|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bireysel Sporlar 2( Cimnastik) |
|
Dersin Kodu |
: |
SYB230 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. BANU NURDAN AVCIBAŞI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Cimnastik organizasyonlarını öğrenir, anlar, yorumlar ve uygular Ferdi performansı arttırmak için değerlendirmeler yapar Temel cimnastik aletlerinin özelliklerini bilir ve kullanır Temel cimnastik hareketlerini uygular ve öğretir Cimnastiğin yapısını ve özelliklerini öğrenir ve anlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Genel cimnastik |
|
Dersin Amacı |
: |
" Cimnastiğin temelini oluşturan hareketlerin öğretimi. Temel Cimnastik hareketlerinin grup oluşturarak öğretimi.Temel Cimnastik aletleri kullanımının öğretimi." |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ders Salonunun tanıtımı, Cimnastiğe genel bakış ve Cimnastik aletlerinin tanıtımı, Düzen Alıştırmaları, Temel duruşlar, Temel duruşlar ve düzen alıştırmaları grup çalışmaları, Eşli çalışmalar, Isınma ve Esneklik çalışmaları, Cimnastik kasası, Cimnastik labutu, Tırmanma halatı ve merdiveni, Trampolin, Sağlık topu, İp atlama, Cimnastik sopası. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Cimnastik salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders salonunun tanıtımı, cimnastiğe genel bakış ve Cimnastik Aletlerinin tanıtımı. |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma
Eşli Çalışma |
|
2 |
Düzen Alıştırmaları ve Temel Duruşlar. |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma
Eşli Çalışma |
|
3 |
Temel duruşlar ve düzen alıştırmaları grup çalışmaları |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma
Eşli Çalışma |
|
4 |
Takla ve amut takla |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma
Eşli Çalışma |
|
5 |
Eşli çalıştırmalar ve Cimnastik sopası |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma
Eşli Çalışma |
|
6 |
Isınma ve Esneklik çalışmaları |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma
Eşli Çalışma |
|
7 |
Ara Sınav Hazırlık |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma
Eşli Çalışma |
|
8 |
Ara Sınav |
Uygulama |
Uygulama |
|
9 |
Cimnastik Kasası |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma
Eşli Çalışma |
|
10 |
Cimnastik labutu |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma
Eşli Çalışma |
|
11 |
Tırmanma halatı ve merdiveni |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma
Eşli Çalışma |
|
12 |
. Trampolin |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma
Eşli Çalışma |
|
13 |
Sağlık topu ve parmaklık |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma
Eşli Çalışma |
|
14 |
İp atlama |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma
Eşli Çalışma |
|
15 |
Makas, çember |
Uygulama |
Gösterip Yaptırma Bireysel Çalışma
Eşli Çalışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Uygulama |
Uygulama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Cihaner S. Cimnastik. Türk Spor Vakfı,1998.
Çoknaz H. Sporda Temel Alıştırma Uygulamaları. Bağırgan Yayın evi,2004.
Doğan F. Altay F. Sportif Ritmik. Ankara, 1996.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
0 |
|
2 |
Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar |
2 |
|
3 |
Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. |
2 |
|
4 |
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. |
3 |
|
5 |
Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. |
2 |
|
6 |
Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir |
2 |
|
7 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
|
8 |
Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır |
2 |
|
9 |
Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
10 |
Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. |
4 |
|
11 |
Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. |
4 |
|
12 |
Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. |
4 |
|
13 |
Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. |
4 |
|
14 |
Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. |
4 |
|
15 |
Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
0 |
|
16 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
0 |
|
17 |
Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
18 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
0 |
|
19 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
0 |
|
20 |
Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
2 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 118 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|