|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Spor Pazarlaması |
|
Dersin Kodu |
: |
SYB308 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SERAP ÇABUK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenciler spor pazarlaması ile ilgili temel kavramları ve kendine has özellikleri tanımlayabilecektir.
Öğrenciler sporda tüketici ve endüstriyel pazarı analiz edebilecektir.
Öğrenciler makro-mikro çevresel faktörler ile spor pazarlaması arasındaki ilişki ve farklılıkları açıklayabilecektir.
Öğrenciler spor alanında pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması uygulamalarını tanıyabilecektir.
Öğrenciler spor temelinde pazar bölümleme, konumlandırma ve hedef pazarın seçilmesini açıklar.
Öğrenciler pazarlama karma elemanlarını açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı spor alanında kariyer yapacak öğrencilerin spor faaliyetlerinin oluşturulması, fiyatlandırılması, tanıtımı ve ilgililere ulaştırılması ile ilgili süreçleri öğrenmesini sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders spor faaliyetlerinin üretilmesi, fiyatlandırılması, tanıtılması ve ilgililere ulaştırılması ile ilgili konuları içermektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Spor pazarlaması dersinin amacı ve dersle ilgili temel kaynaklar
|
İlgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
2 |
Spor Endüstrisi ve Spor Pazarlaması
|
İlgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
3 |
Spor Pazarlaması Yönetimi
|
İlgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
4 |
Spor Pazarlamasında Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması
|
İlgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
5 |
Tüketici Davranışı
|
İlgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
6 |
Pazar Bölümleme ve Konumlandırma
|
İlgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
7 |
Spor Pazarlama Karması ve Pazarlama Karması Özellikleri
|
İlgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
8 |
Ara Sınav
|
Sınava hazırlık |
Sınav |
|
9 |
Spor Ürünü
|
İlgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
10 |
Spor Ürünü
|
İlgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
11 |
Fiyatlandırma Kararları
|
İlgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
12 |
Dağıtım
|
İlgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
13 |
Tutundurma: Reklam, Halkla İlişkiler.
|
İlgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
14 |
Tutundurma: Kişisel Satış, Satış Tutundurma
|
İlgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
15 |
Spor Sponsorluğu
|
İlgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Argan, M. ve Katırcı, H. (2002) Spor Pazarlaması. Ankara: Nobel Yayıncılık.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Blythe, Jim (2001) Pazarlama İlkeleri, (Ceviren: Yavuz Odabaşı), Prentice Hall, Eskişehir, Bilim-Teknik Yayınevi.
Kotler, Philip (2000), Marketing Management (Translation: Nejat Muallimoğlu) Millenium Edition, Istanbul, Beta Yayıncılık.
Shank, Matthew D.(2002).Sports marketing: a strategic perspective. Upper Saddle River : Prentice-Hall.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
0 |
|
2 |
Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar |
0 |
|
3 |
Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. |
3 |
|
4 |
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. |
3 |
|
5 |
Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. |
0 |
|
6 |
Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir |
3 |
|
7 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
2 |
|
8 |
Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır |
0 |
|
9 |
Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
10 |
Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. |
0 |
|
11 |
Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. |
2 |
|
12 |
Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. |
0 |
|
13 |
Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. |
1 |
|
14 |
Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. |
5 |
|
15 |
Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
0 |
|
16 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
0 |
|
17 |
Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
2 |
|
18 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
3 |
|
19 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
2 |
|
20 |
Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
5 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 91 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|