Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Takım Sporları ( Voleybol)

Dersin Kodu : SYB227

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. MEHMET VURAT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenci, oyun hakkında genel bilgiyi, temel pozisyonları bilir uygular.. Students
Öğrenci, Pas çeşitlerini ve tekniğin öğretimini, pekiştirilmesini, oyuna uyarlamayı bilir ve uygular.
Öğrenci, Servis çeşitlerini ve tekniğinin öğretimini, pekiştirilmesini, oyuna uyarlamayı bilir ve uygular.
Öğrenci, Hücum çeşitlerini ve tekniğinin öğretimini, pekiştirilmesini, oyuna uyarlamayı bilir ve uygular.
Öğrenci, Blok çeşitlerini ve tekniğinin öğretimini, pekiştirilmesini, oyuna uyarlamayı bilir ve uygular.
Öğrenci, Arka alan savunması çeşitlerini ve tekniğinin öğretimini, pekiştirilmesini, oyuna uyarlamayı bilir ve uygular.
Öğrenci, Voleybolda oyun sistemleri çeşitlerini, öğretimini, pekiştirilmesini, oyuna uyarlamayı bilir ve uygular.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Voleybol oyununun tarihini, kurallarını, teknik ve taktik yapısını öğretip, öğrencilerin voleybol becerilerini geliştirerek, bilgi sahibi olmalarını sağlamak.

Dersin İçeriği : Voleybolun tarihi, kuralları, Teknikleri ,taktikleri ve Oyun Sistemlerinin öğrenilip geliştirilmesi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik ve Voleybol sahası.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tanışma, tarihçe, dersin işleniş biçimi ve oyun hakkında genel bilgi ve temel pozisyonlar. Isınma Gözlem, Soru- Yanıt ve Uygulama
2 Parmak pas çeşitleri ve tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. Isınma Gözlem, Soru- Yanıt ve Uygulama
3 Manşet pas tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. Isınma Gözlem, Soru- Yanıt ve Uygulama
4 Servis çeşitleri ve tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. Isınma Gözlem, Soru- Yanıt ve Uygulama
5 Hücum çeşitleri ve tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. Isınma Gözlem, Soru- Yanıt ve Uygulama
6 Blok çeşitleri ve tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama Isınma Gözlem, Soru- Yanıt ve Uygulama
7 Arka alan savunması çeşitleri ve tekniğinin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. Isınma Gözlem, Soru- Yanıt ve Uygulama
8 ARA SINAV Isınma teori ve pratik sınav
9 Voleybolda oyun sistemleri, pozisyonlar ve yapılan hatalar. Sistemlere giriş. Isınma Gözlem, Soru- Yanıt ve Uygulama
10 3:3 ve Basit 4:2 siteminin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. Isınma Gözlem, Soru- Yanıt ve Uygulama
11 4:2 Sisteminin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. Isınma Gözlem, Soru- Yanıt ve Uygulama
12 Öğrenilen 4:2 sisteminin pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. Isınma Gözlem, Soru- Yanıt ve Uygulama
13 5:1 sisteminin öğretimi, pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. Isınma Gözlem, Soru- Yanıt ve Uygulama
14 Öğrenilen 5:1 sisteminin pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. Isınma Gözlem, Soru- Yanıt ve Uygulama
15 Öğrenilen 4:2 ve 5:1 sisteminin pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. Isınma Gözlem, Soru- Yanıt ve Uygulama
16/17 FİNAL SINAVI Isınma teori ve pratik sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Baacke H. Voleybol Antrenmanı (Üst Düzey Koç ve Takımlar İçin El Kitabı-1. Cilt). İstanbul. Voleybol Antrenörleri Derneği.2007
 Baacke H. Voleybol Antrenmanı (Üst Düzey Koç ve Takımlar İçin El Kitabı-2. Cilt). İstanbul. Voleybol Antrenörleri Derneği.2007
 Fröhner B. (Cengiz A.). Voleybol Oyun Kuramı ve Alıştırmaları. Ankara. Bağırgan Yayınevi. 1999
 Tennant M.( Yılmaz E.- Kale R.). Taktik Açıdan Voleybol Takım Oyunu. Ankara. Bizim Büro Basımevi. 1986
 FIVB Voleybol Oyun Kuralları. Ankara. Sim Matbacılık Ltd.Şti. 2001
 Bengü M. Adam Voleybol. İstanbul. Adam Yayıncılık. 1983
 Vurat M. Voleybolda Teknik. Ankara. Spor yayın ve kitapevi. 2000
 Çelenk B. Voleybol Temel Teknikleri. Ankara. Spor yayın ve kitapevi. 2009
 Korkmaz F. Teknik-Taktik Voleybol. Bursa. Ekin Kitapevi.2003
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 0
2 Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar 0
3 Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. 0
4 Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. 0
5 Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. 0
6 Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir 1
7 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
8 Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır 2
9 Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. 0
10 Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. 0
11 Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. 0
12 Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. 5
13 Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. 0
14 Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. 0
15 Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 0
16 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 1
17 Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 0
18 Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 0
19 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 2
20 Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 116
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.64
Dersin AKTS Kredisi: 5