|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İstatistik |
|
Dersin Kodu |
: |
SYB310 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. LEVENT SANGÜN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Temel istatistik kavramlarını kavrar Verilerin düzenlemesini yapar Normal dağılım ve hipotez testlerini açıklar Parametrik ve nonparametrik testleri kullanır İstatistik paket programı kullanır Temel istatistik kavramlarını kavrar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, temel istatistik yöntemlerini kavrayabilmek ve gerçek bir problemle karşılaşıldığında uygun İstatistiksel yöntemi seçme ve analiz etme ve analizlerin sonuçlarını yorumlama yeteneği kazandırabilmektir |
|
Dersin İçeriği |
: |
İstatistiğe giriş, Verilerin Sınıflandırılması Ve Grafiğinin Çizimi, Yer Ölçüleri, Dağılış Ölçüleri, Olasılık, Normal Dağılış, Hipotez Testleri ve Hata Tipleri, Güven Aralıkları, Khi-Kare Analizi, Regresyon Analizi, Korelasyon Analizi, Nonparametrik İstatistik Yöntemleri, Örneklem Ve Örnekleme Yöntemleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derlik ve bilgisayar laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İstatistiğe Giriş |
ilgili kaynakları okuma |
sözlü sunum ve bilgisayarda örnek çözümü |
|
2 |
Veri Türleri, Verilerin Sınıflandırılması Ve Grafiğinin Çizimi |
ilgili kaynakları okuma |
sözlü sunum ve bilgisayarda örnek çözümü |
|
3 |
Yer Ölçüleri (Ortalama, Tartılı Ortalama, Medyan, Mod ve Geometrik Ortalama) |
ilgili kaynakları okuma |
sözlü sunum ve bilgisayarda örnek çözümü |
|
4 |
Dağılış Ölçüleri (Ranj, Varyans, Standart Sapma ,Standart Hata Ve Varyasyon Katsayısı
|
ilgili kaynakları okuma |
sözlü sunum ve bilgisayarda örnek çözümü |
|
5 |
Olasılık |
ilgili kaynakları okuma |
sözlü sunum ve bilgisayarda örnek çözümü |
|
6 |
Normal Dağılış
|
ilgili kaynakları okuma |
sözlü sunum ve bilgisayarda örnek çözümü |
|
7 |
Hipotez Testleri Ve Hata Tipleri |
ilgili kaynakları okuma |
sözlü sunum ve bilgisayarda örnek çözümü |
|
8 |
Ara Sınav
|
|
|
|
9 |
Güven Aralıkları |
ilgili kaynakları okuma |
sözlü sunum ve bilgisayarda örnek çözümü |
|
10 |
Khi-Kare Analizi
|
ilgili kaynakları okuma |
sözlü sunum ve bilgisayarda örnek çözümü |
|
11 |
Regresyon Analizi
|
ilgili kaynakları okuma |
sözlü sunum ve bilgisayarda örnek çözümü |
|
12 |
Korelasyon Analizi |
ilgili kaynakları okuma |
sözlü sunum ve bilgisayarda örnek çözümü |
|
13 |
Nonparametrik İstatistik Yöntemleri (Mann Whitney U Testi, Kruskal Wallis H Testi)
|
ilgili kaynakları okuma |
sözlü sunum ve bilgisayarda örnek çözümü |
|
14 |
Örneklem Ve Örnekleme Yöntemleri
|
ilgili kaynakları okuma |
sözlü sunum ve bilgisayarda örnek çözümü |
|
15 |
FİNAL
|
|
|
|
16/17 |
FİNAL
|
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Baykul, Yaşar. İstatistik. Ankara: Anı yayıncılık, 1997.
Büyüköztürk, Şener. Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2002
Canyürek, Ersoy, Aşan, Zerrin. Parametrik Olmayan İstatistikler. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları No:1266, 2001
Ergün, Mustafa. Bilimsel Araştırmalarda Bilgisayarla İstatistik Uygulamaları. Anakara: Ocak Yayınları, 1995
Serper, Özer. Uygulamalı İstatistik. İstanbul: Filiz Kitabevi, 1986.
Sümüloğlu, Kadir, Sümbüloğlu Vildan. Bioistatistik. Anakara: Hatipoğlu Yayınevi, 1997.
Özdamar, K., 2004. Paket Programlar ile İstatistik Veri analizi, Kaan Kitabevi.
Sangün, L, 2011. İstatistik, Ç.Ü.Adana MYO Yayınları.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
0 |
|
2 |
Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar |
0 |
|
3 |
Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. |
0 |
|
4 |
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. |
0 |
|
5 |
Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. |
1 |
|
6 |
Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir |
0 |
|
7 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
5 |
|
8 |
Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır |
2 |
|
9 |
Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
10 |
Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. |
0 |
|
11 |
Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. |
0 |
|
12 |
Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. |
0 |
|
13 |
Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. |
0 |
|
14 |
Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. |
2 |
|
15 |
Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
0 |
|
16 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
0 |
|
17 |
Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
3 |
|
18 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
0 |
|
19 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
0 |
|
20 |
Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|