Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Spor Tesisleri Planlaması |
|
Dersin Kodu |
: |
SYB303 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman L.TOLGA ÇELİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kitle Sporunda tesisleşmenin önemini öğrenir Performans sporunda tesisleşmenin önemini kavrar Spor tesisi işletmesinde temel bilgilerin öğrenir tesis planlamasındakı süreçleri öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
SYB303 Spor Tesisleri Planlaması
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Spor tesislerinin planlamasındaki sistematik süreçlerin öğretilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
spor tesislerinin tarihi, planlaması, yönetilmesi, spor programları planlamak ve sunmak, spor tesislerinde spor organizasyonları düzenlemek. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
DERS İÇERİĞİNİN AKTARILMASI |
KAYNAKLARIN OKUNMASI |
SÖZEL SUNUM |
|
2 |
SPOR TESİSLERİNİN TANIMI VE GENEL KAVRAMKARIN AÇIKLAMASI |
KAYNAKLARIN OKUNMASI |
SÖZEL SUNUM |
|
3 |
SPOR TESİSLERİNİN KURULUŞ AMAÇLARINA GÖRE SINIFLANDIRILMASI |
KAYNAKLARIN OKUNMASI |
SÖZEL SUNUM |
|
4 |
SPOR TESİSLERİNİN PLANLANMASINDAKİ SİSTEMATİK SÜREÇLER
|
KAYNAKLARIN OKUNMASI |
SÖZEL SUNUM |
|
5 |
SPOR TESİSLERİNİN KURULUŞUNDAKİ HUKUKİ, SOSYAL, EKONOMİK VE POLİTİK FAKTÖELERİN İNCELENMESİ |
KAYNAKLARIN OKUNMASI |
SÖZEL SUNUM |
|
6 |
SPOR TESİSLERİNİN KURULUŞ YERİ SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN İNCELENMESİ |
KAYNAKLARIN OKUNMASI |
SÖZEL SUNUM |
|
7 |
GRUP ÇALIŞMASI |
KAYNAKLARIN OKUNMASI |
SÖZEL SUNUM |
|
8 |
ARA SINAV |
SINAVA HAZIRLIK |
YAZILI SINAV |
|
9 |
SPOR TESİSLERİNDE YÖNETİM FONKSİYONLARI |
KAYNAKLARIN OKUNMASI |
SÖZEL SUNUM |
|
10 |
SPOR TESİSLERİNDE HİZMET KAVRAMININ ÖNEMİ |
KAYNAKLARIN OKUNMASI |
SÖZEL SUNUM |
|
11 |
SPOR TESİSLERİNDE HİZMET KALİTESİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER |
KAYNAKLARIN OKUNMASI |
SÖZEL SUNUM |
|
12 |
SPOR TESİSLERİNDE PAZARLAMANIN |
KAYNAKLARIN OKUNMASI |
SÖZEL SUNUM |
|
13 |
SPOR TESİSLERİNDE PERSONEL POLİTİKALARI |
KAYNAKLARIN OKUNMASI |
SÖZEL SUNUM |
|
14 |
SPOR TESİSLERİNDE ÜRETİM |
KAYNAKLARIN OKUNMASI |
SÖZEL SUNUM |
|
15 |
GENEL TAKRAR |
KAYNAKLARIN OKUNMASI |
SÖZEL SUNUM |
|
16/17 |
FİNAL |
SINAVA HAZIRLIK |
YAZILI SINAV |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
0 |
|
2 |
Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar |
4 |
|
3 |
Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. |
5 |
|
4 |
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. |
3 |
|
5 |
Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. |
4 |
|
6 |
Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir |
0 |
|
7 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
|
8 |
Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır |
5 |
|
9 |
Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
10 |
Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. |
0 |
|
11 |
Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. |
0 |
|
12 |
Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. |
2 |
|
13 |
Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. |
2 |
|
14 |
Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. |
3 |
|
15 |
Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
0 |
|
16 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
0 |
|
17 |
Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
1 |
|
18 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
0 |
|
19 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
0 |
|
20 |
Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|