Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sporda İlkyardım Uygulamaları

Dersin Kodu : SYB220

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. HATİCE KURDAK GÜRBÜZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sağlıklı yaşam, bileşenleri ve sağlık eğitimi, bireysel hijyen, yeterli ve dengeli beslenmeyi açıklayabilir
Beden kütle indeksini hesaplayabilir ve değerlendirebilir
Yeme davranışı bozukluklarını sayar
Alkol, madde, tütün kullanımının sağlığa etkilerini bilir
Sağlık sorumluluğunu tanımlar
Sağlıklı giyinme, sağlıklı çalışma ortamı, düzenli yaşam ve uyku, hastalıklardan korunmayı tanımlar
Günlük yaşamda streslerle başa çıkma ve zaman yönetiminin önemini fark eder
İlkyardımın öncelikli amaçlarını ve temel uygulamalarını sayar ve uygular
Temel yaşam desteğini açıklar ve uygular
Hasta/yaralının ve olay yerinin değerlendirilmesini yapar
Bilinç bozuklukları, kanama, şok, kesici delici yaralanmalar, kırık ve çıkıklar, yanık, donma, sıcak çarpması, havale, göğüs ağrısı, zehirlenmelerde ilk yardım uygulamalarını sayar
Hasta/yaralı taşınmasında genel kuralları bilir ve uygular.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : SYB220 Sporda İlkyardım Uygulamaları
kürek
ALAN İÇİ SEÇMELİ DERSLER

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sağlık bilgisi ve ilkyardım konularında temel düzeyde farkındalık, bilgi, beceri ve tutum sahibi olma.

Dersin İçeriği : Sağlıklı yaşam, bileşenleri ve sağlık eğitimi, bireysel hijyen, yeterli ve dengeli beslenme, vücut ağırlığının değerlendirilmesi, yeme davranışı bozuklukları, alkol, madde, tütün kullanımı ve insan sağlığına etkileri, sağlık sorumluluğu, sağlıklı giyinme, düzenli yaşam ve uyku, günlük yaşamda streslerle başa çıkma, zaman yönetimi, sağlıklı çalışma ortamı, hastalıklardan korunma, ilkyardımın öncelikli amaçları, temel uygulamaları, temel yaşam desteği, hasta/yaralının ve olay yerinin değerlendirilmesi, bilinç bozuklukları, kanama, şok, kesici delici yaralanmalar, kırık ve çıkıklar, yanık, donma, sıcak çarpması, havale, göğüs ağrısı, zehirlenmeler, hasta/yaralı taşınmasında genel kurallar

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sağlıklı yaşam ve bileşenleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Power point sunu ve interaktif yöntem
2 Davranış oluşumu ve sağlık eğitimi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Power point sunu ve interaktif yöntem
3 Bireysel Hijyen Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Power point sunu ve interaktif yöntem
4 Beslenme Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Power point sunu ve interaktif yöntem
5 Madde kullanımı ve sağlığa etkileri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Power point sunu ve interaktif yöntem
6 Sağlık sorumluluğu Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Power point sunu ve interaktif yöntem
7 Hastalıklardan korunma Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Power point sunu ve interaktif yöntem
8 Vize sınavı Power point sunu ve interaktif yöntem
9 İlkyardımın öncelikli amaçlarını ve temel uygulamaları Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Power point sunu ve interaktif yöntem
10 Temel yaşam desteği Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Power point sunu ve interaktif yöntem
11 Bilinç bozuklukları, kanama, şok, kesici delici yaralanmalarda ilk yardım uygulamaları Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Power point sunu ve interaktif yöntem
12 Kırık ve çıkıklar, yanık, donma, sıcak çarpmasında ilk yardım uygulamaları Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Power point sunu ve interaktif yöntem
13 Havale, göğüs ağrısı, zehirlenmelerde ilk yardım uygulamaları Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Power point sunu ve interaktif yöntem
14 Hasta/yaralı taşınmasında genel kurallar Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Power point sunu ve interaktif yöntem
15 Genel Tekrar Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Power point sunu ve interaktif yöntem
16/17 Final sınavı Power point sunu ve interaktif yöntem


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Adolesan Sağlığı ve Gelişimi. T.C. Sağlık Bakanlığı AÇSAP Genel Müdürlüğü, UNICEF, Aydoğdu Ofset.
 Türk Toraks Derneği Resmi sitesi. Tütün Çalışma Grubu Çalışmaları, ppt sunular. link: http://www.toraks.org.tr/news.aspx?detail=901 (son ulaşım tarihi: 19 Ağustos 2013)
 Temel İlk Yardım. Bikem Süzen. Bedray Basım
 İlkyardım Elkitabı. Türkiye Kızılay Derneği. Ankara 2001
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 1
2 Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar 0
3 Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. 0
4 Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. 1
5 Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. 0
6 Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir 1
7 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
8 Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır 0
9 Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. 3
10 Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. 0
11 Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. 0
12 Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. 0
13 Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. 0
14 Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. 0
15 Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 2
16 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 4
17 Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 2
18 Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 2
19 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 1
20 Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 66
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.64
Dersin AKTS Kredisi: 3