Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İstatistik

Dersin Kodu : SYB310

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. LEVENT SANGÜN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Temel istatistik kavramlarını kavrar
Verilerin düzenlemesini yapar
Normal dağılım ve hipotez testlerini açıklar
Parametrik ve nonparametrik testleri kullanır
İstatistik paket programı kullanır
Temel istatistik kavramlarını kavrar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, temel istatistik yöntemlerini kavrayabilmek ve gerçek bir problemle karşılaşıldığında uygun İstatistiksel yöntemi seçme ve analiz etme ve analizlerin sonuçlarını yorumlama yeteneği kazandırabilmektir

Dersin İçeriği : İstatistiğe giriş, Verilerin Sınıflandırılması Ve Grafiğinin Çizimi, Yer Ölçüleri, Dağılış Ölçüleri, Olasılık, Normal Dağılış, Hipotez Testleri ve Hata Tipleri, Güven Aralıkları, Khi-Kare Analizi, Regresyon Analizi, Korelasyon Analizi, Nonparametrik İstatistik Yöntemleri, Örneklem Ve Örnekleme Yöntemleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derlik ve bilgisayar laboratuvarı


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 İstatistiğe Giriş ilgili kaynakları okuma sözlü sunum ve bilgisayarda örnek çözümü
2 Veri Türleri, Verilerin Sınıflandırılması Ve Grafiğinin Çizimi ilgili kaynakları okuma sözlü sunum ve bilgisayarda örnek çözümü
3 Yer Ölçüleri (Ortalama, Tartılı Ortalama, Medyan, Mod ve Geometrik Ortalama) ilgili kaynakları okuma sözlü sunum ve bilgisayarda örnek çözümü
4 Dağılış Ölçüleri (Ranj, Varyans, Standart Sapma ,Standart Hata Ve Varyasyon Katsayısı ilgili kaynakları okuma sözlü sunum ve bilgisayarda örnek çözümü
5 Olasılık ilgili kaynakları okuma sözlü sunum ve bilgisayarda örnek çözümü
6 Normal Dağılış ilgili kaynakları okuma sözlü sunum ve bilgisayarda örnek çözümü
7 Hipotez Testleri Ve Hata Tipleri ilgili kaynakları okuma sözlü sunum ve bilgisayarda örnek çözümü
8 Ara Sınav
9 Güven Aralıkları ilgili kaynakları okuma sözlü sunum ve bilgisayarda örnek çözümü
10 Khi-Kare Analizi ilgili kaynakları okuma sözlü sunum ve bilgisayarda örnek çözümü
11 Regresyon Analizi ilgili kaynakları okuma sözlü sunum ve bilgisayarda örnek çözümü
12 Korelasyon Analizi ilgili kaynakları okuma sözlü sunum ve bilgisayarda örnek çözümü
13 Nonparametrik İstatistik Yöntemleri (Mann Whitney U Testi, Kruskal Wallis H Testi) ilgili kaynakları okuma sözlü sunum ve bilgisayarda örnek çözümü
14 Örneklem Ve Örnekleme Yöntemleri ilgili kaynakları okuma sözlü sunum ve bilgisayarda örnek çözümü
15 FİNAL
16/17 FİNAL


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Baykul, Yaşar. İstatistik. Ankara: Anı yayıncılık, 1997.
 Büyüköztürk, Şener. Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2002
 Canyürek, Ersoy, Aşan, Zerrin. Parametrik Olmayan İstatistikler. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları No:1266, 2001
 Ergün, Mustafa. Bilimsel Araştırmalarda Bilgisayarla İstatistik Uygulamaları. Anakara: Ocak Yayınları, 1995
 Serper, Özer. Uygulamalı İstatistik. İstanbul: Filiz Kitabevi, 1986.
 Sümüloğlu, Kadir, Sümbüloğlu Vildan. Bioistatistik. Anakara: Hatipoğlu Yayınevi, 1997.
 Özdamar, K., 2004. Paket Programlar ile İstatistik Veri analizi, Kaan Kitabevi.
 Sangün, L, 2011. İstatistik, Ç.Ü.Adana MYO Yayınları.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 1 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 0
2 Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar 0
3 Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. 0
4 Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. 0
5 Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. 1
6 Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir 0
7 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 5
8 Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır 2
9 Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. 0
10 Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. 0
11 Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. 0
12 Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. 0
13 Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. 0
14 Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. 2
15 Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 0
16 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 0
17 Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 3
18 Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 0
19 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 0
20 Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4