örnek incelemesi. |
|
6 |
Açılış bilânçosu düzenlemek |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Düz Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, İlgili konuda muhasebe örnek incelemesi. |
|
7 |
Bilanço düzenlemek |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Düz Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, İlgili konuda muhasebe örnek incelemesi. |
|
8 |
Ara Sınavı |
sınava hazırlık |
|
|
9 |
Büyük defter düzenlemek |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Düz Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, İlgili konuda muhasebe örnek incelemesi. |
|
10 |
Dönen varlıkları, Duran varlıkları, Kısa Vadeli Yabancı Kaynakları kaydetmek |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Düz Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, İlgili konuda muhasebe örnek incelemesi. |
|
11 |
Kısa Vadeli Yabancı Kaynakları, Uzun Vadeli Yabancı Kaynakları, Öz Kaynakları kaydetmek |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Düz Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, İlgili konuda muhasebe örnek incelemesi. |
|
12 |
Gelir Tablosu düzenlemek |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Düz Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, İlgili konuda muhasebe örnek incelemesi. |
|
13 |
Gelir Tablosu düzenlemek |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Düz Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, İlgili konuda muhasebe örnek incelemesi. |
|
14 |
Kapanış Bilançosu düzenlemek |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Düz Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, İlgili konuda muhasebe örnek incelemesi. |
|
15 |
Kapanış Bilançosu düzenlemek |
konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma |
Düz Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, İlgili konuda muhasebe örnek incelemesi. |
|
16/17 |
Final Sınavı |
sınava hazırlık |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Sevilengül, Orhan (2007) Genel Muhasebe, Gazi Yayını, Ankara
TANIŞ, Veyis Naci. 2011. Genel Muhasebe İlkeler ve Uygulamalar. Adana: Karahan Kitabevi.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
0 |
|
2 |
Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar |
0 |
|
3 |
Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. |
0 |
|
4 |
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. |
0 |
|
5 |
Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. |
0 |
|
6 |
Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir |
3 |
|
7 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
8 |
Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır |
0 |
|
9 |
Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
10 |
Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. |
0 |
|
11 |
Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. |
0 |
|
12 |
Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. |
0 |
|
13 |
Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. |
0 |
|
14 |
Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. |
5 |
|
15 |
Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
0 |
|
16 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
0 |
|
17 |
Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
5 |
|
18 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
0 |
|
19 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
0 |
|
20 |
Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
15 |
15 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 91 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|